Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46
  1. #21
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tänkte lägga mig i planeringen lite till genom att uppmana alla som har walkie talkie att ta med dom - det är himla bra att ha radiokontakt (hm, med lite disciplin, om man får utvärdera MINI United-resan så här i efterskott) när man är ute så pass många bilar.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #22
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Jo skulle vara uppskattat om vi kunde göra det! mindre och kurvigare väger från Motala kanske kan locka!

    Jag skall ta reda på mer exakt var Noel kommer befinna sig!

    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  3. #23
    MINI-galning Zagato1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Åsenhöga
    Inlägg
    108
    Tänk bara på att det är fartkameror på sträckan Vadstena-Ödeshög om ni kör rundan över Motala.

    /Johan
    BRG/Svart MCS med JCW utrustning (stolar, kjolpaket, instegslister, avgassystem) samt effektjusterad av Kelleners

  4. #24
    Tack för varningen, Johan

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Oj, nu kom det in ett moment som krånglar till det lite!

    Ska vi dra in med hela karavanen till Motala får vi lägga till en halvtimme på körtiden. "Via Michelin" säger 4 timmar 10 minuter för hela sträckan, 353 km, mot 3 tim 22 min för E4:an raka spåret ner, 322 km. Nu tror jag iofs att Michelin-beräkningen är rätt rejält tilltagen i tid. Tiden för sträckan Stockholm-Linköping C blir t.ex. 2 tim 11 min - ungefär en kvart mer än det brukar ta för mig (utan alltför våldsamt tryck på gasen).

    Nåja, nu får herrar arrangörer avgöra hur vi ska göra. Vägen från Linköping västerut mot Motala och sen söderut mot Ödeshög är rätt snabb för att vara "vanlig" väg och kanske lite uppiggande i motorvägstristessen. Men minst en halvtimme extra går åt, och då måste vi troligen dra rätt snabbt vid 8 för att hinna ner till 12, speciellt om vi vill ha tid för käk innan vi strålar samman med övriga på Severins parkering.

    Kanske vi ska samlas 7.30 istället och starta typ kvart i åtta...? För visst låter det lite kul att dra in åtta MINIs - eller vad vi nu blir - i lilla Motala en lördagförmmidag...
    Det här blir tidigare och tidigare, ett alternativ kan ju vara att köra två olika karavaner ner, ett för de morgonpigga med upphämtning av Noel i Motala, och ett lite senare för de som vill rejsa ner direkt - vi måste snart bestämma oss - kommentarer önskas för de som ska med ner

  6. #26
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Vi kan alltid åka själv och hämta Noel, tyckte bara det skulle vara roligare om karavanen kom med!

    appropå risk för böter är det väl alltid en överhängande risk i linköpings trakten! trafik polisen har god statistik i det området! Ta det lungt!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  7. #27
    Det stämmer, men även runt Nyköping är de benhårda.

  8. #28
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Jag tillhör inte själv dom morgonpigga precis, nattjobbare som jag är, men tycker det vore trist om vi för att någon ska sova en halvtimme mer missar chansen att köra allihop tillsammans. Och vi borde hinna med att ta svängen förbi Motala för att hämta upp Noel, trots fartkamerorna.

    Har vi disciplin och kommer typ tio i åtta för lite briefing för att sen dra åtta prick borde vi klara 36 mil på fyra timmar. Men då får vi köra en McDonald's-runda för alla hungriga efter att vi samlat hela gänget på Severins-parkeringen.

    Om jag inte har missbedömt eftermiddagsprogrammet så är du ju inte så tajt planerat, så det borde vi ha tid för.

    Sen - om jag verkligen får vara obekväm - föreslår jag att vi kan överväga en samlingsplats som gör att vi vinner tid. Vissa av oss bor ju söder om Slussen, och får en omväg om vi ses i Solna. Vi ska ju söderut, så det tar ju också längre tid därifrån upp på Södertäljevägen. OK-Q8-macken i Västberga, kanske. Men det är mest ett vilt förslag

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  9. #29
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    För vår del skulle macken i västberga funka bra!
    Senast redigerat av Helan den 2007-08-22 klockan 12:06.
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  10. #30
    Det finns ju inget som hindrar att vi som bor norr om stan träffas vid BMW Solna för att sedan rassla vidare mot Västberga och uppsamling av söderfolk där.

  11. #31
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Det låter också vettigt tycker jag!

    Jag har kollat adressen nu! Drottninggatan 1, Motala. Det ligger mitt i centrum, enligt utsago skall det finns gott om utrymme för att stanna till! Någon i gänget som har GPS? HansG har du?

    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  12. #32
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Helan Visa inlägg
    Det låter också vettigt tycker jag!

    Jag har kollat adressen nu! Drottninggatan 1, Motala. Det ligger mitt i centrum, enligt utsago skall det finns gott om utrymme för att stanna till! Någon i gänget som har GPS? HansG har du?

    Helan
    Yepp, bör gå smärtfritt att leta sig in dit.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  13. #33
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Lär nog gå utmärkt.

    Vill redan nu!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  14. #34
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Hur blir det? En eller 2 samlingspunkter för samåkningen till Jönköping?

    En Otålig Helan som vill iväg!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  15. #35
    Jag skriver mer om detta ikväll eller i morgon, så behåll lugnet

  16. #36
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Lugn!? vadå Lugn!? Jag sitter här och hoppar av iver!

    Jag vill !
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Jag tillhör inte själv dom morgonpigga precis, nattjobbare som jag är, men tycker det vore trist om vi för att någon ska sova en halvtimme mer missar chansen att köra allihop tillsammans. Och vi borde hinna med att ta svängen förbi Motala för att hämta upp Noel, trots fartkamerorna.

    Har vi disciplin och kommer typ tio i åtta för lite briefing för att sen dra åtta prick borde vi klara 36 mil på fyra timmar. Men då får vi köra en McDonald's-runda för alla hungriga efter att vi samlat hela gänget på Severins-parkeringen.

    Om jag inte har missbedömt eftermiddagsprogrammet så är du ju inte så tajt planerat, så det borde vi ha tid för.

    Sen - om jag verkligen får vara obekväm - föreslår jag att vi kan överväga en samlingsplats som gör att vi vinner tid. Vissa av oss bor ju söder om Slussen, och får en omväg om vi ses i Solna. Vi ska ju söderut, så det tar ju också längre tid därifrån upp på Södertäljevägen. OK-Q8-macken i Västberga, kanske. Men det är mest ett vilt förslag
    Eftersom ingen hittills har protesterat tar jag och fattar beslut om att vi norrortsbor träffas på BMW Solna kl. 07.45 och drar maximalt tio minuter senare mot OK-Q8 i Västberga dit vi beräknas anlända ca kl. 08.10 - avfärden sker efter vi hälsat på varandra. Om någon (mot förmodan ) skulle vara sen, ring mig på 0709-770 775 och meddela, så håller vi ner farten något, uppsikt bakåt i speglarna efter de välkända ljusen och eventuella bonnet-stripes , men om någon blir sen får den jaga ikapp lite grann, vi kan inte avvakta hur länge som helst - folk väntar ju på oss.
    Precis som Hans-G skriver i sitt inlägg tycker jag också att vi efter träffen vid Severins möbler vid E4 i Jönköping drar till en McDonald´s för en snabb gemensam lunch innan vi drar vidare på Johans (Zagato1) tur.

    Väl mött vid BMW Solna kl. 07.45 / OKQ8 Västberga kl. 08.10, vi har en spännande helg framför oss

  18. #38
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Tackar för besluten! vi kommer finnas på OK/Q8 i Västberga!
    Det är vi som otåligt runt macken!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  19. #39
    Om det inte framgick av min sista post drar vi alltså in i Motala och hämtar upp Noel
    Motorvägstristess är trist!

  20. #40
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Tänkte lägga mig i planeringen lite till genom att uppmana alla som har walkie talkie att ta med dom - det är himla bra att ha radiokontakt (hm, med lite disciplin, om man får utvärdera MINI United-resan så här i efterskott) när man är ute så pass många bilar.
    Disiplin!? Nu skall du inte vara sån Hans-G......hi hi Tur att min inte fungerade!
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 08:29
  2. samåkning/karavan mot jönköping
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 16:18
  3. Stockholm Vs Göteborg
    Av GT i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 23:07
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 00:07
  5. Russ Swift at Jönköping
    Av KPKalle i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 17:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •