Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906

    BMW/MINI är bara för roliga

    Som de flesta vet har jag en ny motor i min bil sen 1000mil tillbaka idag.

    Jag har pratat med Borgs Bil och frågat dom hur jag ska serva bilen och dom påstår att man bara ska fortsätta som innan, inget ändras. När man startar bilen så säger den till om hur länge man ska in på oljeservice och min bil har nu börjat säga till om det, men förra gången så funkade ju uppenbarligen inte denna funktion speciellt bra, så jag litar inte speciellt mycket på den längre.

    Men Borgs Bil säger alltså fortsätt som vanligt, säger bilen oljeservice så ska den in på oljeservice.

    Pratade sen med BMW Solna och självklart säger dom att man ska börja om med servicarna som om bilen var ny. Dom ville alltså att jag skulle in på oljeservice om 500mil(jag har ju kört 1000 sen bytet idag).

    Jag kollade även oljan och även fast nivån är över minimum så ligger den inte riktigt i mitten mellan min och max, vilket säger mig att jag ska serva efter vad bilen säger till om(?)



    Serviceintervallerna på MINI ser ut såhär:

    Olje - 1500mil
    Inspektion I - 3800mil
    Olje - xxxx mil
    Inspektion II - xxxx mil


    Vad tror ni? Jag har bett brorsan att kolla upp service imorgon för jag känner att jag tar det säkra före det osäkra numera, blir nog oljeservice snarast.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  2. #2
    MNS
    Guest
    Självklart så ska du serva bilen efter den nya motorns mil tal, dom nollställde väll vid motorbytet? Men glöm INTE att kolla oljan någon gång i månaden

  3. #3
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    men inspektion I och II är väl inte bara motorprylar?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  4. #4
    MNS
    Guest
    iof e det sant... då ska du göra ett olje byte i fall du hinner det innan nästa insp å då följa bilens miltal

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •