Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 161 till 165 av 165
  1. #161
    MINI-galning Ströms avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Borås
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Tryggheten Visa inlägg
    Det är endast betraktarens/förarens subjektiva upplevelser i så fall.
    Att köpa en Merca för 545 000:- och hela karossen krackelerar...det är fel....
    Att köpa BMW för 400 000:- och katten slutar efter 100o mil...det är fel. Att köra Land Rover och motorn skär efter 4000 mil...det är fel...


    Den här lilla godbiten kan ju bara inte lägga av. Så är det

    Att däremot byta samtliga hjullager efter 800 mil på en Land Rover är helt normalt

    Detta är en tråd som man som blivande Miniägare vill undvika
    Men alla bilar har fel, verkar inte vara fler på Mini, iaf inte om man tänker på ursprungslandet ...

  2. #162
    Forum-nybörjare Sverres avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Förnamn
    Sverre
    Ort
    Kolbotn
    Län
    Norge
    Inlägg
    11
    -----
    Jeg har hatt min Clubman D i ca. 1,5 år. Det eneste problem jeg har hatt (hvis man kan kalle det problem) er alarmen jeg har omtalt i en annen trå. Innvendig alarmen går ukontrollert. Jeg har ikke prioritert dette så derfor er det foreløbig ikke løst. Jeg trykker 2 ganger på fjernkontrollen så kobles innvendig alarm ut. Dette er det eneste jeg har å bemerke på min Mini, - så den kan sies å være problemfri hittil. Jeg er svært fornøyd med bilen og anbefaler gjerne Mini Cooper til andre.

  3. #163
    MINI-entusiast Bluejeanss avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Trollhättan
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    46
    Hmm.. nu har elhissen i en ruta lagt ner.. går inte upp helt.. får leta efter trådar..

  4. #164
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2010
    Förnamn
    Bert
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Jag har ägt min Mini Cooper S -07 (R56) i fyra månader. När jag köpte den var ena högtalaren sprängd (!) men det betalade föregående ägare. Sedan har kamkedjespännaren bytts. Annars inget. Eller jo - det kan skramla lite från instrumentbrädan. Precis där klockan är. Eller bakom. Jag har ingen garanti och jag vet inte hur sugen jag är på att försöka plocka ner instrumentbrädan. Det låter bara ibland nämligen = svårt att hitta.

    Dags för service ni i dagarna. Ska fråga dom om skramlet men annars tuffar den på fint.

    Sedan blir man ju nervös när man läser en sådan här tråd - men så är det väl med alla bilar. Hade en S40 -06 förut där motorn nästan dog (varvmätaren gick banas) när man frikopplade i farter över 20 km/h
    R56S

  5. #165
    MINI-galning Bangs avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Förnamn
    Katarina
    Ort
    Trollhättan
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    176
    Har haft Sheldon i 7 månader nu å sedan första dagen har jag varit tvungen att hålla ett vakande öga på termometern, så han inte ska koka. Har inte orkat kolla direkt vad felet är än, förrutom att när Sheldon fick nya bromsbelägg så kollade mekaren att det iaf inte va kylaren som läckte. Tror att det kan vara termostaten som är knas. Tills jag fått tummen ur så har jag alltid kylarvätska med mig som backup plan

    Annars går han som en klocka trotts det pissiga vädret!
    "Aliquando et insanire iucundum est" - Ibland är det skönt att få vara galen

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 99
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 09:34
  2. Hur många MINI har du ägt (inkl. nuvarande)
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 23:41
  3. Hur Många åker I Varje Bil?
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 15:44
  4. Många online nu !
    Av alxndr i forum Off-topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 08:37
  5. Hur många får man sitta i en bil?
    Av Qwix i forum Off-topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 00:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •