Visa resultat för omröstning: Sommarträff? När?

Antal röster
16. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • slutet av maj

    2 12,50%
  • början av juni

    3 18,75%
  • slutet av juni

    2 12,50%
  • början av augusti

    4 25,00%
  • slutet av augusti

    11 68,75%
  • början av september

    5 31,25%
Flervalsomröstning.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1

    Sommarträff -07!

    Vad sägs om att försöka organisera en större Mini-träff i Sverige sommaren 2007. Min tanke är att man skulle ha träffen så centralt i Sverige som möjligt så att Mini-ägare från hela landet kunde komma.
    Min idé är att man samlas under en helg och bor på något trevligt ställe, exempelvis i Jönköping, Huskvarna eller någonstans i den trakten. Det är inte mitt i Sverige, men det ligger ungefär mitt i för de flesta.
    Programmet för träffen kan formas hur som helst, men kan förslagsvis se ut så här:
    - Anländer till Hotell, helst med bra parkering / gräsmatta så vi kan ställa upp alla våra Minis för ett stort gruppfoto.
    - Rally (ej i ordets bemärkelse) efter karta med frågekontroller eller bara körning på trevliga landsvägar med lite kurviga partier.
    - Middag på kvällen med efterföljande samkväm.
    - Övernattning för att dagen efter bege sig hemåt. Om det blir en grupp som far iväg åt samma håll kan ju någon regionalt ta ansvar för att ordna ett trevligt besök på vägen hem, för oss stockholmare kanske ett besök på Flygvapenmuseum i Linköping.

    Vad tycker ni om detta?

  2. #2
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Tummen upp helt klart, vi kan ju använda den här tråden på att fundera fram saker att göra när vi kommer ner samt på vägen dit och hem.

    Jag tycker vi ska planera in det som en långhelg innan eller efter semestertider så att inte så många är upptagna/bortresta.

  3. #3
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag tycker det skulle vara riktigt kul!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  4. #4
    När tror ni det generellt skulle passa bäst?
    På försommaren, mitt i sommaren (semestertider, mindre/mer uppslutning?),
    eller sensommaren?

  5. #5
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    En på försommaren och en på sensommaren? Jag vet att jag är för positiv till detta.

    Jag vet faktiskt inte!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  6. #6
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Om vi ska ha en riktigt stor så tror jag att det är maj/början av juni eller slutet av aug/början sept. som gäller.
    Dvs. när folk inte har semester.
    Brukar inte slutet av maj vara väldigt fint och sen regnar det i juni?
    (Har varit nått sånt i tre år iaf)

  7. #7
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933

    sommarträff

    tycker slutet av maj eller början av juni låter som en bra tid för en sommarträff , men inte pingst eller kristi himmelfärd för då tror jag folk hittar på annat med familjer osv , helt enkelt en vanlig helg, tex 26 maj eller 9 juni... skulle va helkul.. ett ställe där det finns boende och kurviga kul vägar för lite runtomaktiviteter och nånstans mitt i sverige som nån annan föreslog här...

    ola

  8. #8
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Jag har ställt frågan tidigare (om ett möte i centrala Sverige) och fick frågan av KPKalle om jag kunde kolla upp lämpligt/billigt hotell i Jönköpingstrakten.

    Det finns två "budget" hotell i Jönköping:

    Hotell Ibis
    http://www.ibishotel.se/visa_hotell....id=11331&nav=1

    och Hotell Formule 1
    http://www.hotellformule1.se/start.asp

    Andra förslag?
    Är det någon som hört sig för om att få hänga en "flyer" om Coopersweden på BMW/Mini.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  9. #9
    Tack Noel för tipset,

    jag ska kolla och se.
    Påpekas bör att detta evenemang kan bli stort så det är inget jag kan dra runt helt själv utan vi kommer behöva vara två eller tre som delar på uppgifterna. Vi får se om ölkvällarna (ja, det blir nog fler ) kan ge lite underlag för bildandet av en "MINI-07-kommitté".

  10. #10
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag kan hjälpa till, bara att säga till!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  11. #11
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    jag hjälper gärna till oxå...

  12. #12
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Jag kan också tänka mig att hjälpa till.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  13. #13
    Härligt gubbar,

    vi får se om vi inte kan bilda någon slags kommité för detta samt hur vi ska gå vidare. Det är ju bra om huvudriktlinjerna kan dras fram här på forumet med tips och idéer, och när man har lite "att stå på" tar en kommité och arbetar vidare, kanske med lokal hjälp om någon Cooper-ägare bor i trakten där träffen ska avhållas. Detta med tanke på roliga vägar o.d.

  14. #14
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Poll added so we can see which part of the summer is best for most people. Multiple choice so vote for as many dates as you like

  15. #15
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag tycker att slutet av sommarn är bra, eller mitten, för i början har vi ju BMWCS träffen att mötas på.
    I slutet av sommarn finns ju stor chans att vi raggat fler medlemmar också

  16. #16
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    håller med marcus

  17. #17
    Instämmer, slutet av augusti kan det ju vara fantastiskt väder.

  18. #18
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Hur vill vi arrangera, ska vi satsa på en mys/spa helg tillsammans med mini fans. Boka ett trevligt/sött landsorts hotell med bra mat och vin.
    Och köra på dan och ha en rejäl middag tillsammans på hotellet så alla som vill får dricka vin osv?

    Eller bara träffas för att träffas och köra, samt ta ett billigt hotell för att minska kostnaderna?

    Jag skulle gärna ta det som en weekend extrasemester och betala lite för att få det mysigt, och äta och dricka gott.
    På det sättet kanske det blir roligare för respektive som inte är jätte bil interesserade.

    MINI kommer säkert att ställa upp och komma ner med en eller två demobilar.

  19. #19
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Om det skulle vara interessant har jag hittat ett par alternativ för ung 1000-1200kr/per person i dubbelrum med välkomstdrink, 3rätters middag samt frukost dagen efter.
    Kan försöka hitta något billigare också. Men det är nog svårt att få det mycket billigare hur man än gör ifall vi ska äta en rejäl middag nånstans.

    Detta är alltså gammla herrgårdar i fin naturmiljö = vi får ett skäl att åka landsväg, med fin grusinfart osv där vi kan parkera bilarna snyggt osv.

  20. #20
    Jag instämmer med dig, Marcus. Det tror jag blir trevligt, men säg vad ni andra tycker också så vi kan komma till ett beslut i frågan och boka, det kan ta slut fort.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •