Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Morgan
    Ort
    Mjölby
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    56

    works vs. S i A-sprint??!!

    Hej igen!
    Efter mitt köp av en cooper s -07 (R53) lapar jag i mig information naturligtvis.....Sitter och läser en gammal Automobil där de testade JCW med 211 hk som får pisk i A-sprinten av en "vanlig" s?? Här sitter man och fantiserar om att skrämma upp "Bettan" till 200 hk, men jag kanske ska nöja mig med mina R-däck, 15% pulley (ska monteras inom kort) och öppnare filter och satsa på bromsarna nästa år istället för att lägga pengar på fler hk om de ändå försvinner i rök på banan??!!

    Tar gärna emot lite synpunkter från er som kört cooper ett tag så man lägger de surt förvärvade slantarna på rätt grejer

  2. #2
    A-sprinten är väl så tight så effekten knappast hjälper till? På en vanlig bana märks nog skillnad, om inte annat så har R53:an rätt tråkig karaktär original, lite mjukvara och en drevad kompressor gör stor skillnad

    Själv åkte jag med min till Kelleners Sport i tyskland som utöver mjukvara+drevad kompressor slängde på ett nytt avgasystem från katalysatorn och bakåt. Hade drygt 170hk original och fick 218hk efter modifieringen, var en helt annan bil då
    F60 JCW

  3. #3
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Morgan
    Ort
    Mjölby
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    56
    Jo visst är det en tight bana men ändå..................Ditt koncept låter som min musik. Med drevad kompressor menar du ny pully då eller är det ngt annat? Klarar bromsarna den nya effekten även på bana?

  4. #4
    Jo, stämmer, ny pulley/remskiva (tror min var 13% mindre än original, dvs ungefär som Worksen) Dom höjde också varvstoppet från 6900 till 7500.

    Var ett tag sen jag hade min R53:a men tror bromsarna fungerar rätt ok med bättre belägg, vätska och stålomspunna slangar. En del i England och även i Sverige flyttar över ok och skivor från R56:an som om jag inte minns fel är samma som på GP:n?
    F60 JCW

  5. #5
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Morgan
    Ort
    Mjölby
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    56
    ok, tack för tipset. Vad är den stora skillnaden på R53 du körde jämfört med den bil du kör idag?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Works
    Av ola i forum Teknik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 14:57
  2. Bakgrund Works
    Av ola i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 05:57
  3. Ian: Mini John Cooper Works Clubman. Nya Works Chilli röd
    Av ilonnqvist i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 04:39
  4. Cooper S works ! :)
    Av alxndr i forum Allmänt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 20:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •