Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85

    Motorvärmare + 230v uttag i kupén.

    Hej,

    Det var några som undrade om motorvärmare osv.

    Lämnade in bilen kl 7 imorse, kunde hämta den 14.00.

    Kostnad: 8054 pengar.

    Vad ingick?

    1, Motorvärmare, Plugg
    2, Kupevärmare 230v-uttag + En kupevärmare...
    3, Tömma kylsystemet, fylla på med nytt. Glykol 1.5 liter x 2
    4, Intallationskostnad, typ 4 h.

    Tycker själv att detta sved faktiskt. Ruskit dyrt hos BMW (men det är snyggt installerat) - jag e typ sur nu.

    Men Men, det är säkert bra inför vintern, slipper skrapa rutan varje morgon =) + Att bilen är varm. Jippie*

    Det där med kallstarter är ju inga problem på nya bilar men man sparar pengar på att bensinförbrukningen är lägre med varm motor än kall. Frågan är, när kommer man upp i 8000 kr i bensinkostnad för kallstarter? Kommer det någon gång att löna sig för mig egentligen?

    Så, har du pengar du inte vet vart du skall göra av? Köp detta, annars spar ! Hade jag vetat detta innan hade jag inte köpt. De sa ju faktiskt 7000 på BMW. Orka 1054 kr till, Suck...

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    jag har själv funderat på detta. insåg snabbt att motorvärmaren skulle kosta ett arm och ett ben. Så jag drar nog in sladden själv genom torped rummet in i kupen och gömmer jacket bakom fram reg skylten kostnad ca 125kr på lokala el affären

  3. #3
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85
    Alltså, varför är det så sjukt dyrt ? Någon som kan svara på varför BMW e så dyrt?

  4. #4
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag skulle nog satsa på en bensindriven värmare som man kan ringa till från mobilen för att sätta på.
    Skaffade vanlig till förra bilen och insåg att jag inte använda den nått eftersom jag mer än 50% av starterna inte stog hemma vid uttaget.

    BMW är så dyrt för att det är bmw.
    Fick det proffsmonterat får 3500kr hoss en lokal verkstad. Iof på en äldre bil, men så krångligt är inte operationen oavsett bil. Minin har ju rätt fint motorytrymme för att komma åt saker oxå.

  5. #5
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    hehe därför man har en polare som meckar samt importerar allt från kina sportluftfilter nästa vecka 1200kr inkl montering yay ska bli intressant och see vad miltek systemet kommer att kosta till våren eftersom miltek har återförsäljare i kina och andra ställen där han importerarifrån ^^

  6. #6
    Hej Rafael,

    Det må vara dyrt men det är det värt. Det satt på min Cooper när jag köpte den och när jag ställer bilen utanför huset under vintern så är det inte så tokigt att ha varm kupé. Som tur är har vi uttag även på jobbet, så man har det rätt bra!
    Det var ett stort plus med värmare när jag köpte den, det fanns inga andra med det tillbehöret till salu i våras (åtminstone inte när jag sökte), sedan var det inte helt fel med samma färgställning du har, vilket jag tycker är den klart snyggaste (kanske skulle starta en tråd om detta?).

  7. #7
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm, Åkersberga
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    85
    Hej Fredrik =)

    Kul att du säger det, ja, nu kanske choken har lagt sig lite över priset när någon tycker att det är värt.

    Kul att du gillar färgsättningen =), Det gör jag med...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •