Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    MINI-galning TheEngineers avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Stockholms Innerstad
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    338

    Ny i detta forum

    Tjenare!

    Vill presentera mig eftersom jag är ny i detta forum! Jag köpte min Mini Cooper S för två månader sedan av MINI-återförsäljaren (Autowåx) i Karlstad. En demobil (tillverkad september 2005) som har stått i deras utställningshall och därför bara hade gått 4 km. Den är "Dark Silver" och har vitt tak och vita stripes på motorhuven. En sober skönhet enligt mig!

    Anmälde mig först till MINI2 (visste inte att detta forum fanns) men nu är jag med även här...

    Jag firade för övrigt 500 mil mitt på Västerbron i Stockholm på väg till jobbet i förra veckan och funderar nu skarpt på att åka med i konvojen på lördag med start längst bort på Valhallavägen.

    /Magnus

  2. #2
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Hej igen Magnus Välkommen! I will add you to the list of people coming on Saturday anyway

  3. #3
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Välkommen!


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  4. #4
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Välkommen, kul att det kommer lite fler folk till forumet.
    Kanske går att få lite liv här igen

  5. #5
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Hej och välkommen i gänget, säger en annan "färsking". Hoppas att du orkar upp i ottan på lördag - räkna med en skön känsla när vi glider genom en uppvaknande stad med vår långa Mini-karavan.
    Du får ju också en bra chans att träffa några av dina nya kamrater på forumet.
    Vi ses!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. #6
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Hej och välkommen!

    Kul att det hittar hit lite fler folk. Verkar som ni kommer att få en väldigt trevlig dag med massa MINIsar på lördag. Önskar att jag kunde ansluta, men det blir lite väl långt att ta sig från Göteborg...
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  7. #7
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Välkommen! Tyckte jag kände igen bilden på din bil. Har varit till salu ett tag eller? Själv kämpar jag på med att sprida flyers under vindrutetorkarna och hoppas på att fler upptäcker sidan. Jag brukar inte sätta någon lapp på någon Mini One. Är det fel eller?! hi hi

  8. #8
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Citat Ursprungligen postat av ace666
    Jag brukar inte sätta någon lapp på någon Mini One. Är det fel eller?! hi hi
    All MINIs are cool

  9. #9
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Trångsund
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 415
    alla minis måste ju vara välkommna.

    Lappade en här ute förra veckan från bmw danderyd men inte märkt att han kommit hit =( Dock blev det en handskriven lapp :P
    Hade inte riktigt planerat att möta en på ica parkeringen

  10. #10
    MINI-galning TheEngineers avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Stockholms Innerstad
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av ace666
    Välkommen! Tyckte jag kände igen bilden på din bil. Har varit till salu ett tag eller? Själv kämpar jag på med att sprida flyers under vindrutetorkarna och hoppas på att fler upptäcker sidan. Jag brukar inte sätta någon lapp på någon Mini One. Är det fel eller?! hi hi
    Tack för varmt välkomnande!

    Jag vet inte hur länge den varit till salu, men det kanske var ett tag. Jag köpte den som sagt i Karlstad efter att jag hade surfat runt ett tag på bl.a. blocket.se. Det var där jag fick syn på den.

    Jag resonerade som så att den hade allt jag ville att min bil skulle ha (och lite till som får ses som bonus). Jag hade inte någon lust att vänta till slutet av september på en fabriksny bil. Min bil har varit deras demobil som har stått inne i hallen sedan årsskiftet ungefär. Känner du igen den från blocket eller från något annat sammanhang (vad kan man undra i så fall...)?

    /Magnus

  11. #11
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Känner du igen den från blocket eller från något annat sammanhang (vad kan man undra i så fall...)?

    /Magnus

    Blocket

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •