Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    163

    Strul med motor

    Undrar om någon här är drabbat av samma upplevelse!
    När jag sitter vid stop ljuset och motorn på tomgång då ser jag att pillen i varvräknaren pendlar en aning från typ 600varv till 900 och 2 gånger har jag märkt att motorn darrar lite grann,eller hela bilen snarrare,men inte så att det känns om man inte kollar på varvräknaren!!!!
    Jag blir lite rädd och funderar på att lämna in bilen så dem kollar den,har fortfarande garanti men men,sen har jag hört att mekaniker suger när det gäller att lämna in den på firma......så jag e lite rädd som sagt att dem bara strular till allt så småningom!
    Va tror ni????
    Har det hänt någon av er samma sak förut???
    Hjälp!

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    järfälla
    Inlägg
    114
    inga såna fel har de varit..
    JCW MINI S 0815

  3. #3
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    163
    Inga fler som har svar på min fråga???

  4. #4
    Ingen aning vad det kan vara för fel, men lämnar du in den så kan dom läsa av felkoderna om det nu är nått fel på motorn, kanske är nått mjukvarurelaterat som dom kan åtgärda med ny programvara..

  5. #5
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    163
    mm,du sa det sist när vi träffades,ska ta bilen hos dem å kolla,hoppas det inte e ngt allvarligt!
    Tack för tipsen!

  6. #6
    MINI-galning Martins avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    668
    den varvar ju lite högre när ac sätts igång men det är knappt hörbart men man hör det.....
    [color=silver]Martin Roenngard[/color]
    *SÅLD*
    Cooper S by Digi-Tec -02
    *SÅLD*
    Bmw M3 E46 -03
    *SÅLD*
    Cooper S works -04
    [color=silver]Höllviken[/color]

  7. #7
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    163
    "Martin" den varvar ju lite högre när ac sätts igång men det är knappt hörbart men man hör det.....

    AC. var inte igång då, jag tänkte på det men det spökar uppenbarligen i motorhuven, ska lämna in den snart!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •