Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    4

    Import av MINI

    Hej alla minisar

    Nu är det så att jag alltid har velat haft en mini men tyckt att det var mycket pengar för lite(N) bil ..samt framhjulsdriften..(!)

    Men nu såg jag på mobile.de att det finns ett flertal exemel som verkar schysta för 80-110.000 kronor...

    Vad tror ni om att importera en mini? åsikter...

    *LITE OT*
    Sedan så undrar jag om det finns kompressor sats, annat trimm till den för huvsade pengar? Finns det många minitrimmare i tyskland...

    väldigt nyfiken på era svar..heeh..

    mvh
    Johan

    ps. tidigare bilar är peugeot 306 gti ( tråkig ) samt mitsubishi evo.

  2. #2
    MNS
    Guest

    Re: Import av MINI

    Citat Ursprungligen postat av Runis
    Hej alla minisar

    Nu är det så att jag alltid har velat haft en mini men tyckt att det var mycket pengar för lite(N) bil ..samt framhjulsdriften..(!)

    Men nu såg jag på mobile.de att det finns ett flertal exemel som verkar schysta för 80-110.000 kronor...

    Vad tror ni om att importera en mini? åsikter...

    *LITE OT*
    Sedan så undrar jag om det finns kompressor sats, annat trimm till den för huvsade pengar? Finns det många minitrimmare i tyskland...

    väldigt nyfiken på era svar..heeh..

    mvh
    Johan

    ps. tidigare bilar är peugeot 306 gti ( tråkig ) samt mitsubishi evo.
    Hej och välkommen Johan.

    Importera en mini kan va lite biulligare i inköp,men dyrare att äga och köper du en för tex 80k så kan du nog inte förvänta dig en väl utr bil i rätt skick utan den e gasnska sniken å har lite skönhetsmissar.... så när du säljer bilen i sverige om ett par år så kan du räkna med att det du tjänade kommer du att förlora vid försäljning.

    Compressor på en MC är inte så vanligt, utan dom brukar turbokonvertera istället M7 har färdig satts bland annat.
    Tyska firmor finns det gott om...Kelleners kör 2st med och en digiteh, sen finns ju ASC,hamann, hartge mm

    //Martin

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    4
    Okey!

    Självklart blir försäkringen dyrare samt att man får räkna med kostnader för reggning i sverige etc.

    Eftersom en av mina bästa vänners far äger "Linden' Motorsport " så tror jag att man kan hitta en i bra skick...kanske för 100.000? Sedan sälja den för 100.000..( de sysslar bara med import )

    Vem vet....

    Vad pallar minin tex: låda, koppling, motor etc...för evon hade nästan bara en svag punkt- kopplingen...
    Jävlligt sugen på att rycka ur baksätet, bygga bur, trimma o bara köra bana hela dagarna nästa sommar....

    vad kostar turbosatsen? Håller det?

    tack för dina svar!

    mvh
    Johan

  4. #4
    MNS
    Guest
    Jo jag känner till lindens motorsport... men dom gångerna jag har varit där så har det nog varit mest S-sålda Det råkade inte ha varit din evo som stog där... Röd TME?

    Köper du en bil för 100 ink reg kostnad så kan su säker få 100 när du säljer den men inte om vi pratar om ett år eller mer oc´h om du plöjer ner 50-60 lappar på bilen så kanske du får 110-120 för den max

    Med 150 hk kittet så brukar kopplingen orka om den inte har gått så långt eller blivit sönderslirad innan (CVT lådan orkar mkt,mkt mer)
    Ska man över 150 så blir det,organisk koppling, kompsänka med tjockare packning, ic eller vatten sprut (förslagsvis båda) å det är nu den manuella lådan börjar bli lite ostabil... men runt 200 brukar va lagom.

    Turbo satsen kostade....hmmm.. har för mig att den ligger på rut 30-35 med allt du behöver ink avgassystem från grenrör å bakåt och m7's är ett kvalitets "bult on" Kör du kelleners kitt och sätter på grenrör å race katt så har du ca:150 hk+ och då kör du ifrån orginal MCS utan problem

    Vet många som är sugna på att tok lätta å bygga riktig svänga bil av men den enda som jag vet har lättat bilen är nu mer inne i komfort svängen igen

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    4
    tack för dina svar!

    Visst har matte på linden motorsport ett antal svenskålda bilar men det brukar vara inbyten då de ofta köpt dyrare bilar

    Får fundera på om det ska bli import eller svensksålt..men eftersom jag går i tankarna att starta företag så blir man kanske tvugen att köra orginal

    men fin bil är det iaf....
    återkommer i ämnet om 3.5 månader för om 2 veckor drar jag jorden runt

    cya around, tackar återigen för era svar!

    mvh
    Johan

  6. #6
    MNS
    Guest
    Det stog någon S-såld 360, x5,911 TC och några vanliga 911r så dyrare är väll relativft...

    Allt beror ju på vad du vill ha för ut, skick och har tänkt att ha kvar den.

    Köper du en bil med lite utr,halv bra skick och säljer den eftersommaren...ja då gör du nog en förlust affär på den men köööper du en väl utr, i ny skcik och har kvar den i ett år eller så så kan du nog nästan hamna på +/- 0

    Vad för företag...?
    Jorden runt resa låter ju inte helt fel :P Vart blir det för ställen

  7. #7
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    4
    Självklart är det så...

    angående sosse plåtburken xi90 så är det en av mattes barndomspolare som bytt upp sig till BMW 330

    Först resar jag till thailand, malaysia, singapore...vidare till australien, till fidjy( stavas det så? ) och NYA ZEELAND...

    Landar efter 2,5 månader i USA ( LA ), hyr bil och åker längs med kusten upp till San Fr. Ut till Lake Tahoe för snowboard sedan åker vi genom öknen tillbaka till LA men vi glömmer inte LAS VEGAS..

    Sist men inte minst NEW YORK 1 vecka.

    ----------------------------------------------------------------------------------

    Angående företaget så ska jag resa till Kina för att studera olika leksaker, prylar etc för att kolla om det vore nåt för den svenska marknaden. Har en bekant som sysslat med det..

    Numera åker han M3 2004 med GODIS samt någon annan bmw kombi med kompresspr från något företag (ESS?) från norge med 500 hk.

    DVS, han har tjännat en del o rekomenderar mig denna grej...

    Får se hur det blir med det men tänker inte jobba ÅT någon i framtiden.

    Köper mig en cooper när jag kommer hem så jag komma leker med er

    Denna klubb, forum är lika trevligt som peugeotklubben..
    trodde inte det fanns så gott om trevliga bilentusiaster!

    Mvh
    Johan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •