Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    8

    Rutan på MINIs

    Har nu fått två ganska stora stenskott på MINIn av vad som känns som ingenting (det är FLER stenskott på rutan än på karossen!). Nu undrar jag om det finns någon bulletin för dessa kassa rutor som BMW tar på sig? Jag körde min förra bil i 3 år och 6000 mil och den rutan såg NY ut i jämförelse med rutan på min mini som rullat 1200 mil. Någon som vet vad som är sagt? Jag har läst att rutorna är "mjuka" och att den förmodligen kommer spricka upp helt snart så jag undrar om BMW tar något ansvar?

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    19
    BMW i Sverige verkar vara oerhört ovilliga att ta på sig något som helst ansvar och min erfarenhet och känsla är att de mer eller mindre verkar ha en policy att detta aldrig är produktionsfel eller brister utan ska räknas som yttre omständigheter. Om man dock läster lite trådar på mini2 så tycks det som att vissa handlare i andra länder (kanske främst USA) är mer villiga att behandla vissa rutsprickor på garanti.

    /m.

  3. #3
    MINI-galning monkss avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Marc
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    218

    Re: Rutan på MINIs

    Citat Ursprungligen postat av sommarvila
    Har nu fått två ganska stora stenskott på MINIn av vad som känns som ingenting (det är FLER stenskott på rutan än på karossen!). Nu undrar jag om det finns någon bulletin för dessa kassa rutor som BMW tar på sig? Jag körde min förra bil i 3 år och 6000 mil och den rutan såg NY ut i jämförelse med rutan på min mini som rullat 1200 mil. Någon som vet vad som är sagt? Jag har läst att rutorna är "mjuka" och att den förmodligen kommer spricka upp helt snart så jag undrar om BMW tar något ansvar?
    jag fick ett stenskott på min första mini och det vägrade de ta på garantin. kolla runt lite med flera olika handlare och visa dem sidorna på MINI2. Går en handlare med på det och du får det på papper, så kommer de andra också att göra det.

  4. #4
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Tullinge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    223
    Det är bara att ta det som stenskott på försäkringen...
    bittert, men vad gör man ??

    // Foppa
    [b]Peter Forsberg [Foppa][/b]
    **********************
    [i]Mitt ex : MINI Cooper 115hk+[/i]
    [b]Mitt andra ex: [/b]
    Saab 9-5 2.3t SC
    235hk/380Nm Performance By Maptun
    [b]Nuvarande :[/b]
    Saab 9-3 SC 1,8t Biopower

  5. #5
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Känns bra med en carglas firma som grannar...

    Fick ny framruta idag så nu ser man ut igen.
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  6. #6
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    8
    Ja, bara att ta på försäkringen kostar väl en 1000-1500 något inga stora pengar, problemet är bara att man kanske inte vill vara där igenom ett par månader och byta igen. Jag ska höra med BMW Group men jag kan väl sätta en tia på att det inte är något som går på garantin.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •