Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2016
    Förnamn
    Lotte
    Ort
    Kumla
    Län
    Örebro
    Inlägg
    3

    Multimediaenhet Clubman2008 slocknar ibland (även kopplingsbyte)

    Hej
    Vi har en Mini Cooper S Clubman 2008. På den sitter radion och navigationen i samma runda "skärm" i mitten på instrumentbrädan.
    Men hastighetsmätaren runt om. Haft bilen i snart tre år. Just nu är den avställd då vi avvaktar med ett kopplingsbyte. Men ett annat problem på den är att enheten med radion och navigationen i slocknar emellanåt, väntar en stund och startar om igen. Sen kan det gå långt tid emellan innan den gör om samma sak, eller så kommer det ofta. Finns inget som säger när det ska ske.

    På M-bilar i Örebro (gamla Carlsson-Bil) har de provat att göra en omprogrammering av enheten men samma fel består. De säger att vi måste byta enheten, det kan jag ta. Men tyvärr vill de ta över 15000 för det, och över 24000 för byte av koppling. Jag älskar min lilla bil men det är sjukt mycket pengar.

    Har någon förslag på bra verkstäder, med lite rimligare priser? Kan man hitta en enhet begagnat för radion/navigationen? På M-bilars "to do"-lista så kallas den enheten car communication computer. Tror att det i miniboken kallas multimediaenhet eller något liknande.

    Tacksam för svar

  2. #2
    MINI-entusiast MisterEvils avatar
    Reg.datum
    jun 2019
    Förnamn
    Per
    Ort
    Växjö
    Län
    kronoberg
    Inlägg
    31
    Känns spontant som en prisnivå som är "upp i det blå"! Ett kopplingsbyte bör vilken duktig allbilsverkstad som helst klara av till bråkdelen av den kostnaden!
    Har diagnosen "vi måste byta enheten" föregåtts av en riktig felsökning? Om så är fallet så kanske det går att montera en enhet utan navigator?
    Personligen skulle jag aldrig lägga ett öre på den om jag hade problem med den. Vilken smart telefon som helst gör ett bättre jobb!....Tycker jag!

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2016
    Förnamn
    Lotte
    Ort
    Kumla
    Län
    Örebro
    Inlägg
    3
    Tack för svaret. I multimediaenheten ingår ju radion också. Inte bara Navigationen, den klarar vi oss utan....
    Men jag håller med om att priserna känns höga.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-09-24, 00:36
  2. F56- produktion även i Nederländerna
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 20:51
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 11:50
  4. Grattis BMW - nu även bäst i F1 !
    Av Hobbe i forum Off-topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 09:44
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •