Hej!

Blev ägare till en mini cooper 02 för några månader sedan och har haft en hel del problem med den, har bland annat bytt framrutan 2 gånger pga stenskott (vilket inte är bilens fel) bytt stötdämparen för att den tydligen va sönder under senaste servicen som gjordes vid 5200 mil.

Har nu lite problem som jag haft sen jag köpte den vid 4500 mil då jag köpte den av en tjej som va enda ägaren sen innan.

Felen jag har nu som bmw group i göteborg inte kan hitta eller lösa då jag lämnat in den för att dom skulle fixa detta (fick betala en slant för en felsökning) är:

Bilen svänger till vänster (detta gäller gämt då jag testat med både vinter och sommar ljul. Främst vid högre farter och nedförsbackar så drar gärna ratten åt vänster, har gjort hjulinställning och även testat att byta fram mot bakhjul. va kan detta va ? och varför kan inte bmw lösa det eller orkar dom inte ... man blir lite arg.

annat kul problem är att hanbromsen helt plötsligt kan släppa då jag kan komma tillbaka till bilen och handbromsen ligger nere. (upplevde detta verkligen för ett tag sen så min bil va borta på parkeringen på säve flyg platts. upptäckte då att den stog en bit längre bort in rullad i en annan bil.

3e problemet hag har är ett väldigt kluckande ljud från vänster baksida av bilen . låter som det är från ljulhuset av nått slag, va öven här jag bytte stötdämparen, inget bmw kan hitta häller.

En annan dålig sak är upphängningen av ljuddämparen som för någon månad sen bara rostat sönder så att dämparen hängde och sladdrade, bytte dock den själv men tycker det är dåligt att en sådan sak skall rosta sönder efter enbart 4 år.

Övrigt så tycker jag att personalen på bmw-group göteborg är väldigt otrevliga redan från första mötet när jag enbart skulle göra service där och detta är jag inte ensam om då jag har kollegor som sagt detta sen innan.

om det är någon som vet av någon av dessa problem och löst dem så skulle jag vara evigt tacksam då jag vill sälja av den för en ny mcS ,


// Nikke