Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    28

    knackande oljud

    Hej jag har ett knackande ljud från motorn det låter som det kommer från den sidan kompressorn sitter. Ljudet hörs framförallt när motorn är kall och försvinner sen efter några minuter. Gjorde en resa idag på 40 mil och nu låter det ännu värre nu sitter ljudet i hela tiden och ökar med varvtalet, man kan känna knackningarna om man lägger handen på remspännaren. Hoppas på hjälp då jag haft detta problem en gång tidigare i höst uppsökte då närmsta Miniverkstad 30 mil hemifrån men då bestlöt sig min bil att "laga sig själv på vägen ner" så när jag kom fram hördes det inte ett ljud.

    Patrik

  2. #2
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Låter allvarligt tycker jag? Låter det högt? Kan det ha något med oljepumpen att göra? Kolla oljan?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    28
    det låter som värst när motorn är kall då smäller det som f-n och tittar man då på remspännararmen så rör den sig ca 5mm upp och ner i 1 min innan den "lugnar ner sig". Det finns olja och bilen är precis nyservad.

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    28

    Thumbs up Fixat

    Äntligen hittade jag problemet. Det var spännrullen som sitter under remspännaren som hade gett upp. Bytte den idag och nu går den som en klocka igen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •