Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45
  1. #41
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Järfälla
    Län
    stockholm
    Inlägg
    33
    nej inget roligt då den redan var rolig. det enda jag gjort mera är att svettsa om torpedväggen med en turbobox. flyttat gaspedal osv för att möjligöra att jag kan turbokonvertera motorn när jag lessat på effekten som blir nu.

  2. #42
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Sedär, låter kul!

    Fina motorer A-serien, men hur klarar de av trycket från en turbo? Har du smidda stakar och kolvar?

  3. #43
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Järfälla
    Län
    stockholm
    Inlägg
    33
    det klarar inte av högt laddtryck utan uppgradering och kompsänkning. den fanns ju med ca100hk från fabrik med turbo. då hade den 9.5komp om jag inte minns fel.

    det är just ifrån en sådan turbo a serie motor mitt turbo kit kommer ifrån. sitter eftermarknads kolvar i min motor redan sen om dessa pallar trycket eller ej vet jag ej.
    men har inte tänk ladda mer än kanske 0.5bar vilket borde ge mer än behövlig prestanda endå. ca500kg och 130hk borde bli skoj!

    vxl lådan pallar endå inte att man kommer upp i för mycket effekt. så 130hk vore nog mest lämpligt. ger en effekt på 260hk per ton vilket borde vara skoj. (en rakskurven vxllåda kostar tyvärr 12tkr

    men planen som är nu är att köra den på rullande landsväg och ställa in och få effekten bekräftad på ett papper..
    och sen lätta den maximalt. med glasfiberdörrar polyrutor och glasfiber baklucka. men som med allt i världen får det ta den tid det tar man har bara så mycket pengar å lägga på lekbilen

    och kanske nästa vintern kan det bli en turbo uppgradering om nu inte bilen går som en dröm med den spec den har nu vad vet jag.. ?

  4. #44
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Järfälla
    Län
    stockholm
    Inlägg
    33
    DAGS FÖR BILDER!!!! då jag varit lat och inte orkat så gör jag det idag!
    här får ingen turbo platts!


    kapar så när jag vågar kapa huvudbromscylindern desto närmare man kan kapa här desto mindre beskymmer får du att montera din turbo sen för det handlar om mm passning! en bonus är att du får flytta gaspedalen 3-4cm närmare kopplingen så nu kan du både gasa och bromsa samtidigt enklare


    kortar ner turbo boxen som är för högerstrydra mini'sar och svettsar ihop gaveln igen.


    gratis ac har man nu skapat sig själv! kapat ut hålet lite lagom.


    så nu är boxen i svettsad och klar tätat med karrosirfog och övermålat med hammarlack. skulle vilja hitta nått värmeavstötande material som man klär in boxen i men ej hittat nått bra. (tips?)


    bonus bild


    bytte även
    kopplingscylindern

    blev mupp med sista bilderna så lägg in dom nu.

    bytte även kopplingscylinder och bytte slavcylinder och ersatta rostiga stål och gummi slangen med en stålomspunnen "onepiece" line istället mycket smidig lösning. modda kopplingspinnen för att passa nya motorn med.


    motorn klar hos jana och hemkommen i garaget. röd = snabb :P


    och efter tips på forumet så skruva jag på allt jag kunde innan i lyftening av motorn vilket ja SPARADE massor av tid! dock hade jag ju klantat mig med kylaren och den läckte som ett såll så fick ju i efterhand montera en ny kylare och ja det är sådär lagom roligt
    så här såg det iallafall ut när motorn lyftes ner. iom att jag redan tog kort på när jag lyfte ur en motor orkade jag inte ta några mera kort men tänkte jag skulle ta ett kort när jag blivit klar med första provkörningen. så då kommer nog sista bilden för iår på allt.



    det va allt för denna gång! ps hade as bråttom på lunchen å lägga in detta så han inte stavkontrollera så ni får räkna med lite särskrivningar./marcus

  5. #45
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Järfälla
    Län
    stockholm
    Inlägg
    33
    Så provkörd med nya motorn idag. riktigt härlig å köra inte vart på rullandelandsväg och ställt in förgasaren än men har väl säkert kapat 0-100km/h med 20sekunder minst.och bara det är en bragd i sig
    Senast redigerat av Litenmentuff den 2010-05-10 klockan 07:54.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Curtan: Mini Clubman S - R55 -
    Av Curtan i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 21:16
  2. Mini Clubman D beställd
    Av Freddo i forum Allmänt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 20:38
  3. Jeanette: Mini Clubman D - R55 -
    Av jeanette i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 08:40
  4. Miriam: Mini Clubman D - R55 -
    Av Misssen i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 17:18
  5. MINI CLUBMAN reklam
    Av Helan i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •