Visa resultat för omröstning: Hur hittde ni hit?

Antal röster
87. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Google (el. liknande)

    48 55,17%
  • Via kompis

    12 13,79%
  • Länk från annan sida

    17 19,54%
  • Lapp på bilen

    2 2,30%
  • Tidning

    0 0%
  • Från återförsäljare

    2 2,30%
  • Annat sätt

    6 6,90%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44
  1. #1
    MINI-galning monkss avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Marc
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    218

    Hur hittade ni till coopersweden.se

    är nyfiken på vilket sätt folk har hittat hit.

  2. #2
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Google

  3. #3
    MNS
    Guest
    Skriv gärna i tråden så man vet vem som gjorde vad

    Träffade johan dagen efter att jag beställde min mc och det var den helgen som han startade sidan

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag tror det var ifrån Zatzy, jag kommer iaf. ihåg att jag har vart här från början, fast jag registrerade mig alltid, och det var inte konstant, kom in när sidan var ny och kollade lite sen slutade jag och kom tillbaka när jag vart 18 och började tänka på bil att köpa.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Det var nån gång sommaren 2003 när jag var helt inne på att köpa en Civic Type-R, hängde då mycket på hondaklubben och där var det nån som hade blivit avhängd av en MCS....Jaja kommer inte ihåg historien men då var det iaf en länk hit.
    Och på den vägen är d!
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  6. #6
    MINI-galning monkss avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Marc
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Freddo
    Det var nån gång sommaren 2003 när jag var helt inne på att köpa en Civic Type-R, hängde då mycket på hondaklubben och där var det nån som hade blivit avhängd av en MCS....Jaja kommer inte ihåg historien men då var det iaf en länk hit.
    Och på den vägen är d!
    haha det är så det ska vara när man ska köpa bil.

    jag kom hit via mini2 där jag såg johans bil. tog kontakt med honom och det slutade med att jag fick göra sidan

  7. #7
    MINI-galning Petters avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Förnamn
    Petter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    150
    Jag hittade hit efter att jag sett SS körningen i Bilsport
    Petter
    Har avverkat ett par JCW men kör nu endast "Gammelmini"

  8. #8
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

    Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  9. #9
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

    Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.
    Bra idé

  10. #10
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

    Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.
    Bra idé

  11. #11
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

    Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.
    *SUCK* Det är inte så att vi har försökt och försökt med det ett flertal gånger, mini sverige har typ 0 i intresse att gynna oss på det sättet.

    Vi har försökt att få till en pdf fil som bmw group sverige ska maila ut till alla återförsäljare i landet så dom kan skriva ut info blad å lägga i bilhallen men... behöver inte säga så mkt

  12. #12
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    Jag tycker vi bör ha fler medlemmar.

    Kontakta MINI? Be dom göra ett utskick via brev till alla MINI-ägare.
    *SUCK* Det är inte så att vi har försökt och försökt med det ett flertal gånger, mini sverige har typ 0 i intresse att gynna oss på det sättet.

    Vi har försökt att få till en pdf fil som bmw group sverige ska maila ut till alla återförsäljare i landet så dom kan skriva ut info blad å lägga i bilhallen men... behöver inte säga så mkt
    Vem har kontaktat vem? Du har väl ganska goda kontakter hos Borgs, är inte dom intresserade av att hjälpa till?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  13. #13
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    GBG
    Inlägg
    16
    Jag hittade hit genom Google när jag letade trim/stylingdelar till min MCS och hamnade på någon av dessa trådarna och tyckte att detta verkade vara vettiga människor efter att man har läst lite, som verkar öppna även för andra bilmärken och dömer dom inte som dom gör på alla andra klubbar samt att alla verkar väldigt kunniga (e man frälst så e man eller?)!!!!

    Har ni någon representan i västsverige och vill få ut lite reklam för er själva så kontakta Linda Karlsson hon är Mini samt PR ansvarig på Bmw Group Göteborg! Hon kommer garanterat tycka det e skoj om ni gör ett "Mini Event" tillsammans och får ut lite gratisreklam!

    Skicka ett meddelande/PM till mig så ska ni få Telefonnummer samt Mail till henne!
    Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen!

  14. #14
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Citat Ursprungligen postat av Tulle
    tyckte att detta verkade vara vettiga människor efter att man har läst lite, som verkar öppna även för andra bilmärken och dömer dom inte som dom gör på alla andra klubbar

    Har ni någon representan i västsverige och vill få ut lite reklam för er själva så kontakta Linda Karlsson hon är Mini samt PR ansvarig på Bmw Group Göteborg! Hon kommer garanterat tycka det e skoj om ni gör ett "Mini Event" tillsammans och får ut lite gratisreklam!
    Precis, väldigt skön stämmning här. Tror det beror mycket på att det inte är så många medlemmar, vilket samtidigt är lite synd då det ibland är nästintill obefintlig aktivitet här.

    Har Nicholas slutat på BMW eller? Han var ju Mini ansvarig där förr.
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  15. #15
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Freddo
    Citat Ursprungligen postat av Tulle
    tyckte att detta verkade vara vettiga människor efter att man har läst lite, som verkar öppna även för andra bilmärken och dömer dom inte som dom gör på alla andra klubbar

    Har ni någon representan i västsverige och vill få ut lite reklam för er själva så kontakta Linda Karlsson hon är Mini samt PR ansvarig på Bmw Group Göteborg! Hon kommer garanterat tycka det e skoj om ni gör ett "Mini Event" tillsammans och får ut lite gratisreklam!
    Precis, väldigt skön stämmning här. Tror det beror mycket på att det inte är så många medlemmar, vilket samtidigt är lite synd då det ibland är nästintill obefintlig aktivitet här.

    Har Nicholas slutat på BMW eller? Han var ju Mini ansvarig där förr.
    Tror att mkt att folk här inte är så mini galna som en del andra märkes forum är att: det finns mini ägare, ex ägare, blivande ägare och mini fans.
    Jag själv körde bmw innan jag köpte min och kör bmw igen efter att jag har sålt MC:n.
    Nicholas var inte det han som tog efter som marknads chef för mini skandinavien när johan stenströmslutade? I vilket fall som helst så är det Jenny...efternamnet minns jag inte som är marknads chef för mini i sverige

  16. #16
    MINI-galning
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    674
    Citat Ursprungligen postat av MNS


    Tror att mkt att folk här inte är så mini galna som en del andra märkes forum är att: det finns mini ägare, ex ägare, blivande ägare och mini fans.
    Jag själv körde bmw innan jag köpte min och kör bmw igen efter att jag har sålt MC:n.
    Nicholas var inte det han som tog efter som marknads chef för mini skandinavien när johan stenströmslutade? I vilket fall som helst så är det Jenny...efternamnet minns jag inte som är marknads chef för mini i sverige
    Precis.

    Det vet jag inte om han gjorde, han var iaf Mini ansvarig på BMW i Göteborg förr, nu bor jag ju inte där längre så nu vet jag inte ur det står till.
    //Fredrik Unogård #21

    Mini Countryman S -13 R60 Brilliant copper/black
    ex Coopers:
    Mini Cooper S R53 EB/W -02
    Mini Cooper R56 AB/AB -07
    Mini Clubman D R55 PW/B - 08

  17. #17
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Nu kan en MINI-klubb inte bli lika stor som en BMW-klubb, men ge inte upp så lätt.

    Ni har möjligheten att bli medlemmar i BMW Club Schweden, och där kan ni bilda er egen sektion som tex vi i BMW Sport Club har gjort.
    När ni väl har blivit er egen sektion så kan ni åka snålskjuts på den stora skaran medlemmar i BMW Club Schweden, annonsera och skriva reportage i medlemstidningen Bayerische Blatt, samt annonsera i BMW Sveriges egna kundtidning BMW Magazine.
    Även ekonomiskt stöd är möjligt.
    BMW Sverige vill ha en klubb, och den klubben är BMW Club Schweden, vilken är moderföreningen för olika sektioner, och därför sponsrar BMW Sverige enbart BMW Club Schweden.
    Gör ni det så kommer ni att nå väldigt många MINI-ägare, och potentiella medlemmar.
    Är ni dessutom fullvärdiga medlemmar i BMW Club Schweden så är det lättare för BMW Sport Club att arrangera ev. inbjudningar till våra bankörningar.
    Prata med Göran Benjamin (ordförande BMW Club Schweden), och lägg lite tid på detta så ska det nog ordna sig.

    Ensamma så blir ni enbart ett litet forum för ett mindre antal eldsjälar.
    Inte dumt det heller, men det låter på er som om det inte är tillräckligt.

    Detta är ett råd från någon som har varit på båda sidor, och vet hur det fungerar.

    Lycka till !

    Hobbe
    Medlem BMW Club Schweden
    Styrelsemedlem BMW Sport Club
    En av de ursprungliga MINI-fantasterna
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  18. #18
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    Sorry for the reply to this in English but I really cannot even try translating

    First, some people have simply bought a car rather than a MINI. They are never going to join CooperSweden.

    Others may visit the site but never sign up because they think it costs. Or do not want or are nervous to say anything. Or even think that they will get SPAM e-mail or something if they do.

    But many, I am sure, just do not know the site exists. I have come across quite a few MINI fans when driving. They wave or flash their lights so they know what MINI owning is all about. But I do not think they ever come here.

    Some sort of advertising is needed.

    I know when we went to BMW Group Stockholm back in April (?) for the Vår Salong, someone from here left a note on each car's windscreen. That was a good idea but I wonder how many new members we got from that?

    It gave me the idea to do the same when I organised the first Södertörn Run. An advertisement for the run aswell as CooperSweden I put a note on about 25 MINIs around Stockholm. But the only one of these who came to the run was Johan. (I recognised the crack in his windscreen )

    So I really think we need to get BMW/MINI on board if we want to increase our numbers. But from my MINI2 experience, I know BMW does not want to be openly involved in or sponsor that site so I guess it's the same for this one. Probably because they do not want to be responsible for any bad advice and so on.

    I wonder, though, if BMW/MINI would send out a letter to all MINI owners introducing us? They can put some kind of disclaimer in it to say they do not agree with any comments or opinions made on this site. But if these owners want to meet up with other MINI fans or just chat or whatever then here is the place to come.

    I suppose we would need to contact Jenny Ahlengärd to see if this is possible?


  19. #19
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Ingarö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Sökte på Google, hamnade på sportbilen.se där det fanns en länk hit.

    Jon

  20. #20
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    sökte oxå på google och efter ett jäkla letande hittade jag hit via sportbilen.se
    är det något drag kring den här klubben? banmöten osv?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •