Resultat 1 till 19 av 19
  1. #1
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321

    Bostadsdiskussion Stockholm

    Äsch Stockholm är inget problem, och det finns ingen bättre bil att träna Stockholmstrafik i än en MINI. Jag är övertygad om att det finns folk i klubben som kan ställa upp med uppställningsplats om du måste flytta runt.

    /Johan - infödd Stockholmare.
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  2. #2
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    Äsch Stockholm är inget problem, och det finns ingen bättre bil att träna Stockholmstrafik i än en MINI. Jag är övertygad om att det finns folk i klubben som kan ställa upp med uppställningsplats om du måste flytta runt.

    /Johan - infödd Stockholmare.
    Finns det verkligen inget bostadsbolag där man kommer åt en hyresrätt utan att betala 100k (kan vara utanför tullarna) eller att man stått i kö de senaste 20-åren?

  3. #3
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Nej. Man får slanta för sin lya i stockholm.
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  4. #4
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    Nej. Man får slanta för sin lya i stockholm.
    Suger så hård getpung att det är löjligt.

    Det är roligare att låta 400 000k växa i fonder än att slanta de för att få den fantastiska möjligheten att bo i en hyresrätt.

    Att köpa en lägenhet när man studerar är inte heller aktuellt.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Panerai Visa inlägg
    Suger så hård getpung att det är löjligt.

    Det är roligare att låta 400 000k växa i fonder än att slanta de för att få den fantastiska möjligheten att bo i en hyresrätt.

    Att köpa en lägenhet när man studerar är inte heller aktuellt.
    Fast i Sthlm har ju lägenheterna varit bättre investering än fonder fick tillbaka 600.000:- på en insats på 100.000:- på drygt 2 år, dock br,
    Dock svalare nu
    F60 JCW

  6. #6
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av Johan W Visa inlägg
    Fast i Sthlm har ju lägenheterna varit bättre investering än fonder fick tillbaka 600.000:- på en insats på 100.000:- på drygt 2 år, dock br,
    Dock svalare nu
    Jo, men testa att gå till banken och säga att din fasta inkomst är ifrån CSN De skiter helt i hur mycket pengar man har på banken

  7. #7
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Citat Ursprungligen postat av bluesey Visa inlägg
    Att köra i storstan känns lite skrämmande också när man kommer från norrlands inland.
    Jag tog körkort nu i somras, och körlärarna är rätt frikostiga med att bjuda på storys om andra elever och jag fick höra om 2-3 stycken som kanske hade haft körkort i minst 10 år men inte kört tillräckligt eller av olika skäl inte kände sig helt bekväma med att köra i all trafik eller behövde lära sig fickparkera på nytt - och då bokade en eller ett par körlektioner. Extremt ansvarsfulla människor, tänkte jag då. Annars är det ju bara att ge sig ut typ tidiga helgmorgnar och köra runt lite utan all trafik och det verkar nog värre än vad det egentligen är. Så ta med minin, det verkar ju trist att skiljas från den
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  8. #8
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    I princip handlar körning i Stockholm bara om en sak. Att lära sig att hitta och hur man kör mellan olika punkter - för det finns alltid minst tre vägar som är olika bra beroende på dygnet och det mest stressiga här handlar om placering och planering av körningen. Madeleines tips om att köra tidiga helgmorgnar (dvs före kl 12) är bra - då kan man testa sig fram. Behåll MINIn!!

    Panerai: Du får pantsätta klockan .
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  9. #9
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Köp en GPS
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  10. #10
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    I princip handlar körning i Stockholm bara om en sak. Att lära sig att hitta och hur man kör mellan olika punkter - för det finns alltid minst tre vägar som är olika bra beroende på dygnet och det mest stressiga här handlar om placering och planering av körningen. Madeleines tips om att köra tidiga helgmorgnar (dvs före kl 12) är bra - då kan man testa sig fram. Behåll MINIn!!

    Panerai: Du får pantsätta klockan .
    Hur är Tyresö att bo i?

    Verkar bli att sälja av fonder och annat och köpa en lägenhet där. Har hittat en som jag är intresserad av, men hur är det att bo i Tyresö?

  11. #11
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Flytta till Västkusten istället, mycket trevligare folk osv.
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  12. #12
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    Flytta till Västkusten istället, mycket trevligare folk osv.
    Hahaha, Owe slår hövvet på spiken igen!

  13. #13
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Göteborg är jätte trevligt. Vem kan inte älska bilkön innan tingstatunneln? Denna oförklarliga köbildning som alltid lättar såfort man når fram till tunneln?

    Eller att det först NU går att betala p-avgiften med ett visa/mastercard - underbara framsteg.

    Skämtåsido, jag älskar göteborg, men utbildningen finns i STHLM. Så jag måste flytta, har insett att det får bli att köpa en lägenhet. Så är det någon som sitter på tips på var man kan få en bra lägenhet för dryga 1,5 miljoner med låg avgift - i närheten av STHLM(inte i ett pissområde likt Tensta etc) skrik till

  14. #14
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Citat Ursprungligen postat av Panerai Visa inlägg
    Hur är Tyresö att bo i?

    Verkar bli att sälja av fonder och annat och köpa en lägenhet där. Har hittat en som jag är intresserad av, men hur är det att bo i Tyresö?
    Ingen aning. Bor inte i Tyresö. Men det är ju nära till natur och hav och de jag är bekant med verkar gilla att bo där.
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  15. #15
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av Panerai Visa inlägg
    Hur är Tyresö att bo i?

    Verkar bli att sälja av fonder och annat och köpa en lägenhet där. Har hittat en som jag är intresserad av, men hur är det att bo i Tyresö?
    Jag skulle nog ha satsat på ett något mer strategiskt boende. Men det beror ju såklart på vad man har för preferenser.

    Tyresö känns lite "off"? Hör med MrVarre här på forumet annars, det är hans hoods
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  16. #16
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Jag skulle nog ha satsat på ett något mer strategiskt boende. Men det beror ju såklart på vad man har för preferenser.

    Tyresö känns lite "off"? Hör med MrVarre här på forumet annars, det är hans hoods
    Svårt när jag har noll koll på områdena. Finns tusentals och åter tusentals olika områden, ofta där dessutom Område A är bra på ena sidan men inte på andra.

    DVS jätte enkelt för någon utomstående att hitta något :P Har anmält mig på några nyproduktioner som verkade vettiga, får se vad det ger.

    Hur funkar STHLM sen, finns där "gratis parkering för miljöbilar" och hur goda är chanserna att få en plats om man kör in till stan?

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Panerai Visa inlägg
    Svårt när jag har noll koll på områdena. Finns tusentals och åter tusentals olika områden, ofta där dessutom Område A är bra på ena sidan men inte på andra.

    DVS jätte enkelt för någon utomstående att hitta något :P Har anmält mig på några nyproduktioner som verkade vettiga, får se vad det ger.

    Hur funkar STHLM sen, finns där "gratis parkering för miljöbilar" och hur goda är chanserna att få en plats om man kör in till stan?
    Tror inte det är gratis parkering för miljöbilar
    http://www.miljofordon.se/nyheter/ar...iArticleID=225
    I city är det rätt träligt att hitta parkering på gatan (lite beroende på var i smeten man vill stå, annars är det parkeringsgarage som gäller till stor del för runt 60-70:- timmen.
    Billigaste garaget, gallerian är ändå 240:- / dag maxtaxa, finns andra utan maxtaxa, rekordet är 560:- för en dag för min del
    Vettigaste är nog infartsparkering och kommunalt om man ska in varje dag, trängselskatten tillkommer ju också på detta eftersom Minin inte räknas som "äkta" miljöbil. Mao en 30-60kronor till om dan beroende på tid...
    Välkommen till Stockholm

    Glömde en sak, även om du hittar parkering på gatan så är det 13:- / timmen som gäller innanför tullarna...
    Senast redigerat av Johan W den 2010-10-08 klockan 07:18.
    F60 JCW

  18. #18
    MINI-galning Panerais avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
     
    Ort
     
    Län
     
    Inlägg
    488
    Citat Ursprungligen postat av Johan W Visa inlägg
    Tror inte det är gratis parkering för miljöbilar
    http://www.miljofordon.se/nyheter/ar...iArticleID=225
    I city är det rätt träligt att hitta parkering på gatan (lite beroende på var i smeten man vill stå, annars är det parkeringsgarage som gäller till stor del för runt 60-70:- timmen.
    Billigaste garaget, gallerian är ändå 240:- / dag maxtaxa, finns andra utan maxtaxa, rekordet är 560:- för en dag för min del
    Vettigaste är nog infartsparkering och kommunalt om man ska in varje dag, trängselskatten tillkommer ju också på detta eftersom Minin inte räknas som "äkta" miljöbil. Mao en 30-60kronor till om dan beroende på tid...
    Välkommen till Stockholm

    Glömde en sak, även om du hittar parkering på gatan så är det 13:- / timmen som gäller innanför tullarna...
    Får bli till att pendla in till stan på annat sätt än i Minin Vad hände med alla förmåner som finns i resten av Sverige?

  19. #19
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av Panerai Visa inlägg
    Svårt när jag har noll koll på områdena. Finns tusentals och åter tusentals olika områden, ofta där dessutom Område A är bra på ena sidan men inte på andra.

    DVS jätte enkelt för någon utomstående att hitta något :P Har anmält mig på några nyproduktioner som verkade vettiga, får se vad det ger.

    Hur funkar STHLM sen, finns där "gratis parkering för miljöbilar" och hur goda är chanserna att få en plats om man kör in till stan?
    Om du skriver vilken typ av område du söker så kan du säkert få tips här. T.ex. billigt, nära naturen, mycket restauranger, nära pendel/tunnelbana, nära till city etc.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bilvård i Stockholm
    Av Emely&Robert i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 16:41
  2. Dekaler i Stockholm
    Av Emely&Robert i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 00:02
  3. Stampub i Stockholm
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •