Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 80
  1. #1
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150

    Angry Hjälpsamma på BMW Göteborg....NOT!!!

    Jag var bara tvungen att skriva av mig lite för jag blir såååå trött.

    Jag har bokat in min bil på BMW för diverse jobb. Bland annat för att den misständer ibland och nu har EML lampan tänds två gånger under två dagar och bilen går in i Limp home mode (max 1500 varv).
    Då ringer jag BMW och frågar om dom kan titta på den tidigare och han svarar blankt nej innan jag ens förklarat felet, sedan efter jag förklarar så är han lika ointresserad...så jag frågar om jag ska behöva ställa bilen i två veckor och han säger: Ja det får du göra och sedan komma hit med den

    Så nu har jag fått avreagera mig lite...
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  2. #2
    MINI-entusiast Eliass avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Elias
    Ort
    Alingsås
    Län
    Älvsborgs län
    Inlägg
    101
    Låter inte schysst.. Kanske hade han bara en dålig dag?
    Annars föreslår jag att du talar med en person som ansvarar över honom,
    att ta sig upp på högre instans är sällan fel..
    Senast redigerat av Elias den 2009-08-20 klockan 12:43.

  3. #3
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Botten....

  4. #4
    MINI-galning Cullins avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Ängelholm
    Län
    Skåne
    Inlägg
    342
    Det är nackdelen med att äga en MINI - man får ta att servicen på BMW-verkstäderna är väldigt skiftande. Vissa bra, vissa mindre bra...en del är fullständigt värdelösa.

    Ställ krav på bra service, vi har betalat bra pengar för våra bilar och då ska sånt här funka. Prata med en högre instans så ska du se att det går bra.
    JCW GP #0045 - 2013
    FD. MINI JCW Roadster - BRG - 2012
    FD. MINI Cooper D - Chili Red - 2011
    FD. MINI Cooper S - Chili Red - 2012
    FD. MINI Cooper SD Clubman Hampton - 2011
    FD. MINI Cooper S - Pepper White - 2009
    FD. MINI Cooper S - Laser Blue - 2007
    FD. MINI Cooper - Lightning Blue - 2007

  5. #5
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    annars så får du ta det med wölkes exempelvis...dem har jag hört mycket gott om!
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  6. #6
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150
    Ja men nu går jag genom If och dom vill tydligen använda sig av BMW Group...men nästa gång så!

    Jag poängterade faktiskt redan när jag bokade bilen första gången att jag undrade hur man kan få en tid innan dom vet vad man ska boka in den för/vilket tid dom behöver lägga...
    Eftersom jag själv jobbar i samma bransch så blir jag så trött när man har ett bokningssytem/arbetssätt som ser ut på detta sätt, då kan man aldrig få bra effektivitet i en verkstad...
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  7. #7
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Petter Visa inlägg
    Ja men nu går jag genom If och dom vill tydligen använda sig av BMW Group...men nästa gång så!

    Jag poängterade faktiskt redan när jag bokade bilen första gången att jag undrade hur man kan få en tid innan dom vet vad man ska boka in den för/vilket tid dom behöver lägga...
    Eftersom jag själv jobbar i samma bransch så blir jag så trött när man har ett bokningssytem/arbetssätt som ser ut på detta sätt, då kan man aldrig få bra effektivitet i en verkstad...
    Vad tröttsamt.

    Tror många verkstäder har en del att lära av andra mer nytänkande firmor. Typ Mecanum och Upplands Motor.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  8. #8
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av ace666 Visa inlägg
    Vad tröttsamt.

    Tror många verkstäder har en del att lära av andra mer nytänkande firmor. Typ Mecanum och Upplands Motor.
    stämmer mycket väl!
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  9. #9
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    BMW Group Gbg finns ju inte längre.
    Det är "Volvohandlaren" som äger BMW Göteborg numera.
    Det kanske kan förklara saken?

    Anledningen till att du får en tid först om två (?) veckor kan ju vara att det är knökfullt/fullbokat nu när alla kommer i gång efter semestern.
    Det finns tider under året som är hektiska på alla Sveriges verkstäder.

    Själv fick jag en tid hos min återförsäljare om tre veckor, men som gammal kund kan jag ju alltid bevisligen bumpa RE mfl om så önskas...
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  10. #10
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Elias Visa inlägg
    Annars föreslår jag att du talar med en person som ansvarar över honom, att ta sig upp på högre instans är sällan fel..
    Håller med här, brukar funka...
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  11. #11
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Själv fick jag en tid hos min återförsäljare om tre veckor, men som gammal kund kan jag ju alltid bevisligen bumpa RE mfl om så önskas...
    Haha, ja det var skoj!
    Det kändes helt OK att få vänta på att din GP skulle bli klar. Hade varit värre om det var en Pizza-bagar-BMW som stod i vägen för min bil när den skulle servas
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  12. #12
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    BMW Group Gbg finns ju inte längre.
    Det är "Volvohandlaren" som äger BMW Göteborg numera.
    Det kanske kan förklara saken?

    Anledningen till att du får en tid först om två (?) veckor kan ju vara att det är knökfullt/fullbokat nu när alla kommer i gång efter semestern.
    Det finns tider under året som är hektiska på alla Sveriges verkstäder.

    Själv fick jag en tid hos min återförsäljare om tre veckor, men som gammal kund kan jag ju alltid bevisligen bumpa RE mfl om så önskas...
    Tiden jag fick var egentligen 4 veckor fram men det har redan gått två veckor När jag först försökte boka innan semestern så var det 6 veckor...men det är lite mer förståligt.
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  13. #13
    MINI-galning Ströms avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Borås
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    114
    Shit. och det är där man ska köpa bil i morgon

  14. #14
    MINI-galning Emely&Roberts avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    645
    Citat Ursprungligen postat av Petter Visa inlägg
    Ja men nu går jag genom If och dom vill tydligen använda sig av BMW Group...men nästa gång så!
    Ja, men som huvudregel skall du i det fallet skälla på IF, det har mer effekt. I just ditt fall kan det vara lite knivigt eftersom du tagit lite egna initiativ och önskat lite annat än det som är planerat. Men som sagt, om du går via försäkringsbolag är det inte hantverkaren du skall vända dig till utan den som är din avtalspart. Du skall ö.h.t. inte behöva bry dig om BMW Group... bara som ett litet tips, det har fungerat för mig och jag har även kontakter i branschen som intygar detsamma.
    #090

  15. #15
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2009
    Förnamn
    Marie
    Ort
    Lidköping
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    461
    Citat Ursprungligen postat av wannabee Visa inlägg
    Shit. och det är där man ska köpa bil i morgon

    Och jag ska köpa bil där om en vecka...

    Marie Johansson

    Miniholic

    Matte till Måns -MINI Countryman D ALL4

    Ex-Matte till Bruno -MINI Cooper D Mayfair
    Ex-Matte till Pelle -MINI Cooper Clubman D

  16. #16
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Emely&Robert Visa inlägg
    Ja, men som huvudregel skall du i det fallet skälla på IF, det har mer effekt. I just ditt fall kan det vara lite knivigt eftersom du tagit lite egna initiativ och önskat lite annat än det som är planerat. Men som sagt, om du går via försäkringsbolag är det inte hantverkaren du skall vända dig till utan den som är din avtalspart. Du skall ö.h.t. inte behöva bry dig om BMW Group... bara som ett litet tips, det har fungerat för mig och jag har även kontakter i branschen som intygar detsamma.
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag kan inte blanda in If när det gäller detta!? Och jag har inte tagit några "egna initiativ" och önskat något annat än det som är planerat.
    När det gäller blocketförsäkringen så sköter man allt själv i stort sett, man ringer if och anmäler problemet och sedan får man ett skadenummer som man ska ha med till verkstaden och där sköter man allt själv och jag förstår inte vad det har med den här saken att göra!? Den är inbokad som vilket jobb som helst (fast kunden står inte för betalningen).
    Det finns inget i försäkringen som säger att felet ska åtgärdas inom en viss tid vad jag kan se, bara att if står för repkostnad minus självrisk.

    Angående kommentaren att det har blivit sämre service i och med att bilia taget över så ska jag kanske inte uttala mig om det eftersom jag jobbar med Customer service på Volvo Detta är lite av anledningen till att jag blir irriterad för jag åker runt på verkstäder och utbildar och vi jobbar stenhårt med att få ALLA att sätta kunden i centrum för tiderna kommer bli enormt tuffa inom verkstadsbranschen med alla nya konkurrenter.
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  17. #17
    MINI-galning Emely&Roberts avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    645
    Citat Ursprungligen postat av Petter Visa inlägg
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag kan inte blanda in If när det gäller detta!? Och jag har inte tagit några "egna initiativ" och önskat något annat än det som är planerat.
    Förlåt, jag fick bara en uppfattningen av det här uttalandet. Självklart kan du i vanliga fall blanda in IF, såsom om du inte är nöjd med jobbet eller liknande. Nu var det inte så men jag tipsade bara om det i all välmening. Att de inte har tid under den mest hektiska tiden på året tror jag faktiskt man bara får tåla.

    Citat Ursprungligen postat av Petter Visa inlägg
    Då ringer jag BMW och frågar om dom kan titta på den tidigare och han svarar blankt nej innan jag ens förklarat felet, sedan efter jag förklarar så är han lika ointresserad...
    Senast redigerat av Emely&Robert den 2009-08-20 klockan 21:34.
    #090

  18. #18
    MINI-galning Cullins avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Ängelholm
    Län
    Skåne
    Inlägg
    342
    Citat Ursprungligen postat av MaryJay Visa inlägg
    Och jag ska köpa bil där om en vecka...
    Detta är nog två helt olika saker...att köpa en bil hos Jimmy på Bilia Group är inga problem alls, han är supertrevlig och jag är jättenöjd med den servicen jag fick av honom.

    Att sedan ha problem med verkstaden är ngt annat, man får ha i åtanke att verkstadspersonalen endast får ta tag i sådan här skit som kommer i efterhand. Bilar som krånglar och kunder som gnäller. Det är nog inte skitkul det!
    JCW GP #0045 - 2013
    FD. MINI JCW Roadster - BRG - 2012
    FD. MINI Cooper D - Chili Red - 2011
    FD. MINI Cooper S - Chili Red - 2012
    FD. MINI Cooper SD Clubman Hampton - 2011
    FD. MINI Cooper S - Pepper White - 2009
    FD. MINI Cooper S - Laser Blue - 2007
    FD. MINI Cooper - Lightning Blue - 2007

  19. #19
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2009
    Förnamn
    Marie
    Ort
    Lidköping
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    461
    Citat Ursprungligen postat av Cullin Visa inlägg
    Detta är nog två helt olika saker...att köpa en bil hos Jimmy på Bilia Group är inga problem alls, han är supertrevlig och jag är jättenöjd med den servicen jag fick av honom.

    Att sedan ha problem med verkstaden är ngt annat, man får ha i åtanke att verkstadspersonalen endast får ta tag i sådan här skit som kommer i efterhand. Bilar som krånglar och kunder som gnäller. Det är nog inte skitkul det!
    Nejdå, det är nog två helt skilda saker. Dessutom har jag och säljaren gemensamma kompisar så mig lurar han inte! Jag är kanonnöjd med bemötandet och hoppas att själva inbytet av min gamla bil och leveransen av min nya kommer att gå lika smidigt som resten!

    Marie Johansson

    Miniholic

    Matte till Måns -MINI Countryman D ALL4

    Ex-Matte till Bruno -MINI Cooper D Mayfair
    Ex-Matte till Pelle -MINI Cooper Clubman D

  20. #20
    MINI-galning Ströms avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Borås
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    114
    Inget snack om att säljarnas bemötande har varit mycket bra.
    Kanske lite segt i semestertider bara, sen har jag i ärlighetens namn varit lite ambivalent.
    Men hittintills har jag aldrig köpt en bil / hoj som aldrig ska in på verkstad...
    Och då är sådan här läsning trist.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bilvård i Göteborg!?
    Av Aleckz i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 20:00
  2. Eftermiddagsträff i Göteborg?
    Av Ace i forum Evenemang
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 09:23
  3. Clubmanvisning Göteborg
    Av Spicegirl i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 16:27
  4. Stockholm Vs Göteborg
    Av GT i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •