Sidan 1 av 74 1231151 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 1476
  1. #1
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371

    Smile Ny här? Kom in och presentera dig!

    I den här tråden tar vi varmt emot alla nya medlemmar här på forumet, så om du surfar som oregistrerad, ta steget, registrera dig och hälsa på oss här i tråden så lovar vi ett varmt välkomnande!

    Förhoppningsvis kommer du snabbare in i vår gemenskap och vi lär alla känna varandra lite bättre!



    Vill du ha idéer om vad du ska skriva?
    Tips;

    Vem är du?
    Vart bor du?
    Vad tycker du om?
    Vilken MINI har du / vill du ha?
    Hur hittade du NMCS?

    Välkommen hit! Hoppas du skall trivas i forumet och vill hänga med på alla roliga evenemang vi fixar tillsammans.

    Ps. Behöver du ladda upp bilderna nånstans, gå in på http://photobucket.com och logga in med U: coopersweden P: coopersweden
    Senast redigerat av RobertH den 2009-09-20 klockan 20:08.

  2. #2
    Forum-nybörjare JSHs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Hejsan, jag får väl räkna mig som ny då det här är mitt första inlägg...
    Ja mitt namn är Jörgen och jag Bor i Uppsala.
    Jag köpte mig en Cooper S -04 för ca tre veckor sen (svart med vitt tak) och den e riktigt trevlig ...

  3. #3
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av JSH Visa inlägg
    Hejsan, jag får väl räkna mig som ny då det här är mitt första inlägg...
    Ja mitt namn är Jörgen och jag Bor i Uppsala.
    Jag köpte mig en Cooper S -04 för ca tre veckor sen (svart med vitt tak) och den e riktigt trevlig ...
    Välkommen Jörgen! Kommer du på Söndag?

    http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3060


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  4. #4
    Forum-nybörjare JSHs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av fj0 Visa inlägg
    Välkommen Jörgen! Kommer du på Söndag?

    http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=3060
    Tack

    OJ oj ,på söndag, tror inte jag kan då, ska se om det går att fixa ledigt , skulle ju va kul ...

  5. #5
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av JSH Visa inlägg
    Tack

    OJ oj ,på söndag, tror inte jag kan då, ska se om det går att fixa ledigt , skulle ju va kul ...
    Det ser ut som att vi blir ganska många och säsongen börjar ju ta slut så det skulle nog vara kul om du kunde komma!

    Hur går det annars med bilen, är du nöjd?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  6. #6
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Välkommen Jörgen! Vore riktigt kul om du lyckades fixa så du kan komma på söndag

    Svart med vitt tak låter som en tuff kombination Säg till ifall du vill ha hjälp att fixa upp nån bild.

    Håll utkik i evenemangs delen i framtiden också, vi kommer nog hitta på flera roliga saker i höst.

    Mvh

  7. #7
    Forum-nybörjare JSHs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av fj0 Visa inlägg
    Det ser ut som att vi blir ganska många och säsongen börjar ju ta slut så det skulle nog vara kul om du kunde komma!

    Hur går det annars med bilen, är du nöjd?
    Ju skulle va kul, ska försöka...

    Jo bilen e skitrolig


    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Välkommen Jörgen! Vore riktigt kul om du lyckades fixa så du kan komma på söndag

    Svart med vitt tak låter som en tuff kombination Säg till ifall du vill ha hjälp att fixa upp nån bild.

    Håll utkik i evenemangs delen i framtiden också, vi kommer nog hitta på flera roliga saker i höst.

    Mvh
    Tack ..

    Jo ser tuff ut med vitt tak , ska bara ta lite bra foton först så får du gärna hjälpa mig med att fixa upp en bild...

  8. #8
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Hello Jörgen

  9. #9
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Hej jörgen. Grattis till köpet. Har själv en svart S med vitt tak fast en 03:a.


    Om någon vill ha bilder på nätet kan du göra det via www.photobucket.com
    Kostar inget.

  10. #10
    Jag stämmer också in i välkomstkören. Klart du ska med på söndag! Det är ett kul gäng och en häftig känsla när man kör ett större antal Minis tillsammans. Jag har varit med på en sväng med gänget med min Cooper-02 och sett hur folk vänder sig om, gör tummen upp och applåderar. Då förstår man att man har en bil som väcker känslor, inte bara för oss förare och ägare, utan för alla slags människor. "Adrenalinerush" får en ny innebörd!

  11. #11
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Hej Jörgen och välkommen i gänget! Själv är jag "senior of the gang" och tycker att det är så jäkla kul att få vara ute och dra runt med en radda andra som älskar sin lilla pärla och den uppmärksamhet den väcker!
    Hoppas du kommer med oss, om inte på söndag den 8:e, så nån gång senare.
    /Hans-G

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  12. #12
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Jag och sambon sambon driver ett företag ihop i reklambranschen och slog i förra veckan till på en Mini Cooper Parklane.
    Har nu kört runt hundra mil och vi älskar den, planerar redan för en cab i vår... Är det någon som har koll på hur lång väntetid det är om man beställer en Mini cab?

  13. #13
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Välkommen Joakim!

    Har tyvärr ingen aning om väntetiden, vart bor du? Kanske kan höra med din MINI-handlare om väntetiden.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  14. #14
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Vi bor i Halmstad men köpte faktiskt Minin på RudviBil i Karlskrona. Får kolla med dem om hur det ser ut med leveranstiden. Men hur är det med den nya modellen? Hur länge kommer den nuvarande att levereras och blir det en ny cab också? Har inte så stor koll.. men är frälst!

  15. #15
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av joakimandersson Visa inlägg
    Vi bor i Halmstad men köpte faktiskt Minin på RudviBil i Karlskrona. Får kolla med dem om hur det ser ut med leveranstiden. Men hur är det med den nya modellen? Hur länge kommer den nuvarande att levereras och blir det en ny cab också? Har inte så stor koll.. men är frälst!
    Jag tror nya kommer i November eller December någon gång, men är inte säker!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  16. #16
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Välkommen Joakim

    The new R56 cabriolet will not be out for maybe a year or two. It has not even be announced yet.

  17. #17
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Hej Joakim och välkommen i gänget!

    Som cabinnehavare vill jag förstås uppmuntra alla tankar på en cabinvestering. Sommaren har varit underbar för den som vill ha himlen som tak...

    Jag fick ju vänta i tre år på att ryktet om en Cooper-cab skulle övergå i realitet och hann under "väntetiden" avverka en röd Cooper och en electric blue Cooper S. Hoppas inte din väntan blir lika lång - pressen på MINI att ta fram en R56-cab är säkert stor efter succén med den första cabmodellen.

    Sen är det förstås en svår fråga om den som är sugen på en cab ska slå till på den nuvarande eller vänta. Själv är jag i alla fall hur nöjd som helst med min hyperblue S med blå sufflett, som levererades våren 2005.

    /Hans-G

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  18. #18
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    19
    Hej!

    Jag heter Jesper, har hängt runt här några månader, men inte presenterat mig ordentligt. Jag är 31 år och har ett stort bilintresse. (Jag har hunnit med att avverka 11 olika bilar på 13 år). Nu i somras köpte jag min senaste ögonsten i bröllopspresent till mig själv . Bilen är en Cooper 03/04. Bilen är relativt fullutrustad samt blåmetallic, diverse kryddpaket, chromeline, vita stripes mm. Jag älskar verkligen denna bilen. Jag använder bilen som pendlarbil (4 mil/dag) samt som leksak! Vi dessutom en "sossecontainer" en 9-5 kombi etanol. När kåpern (som min fru kallar den) blir stor skall den säljas till förmån för en MCS. Innan dess trimmar jag nog kåpern så gott det går... Jag bor i Jönköping och googlade mig hit.

    Vänliga mini hälsningar


    Jesper (Mr Stoone)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  19. #19
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    19
    Här är bilen
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  20. #20
    Forum-nybörjare Treos avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Sundsvall
    Län
    västernorrland
    Inlägg
    18

    Newbie

    Hej
    Jag tror jag föll ur systemet vid uppdateringen av forumet.

    Jag har köpt en Mini Cooper 116hk årsm 05 och jag hittade hit när jag letade info om bilen innan köpet.

    Bilen är helt orginal och ska så förbli. Letar f.n fälgar till mina vinterdäck och verkstad som kan montera motorvärmare / kupévärmare samt ngn som kan rostskydda & lacksäkra bilen.

    Vi bor i Sundsvall och bilen kommer dessvärre att användas även vintertid. Hade jag möjlighet, skulle jag köpa en Twingo som vinterbil

    / Micke

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •