Sidan 69 av 74 FörstaFörsta ... 19596768697071 ... SistaSista
Resultat 1 361 till 1 380 av 1476
  1. #1361
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    2 996
    Varmt välkommen Jonas och grattis till en mycket fin bil.

    Om du inte redan sett det på startsidan så ska Förenade Bil tillsammans med oss här på NMCS arrangera en träff den 17/3. Du är varmt välkommen om du vill ha lite kul och träffa folk här från klubben.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  2. #1362
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!

    Äntligen en stolt ägare till en JCW 2010 i färgen röd. Bor i mitt i sthlm och har hittat ett topp garage igenom Björn på forumet * stort tack* vilken vänlighet som råder på detta forum. Så hänger gärna med om det är några som skall ut och lufta sina bilar framöver. Och kommer säkert ställa massa frågor.... Då målet är att få ännu bättre fart i bilen.

    -D

  3. #1363
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av Daniel@styraupp.nu Visa inlägg
    Hej!


    -D
    Välkommen !
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  4. #1364
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Citat Ursprungligen postat av Daniel@styraupp.nu Visa inlägg
    Hej!

    Äntligen en stolt ägare till en JCW 2010 i färgen röd. Bor i mitt i sthlm och har hittat ett topp garage igenom Björn på forumet * stort tack* vilken vänlighet som råder på detta forum. Så hänger gärna med om det är några som skall ut och lufta sina bilar framöver. Och kommer säkert ställa massa frågor.... Då målet är att få ännu bättre fart i bilen.

    -D
    Så det blev ett köp i dag? Grattis och återigen välkommen in i NMCS-gemenskapen!
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  5. #1365
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Grattis också från mig, Daniel! Och välkommen i gänget! Jag som evenemangsansvarig här i Stockholm/Öst tar naturligtvis chansen att uppmana dig att hänga på när vi kör vår Kakslottstur söndag 18 mars, så får du en snabbintroduktion i MINIstrarnas sällsamma värld!

    Läs mer här!

    Och passar det inte då, så kör vi en vårtur på Södertörns härliga. backiga och krokiga vägar i mitten av april.
    Senast redigerat av Hans-G den 2012-03-03 klockan 23:36.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. #1366
    Forum-nybörjare Kristers avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Krister
    Ort
    Lotorp
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    18
    Så här ser den ut , tillkommer lite reklam för hennes företag .

    Ã…sas Mini.jpg

  7. #1367
    MINI-entusiast Jonas ms avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Bara
    Län
    Skåne
    Inlägg
    53
    Jag har skrivit upp det i kalendern. Så jag kommer att vara där.

  8. #1368
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hallå!

    Just den 18 är jag tyvärr upptagen ;( Men nästa gång är jag gärna med. tack för inbjudan.

    -D

  9. #1369
    Forum-nybörjare Admiralens avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Kristoffer
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrlands
    Inlägg
    8
    Hej!

    Kristoffer från Sundsvall, beställde en Mini Countryman SD all4 här i början av året. Förväntas levereras när snön är borta här uppe i "norr". Har alltid varit sugen på en MINI så nu slog man helt enkelt till. Får väl se i framtiden om man blir med på något event.

    /Kristoffer

  10. #1370
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Då välkomnar vi allra ödmjukast herr Admiral.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  11. #1371
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2012
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Mölnlycke
    Län
    GBG
    Inlägg
    2
    Janne från Göteborg, är sugen på att köpa en Mini Roadster.

    Jag har en tidigare historia med original-minin för många år sen, en bil från 1972 jag lärde mig att älska och hata, allt som kunde gå sönder gjorde det vilket blev opraktiskt om man saknar meklokal, verktyg, kunskap och tid att fixa så vår relation avslutades efter ett år.

    Har kört en Smart Roadster i 8 år nu men känner att det är dags att förnya sig och har provkört Mini Roadster men är ännu inte helt övertygad.

    Nercabbad ser ju minin skitfräck ut:
    2012-Mini-Roadster-4.jpg
    men med cabben uppe är den inte riktigt lika cool.

    Behöver en bil som utöver att den skall vara rolig att glida runt på sommaren i Sverige och söderut även funkar som vinterbil och helst vara både pigg och bensinsnål.
    Smarten har trot eller ej uppfyllt ovanstående och jag tror minin klarar det också, har siktet inställt på en Cooper S. JCW-versionen verkar lite för dyr, törstig och kanske inte lika bra som vardagsbil, eller har jag fel?

    Vore kul att höra vad ni mer rutinerade minianer har att säga om roadstern.
    Senast redigerat av MiniRoadster den 2012-03-11 klockan 08:56. Anledning: språkfel

  12. #1372
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Välkommen Janne! Tror roadstern blir löjligt snygg.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  13. #1373
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Ben
    Ort
    Skövde
    Län
    VG
    Inlägg
    8
    Ser att det finns en trevlig tradition av att presentera sig själv här som ny medlem, så jag ska inte vara sämre.

    Björn heter jag och blev nyligen ägare av en MINI. Efter långa argumentationer med mig själv blev det en Cooper S. Det efter att jag först övertygat mig själv om att den gammal Ducatin skulle säljas och att det faktiskt går att köra lugnt även om bilen är ganska snabb. Får se hur de går med det.

    Hur som helst mycket nöjd så här långt. Måste erkänna att jag är lite förvånad över hur kul den är att köra, trots helt original och vinterdäck.

    Jag då? 34 år, bor i Stockholm, jobbar med film/webb, är hyfsad på att laga mat och meka, men är helt grön på MINI och Svensk husmanskost. Tänkte det skulle bli ändring på båda.

    Har hunnit kika runt lite här på forumet och det ser ut att finnas en hel del kunskap. Ser fram emot att bli mer insatt och kanske i framtiden även själv kunna bidra med egna upptäckter, misstag och dumma frågor.
    Senast redigerat av Smalstark den 2014-10-04 klockan 16:05.

  14. #1374
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Välkommen Janne, klart du ska ha en roadster!

    Och välkommen Björn, häng med och visa upp nya bilen på söndag:
    http://www.miniclub.se/showthread.ph...lottet-18-mars
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  15. #1375
    MINI-galning mopacks avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    264
    Hejsan,

    Trevligt att ni alla presenterar er. Jag ska då inte vara sämre Köpte en röd Mini Cooper S (2003) modell av en ren slump faktiskt. Är mycket bankörnings intresserad och det är Porsche (Porschefanatiker) som gäller främst och efter det BMW med beteckningen M i andra fall. Dock har vi (sambon och jag) flyttat till ett nybygt hus och där finns inget garage. Var i behov av en vardags (till och från jobbet) bil som inte kostade allt för mycket. Ville också kunna köra lite bana när högerfoten är på det humöret Letade egentligen efter en Audi TT (225hk med fyrhjulsdrift) men så stod det en Mini Cooper S i bilhallen. EN arbetskollega hade påpekat att jag skulle prova en så jag tänkte *varför inte ta en liten tur med den*. Leendet satt från början till slut av provkörningen, Audin var inte i närheten av att ge samma intryck som denna lilla räsern. Så det blev köp och nu är jag här

    Lite om mig, Alex heter jag och jobbar som ingenjör. Intrssen är bilar, bankörning, Nurburgring, och hemmabio. Har en del andra hobbies också med dessa är min största. Ser fram emot att se/träffa er här på forumet, vägen eller på bana.
    Mvh / Alex
    Senast redigerat av mopack den 2012-04-05 klockan 09:16. Anledning: felstavning
    Alex S
    2003 Mini Cooper S

  16. #1376
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Hej på er alla nya och välkomna
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  17. #1377
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Kul att du blev fast för minin Alex och välkommen!
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  18. #1378
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Sebastian
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    10
    Hej!

    Bör väl göra en presentation jag med, köpte mig en Mini Clubman D i september. Letade länge efter en värdig ersättare till mina tidigare bilar men kravet var en dieselsnurra under huven, har tidigare kört Golf IV V6 4m, Golf V GTI, Bmw 320i coupé.. Det var dags att få ner kostnaderna helt enkelt! Var och provkörde en vanlig Mini Cooper D på Bavaria i Sthlm under augusti och blev fast. Siktade in mig på en Clubman då jag behövde det större utrymmet samt att den ser lite coolare ut i mina ögon!

    Hittade en -08a i Nightfire red/svart med 6000mil på mätaren och rätt utrustning (sportstolar, ACC, stora stereon mm.) dock utan xenon och den hade lite små skönhetsfel som ska åtgärdas nu under våren. Planen är att lacka om huv då den är full av stenskott och införskaffa GT-stripes från topp till tå, ett par S fälgar är inhandlade och monterade idagsläget. Chippat bilen vilket gav ett bredare register och ännu roligare körning!

    Nästa på listan är: Toning till "skåpet" och Plasti dip av kromdetaljer. Ett par extraljus vore inte fel...

  19. #1379
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Grattis och välkommen.
    Glöm inte att skapa en biltråd med bilder!

    Citat Ursprungligen postat av Sebrit Visa inlägg
    Hej!

    Bör väl göra en presentation jag med, köpte mig en Mini Clubman D i september. Letade länge efter en värdig ersättare till mina tidigare bilar men kravet var en dieselsnurra under huven, har tidigare kört Golf IV V6 4m, Golf V GTI, Bmw 320i coupé.. Det var dags att få ner kostnaderna helt enkelt! Var och provkörde en vanlig Mini Cooper D på Bavaria i Sthlm under augusti och blev fast. Siktade in mig på en Clubman då jag behövde det större utrymmet samt att den ser lite coolare ut i mina ögon!

    Hittade en -08a i Nightfire red/svart med 6000mil på mätaren och rätt utrustning (sportstolar, ACC, stora stereon mm.) dock utan xenon och den hade lite små skönhetsfel som ska åtgärdas nu under våren. Planen är att lacka om huv då den är full av stenskott och införskaffa GT-stripes från topp till tå, ett par S fälgar är inhandlade och monterade idagsläget. Chippat bilen vilket gav ett bredare register och ännu roligare körning!

    Nästa på listan är: Toning till "skåpet" och Plasti dip av kromdetaljer. Ett par extraljus vore inte fel...
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  20. #1380
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Sebastian
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    10
    Det ska ordnas, bilder finns på det mesta så är bara kvar att lägga upp allt!

    Citat Ursprungligen postat av Noel Visa inlägg
    Grattis och välkommen.
    Glöm inte att skapa en biltråd med bilder!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •