Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150

    MCS:n testad på bana+stripp!!!

    Nu fick jag efter två veckors ägande chansen att på lördagen testa att köra stripp körning på Bananpiren (Gbg) och på söndag så kördes det bankörning på Parkbanan (Gbg). Efter att fått chansen att testa bilen i helgen så är jag ännu mer förtjust i Coopern
    Den är så otroligt lättkörd vilket man kan se på vilka jämna tider som jag presterade trots att det var första gången jag hårdtestade den.

    Söndagens bankörning gick i ösregn tyvärr men man kunde ändå känna på vilken potens Coopern har Uppvärmningsvarv plus två skarpa varm får man köra, dom två varven hade en tidsdifferans på 0.25 sek.

    På lördagen så provade jag dom 201 metrarna fyra gånger och alla körningar gick inom två tiondelar och inom 0.04 km/h skillnad på sluthastighet...
    Bästa repan blev 9.97 s(sämsta 10.006), då hade jag en reaktionshastighet på 0.95 sek så där fins lite att förbättra (vanliga däck och inget mixtrande med tryck heller). Det borde ju betyda att den gör låga nior på 201 meter om man räknar bort reaktionstiden. Hur står dig en sådan tid jämfört med andra Cooprar?

    Även om det inte är någon bil som är gjord för att köra rakt fram med så vore det roligt att höra vad ni andra kört 201 resp. 402 meter på?
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  2. #2
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    tjena petter

    då har du fått blodad tand o följer med till mantorp den 8 okt, hade varit skoj o testa min svagare bil mot din på banan

    finns en tråd under evenemang/mantorp här på forumet.....det är riktigt bra arrangör och dagen ger säkert lika mycket som den på gelleråsen i somras

    hojta till på PM så kör vi igång en lista för ev. samåkning o sånt
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  3. #3
    MNS
    Guest

    Re: MCS:n testad på bana+stripp!!!

    Citat Ursprungligen postat av Petter
    Nu fick jag efter två veckors ägande chansen att på lördagen testa att köra stripp körning på Bananpiren (Gbg) och på söndag så kördes det bankörning på Parkbanan (Gbg). Efter att fått chansen att testa bilen i helgen så är jag ännu mer förtjust i Coopern
    Den är så otroligt lättkörd vilket man kan se på vilka jämna tider som jag presterade trots att det var första gången jag hårdtestade den.

    Söndagens bankörning gick i ösregn tyvärr men man kunde ändå känna på vilken potens Coopern har Uppvärmningsvarv plus två skarpa varm får man köra, dom två varven hade en tidsdifferans på 0.25 sek.

    På lördagen så provade jag dom 201 metrarna fyra gånger och alla körningar gick inom två tiondelar och inom 0.04 km/h skillnad på sluthastighet...
    Bästa repan blev 9.97 s(sämsta 10.006), då hade jag en reaktionshastighet på 0.95 sek så där fins lite att förbättra (vanliga däck och inget mixtrande med tryck heller). Det borde ju betyda att den gör låga nior på 201 meter om man räknar bort reaktionstiden. Hur står dig en sådan tid jämfört med andra Cooprar?

    Även om det inte är någon bil som är gjord för att köra rakt fram med så vore det roligt att höra vad ni andra kört 201 resp. 402 meter på?
    Hur mäte ni 201 meter? var det med fottoceller så börjar ju inte tiden tas fören du bryter den och DÅ börjas tiden. Din tid är mkt likt vad johan å daniel körde BR på orginal. Mins inte exakt vad dom körde på tullinge men det var inte några låga 9r inte...iof så hade dom grep problem på klistrat men dom spinner oavsett om du kör på klistrat eller ej

  4. #4
    Kör 9,2s som bäst på blackrace har jag för mej, bästa 402m på tulling är 14,85 (när jag spöade daniel :P )
    Men då var det dåligt grepp med 201m tider på 10,3s eller nått sånt.. helt värdelöst.. Tror bilen är kapabel till låga 14 med rätt däck
    F60 JCW

  5. #5
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150
    Jag fick informationen att det skulle mätas från grönt ljus men det visade sig att han jag pratade med viste inte vad han snackade om
    Reaktionstiden mättes från grönt och den totala tiden mättes som vanligt från det att man lämnade linjen.

    Det är två gånger kvar att köra så man kanske skulle dra dit någon mer gång och putsa tiden (en bra ide är nog att inte köra med 2,9 bar i däcktryck ;o).

    Och Johan, appropå dåligt fäste så ska du se Bananpiren i Gbg... Det är en avspärrad före detta lastkaj som är lappad med alla sorters asfaltsmaterial Men det skapar ju den rätta Blackraceskänlan

    Det hade varit skoj att dra några varv på Mantorp, det var ett par år sedan jag var där och körde
    Jag får ta en funderare på det.
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •