Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    MINI-galning rogerabergs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Roger
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    234

    Kelleners på en cab?

    Som nybliven Mini-ägare kollar man runt överallt efter saker att göra med sin nyvunna kärlek. Något som egentligen inte behövs är trimning, de 175 som är standard räcker faktiskt gott. Vilket inte betyder att man får drömma.

    Var inne på Kelleners sida och enligt den så får R52 45 extra hästar mot R56:ans extra 30. 45 extra hästar skulle vara galet i den lilla caben.
    Kelleners

    Frågan är om någon här har hört talas om en trimmad cab och hur det funkar i verkliga livet. Och hur mycket annat man behöver ändra på för att det ska kännas bra.

  2. #2
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Det är ingen skillnad att trimma caben kontra en vanlig S. Den kommer gå som ett skott, med framförallt ett rejält lyft i vridmoment.

    Finns en del info på forumet vad det kostar att åka Kelleners T&R, var man kan bo etc.


    (For the record så har du väl 170hk original?)
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  3. #3
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    Jag blev lite imponerad av trimning till minin. mer punch i registret. men misstänker att förbruknings mätaren är paj på min =P
    Cooper S 02, Ac Schnitzer avgassystem, Ultrik/K&N Open air kit, K&W justerbara dämpare, Ac Schnitzer 17" fälgar,mm Powered by Digitech 207hk/241Nm

  4. #4
    MINI-galning rogerabergs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Roger
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    234
    RobertH: Jag tänkte mer på om det känns onödigt att trimma en cab. Gubben JohanH tyckte jag skulle nöja mig med en Cooper om jag valde cab, han har såklart helt fel men det finns kanske något i det han säger...

    Ashra: Drar den mycket soppa?

  5. #5
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Gubben JohanH anser en cab är en glidarbil och tycker således att det inte vore värt degen att köpa en Lambo, Ferrari, Aston eller Porsche-cab. Men har respekt för andras åsikter.

    /Johan
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  6. #6
    MINI-galning rogerabergs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Roger
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    Gubben JohanH anser en cab är en glidarbil och tycker således att det inte vore värt degen att köpa en Lambo, Ferrari, Aston eller Porsche-cab. Men har respekt för andras åsikter.
    Skulle bara kolla om du var vaken så här på onsdagsmorgonen


  7. #7
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Fördelen med Kelleners är att om du får några problem med bilen så har de garanti.

    Robin som hade fått ett defekt remhjul (som pajade och även gjorde att vattenpumpen pajade) fick alla reparationskonstnader på BMW Solna ersatta av Kelleners.

    Alternativet är ju att du skaffar workstrim istället, dyrare men du får tillbaka 10 000 - 20 000 på andrahandsvärdet.


    F.ö. ingen skillnad på Cab eller Coupe. Cabben kanske är lite tyngre och inte går riktigt lika bra bara?
    Du kan sätta på hårdare fjädrar och en krängningshämmare bak för att bilen ska bli lite stabilare.
    Om du gör dessa saker kommer det direkt att kännas som du gått upp en klass på bil och hamnat mycket närmare sportbilssegmentet. Sitter så mycket i känslan.

    Säg bara till om du vill provåka någon kellners, tror Robban ställer upp någon kväll när han fått tillbaka sin bil från BMW Solna.
    Du kan få provåka min som är trimmad i Nynäshamn (lite närmare än tyskland) också om du vill, bara att hojta så plockar jag fram pärlan
    Senast redigerat av Marcus den 2008-05-14 klockan 10:25.

  8. #8
    MINI-galning rogerabergs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Roger
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Fördelen med Kelleners är att om du får några problem med bilen så har de garanti.

    Robin som hade fått ett defekt remhjul (som pajade och även gjorde att vattenpumpen pajade) fick alla reparationskonstnader på BMW Solna ersatta av Kelleners.

    Alternativet är ju att du skaffar workstrim istället, dyrare men du får tillbaka 10 000 - 20 000 på andrahandsvärdet.


    F.ö. ingen skillnad på Cab eller Coupe. Cabben kanske är lite tyngre och inte går riktigt lika bra bara?
    Du kan sätta på hårdare fjädrar och en krängningshämmare bak för att bilen ska bli lite stabilare.
    Om du gör dessa saker kommer det direkt att kännas som du gått upp en klass på bil och hamnat mycket närmare sportbilssegmentet. Sitter så mycket i känslan.

    Säg bara till om du vill provåka någon kellners, tror Robban ställer upp någon kväll när han fått tillbaka sin bil från BMW Solna.
    Du kan få provåka min som är trimmad i Nynäshamn (lite närmare än tyskland) också om du vill, bara att hojta så plockar jag fram pärlan
    Tack för infon! Får prova på någon träff, eventuellt trim åker nog på först nästa sommar.
    Vart på Södermalm står din pärla förresten?

  9. #9
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    I ett garage på södermälarstrand

  10. #10
    MINI-galning Mr_Varres avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Vargkungen
    Ort
    Norrköping
    Län
    Norrköping
    Inlägg
    254
    Marcus jag skulle villja åka lite i din Har aldrig åkt i nån trimmad Mini

  11. #11
    MINI-galning rogerabergs avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Roger
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    I ett garage på södermälarstrand
    Trevligt, finns en nästan likadan som din här uppe på rätt del av Söder vid Nytorget. Snygg som satan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mackan: Mini Cooper S - R53 - Kelleners
    Av Mackan i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 22:12
  2. Kelleners har släppt sitt kit till R56
    Av Johan W i forum Teknik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 20:31
  3. Resultat Kelleners
    Av RobertH i forum Teknik
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 23:36
  4. Ni som har varit på Kelleners...
    Av RobertH i forum Teknik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 11:59
  5. Någon som ska ner till Kelleners ?
    Av Hobbe i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 21:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •