Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2016
    Förnamn
    Lotte
    Ort
    Kumla
    Län
    Örebro
    Inlägg
    3

    Lightbulb Inställning klockan

    Jag har ställt in klockan i bilen efter instruktionsboken. Men den tappar inställningen med jämna mellanrum. Någon som har en idé varför?

  2. #2
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Time stops when you travel at the speed of light.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  3. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  4. #3
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    sep 2016
    Förnamn
    Gunnar.
    Ort
    Urshult.
    Län
    Kronoberg.
    Inlägg
    41
    Hej!

    Jag har samma problem på min "nya" hundkoja.
    På min kompressorcabbe verkar det vara ett inte särskilt bra batteri som spökar, för klockan är nollställd efter att jag gjort startförsök då bilen preciiiiis startat på den sista lilla volten i batteriet. Efter en sån start så lyser diverse gula och röda lampor oxå ett tag, i vissa fall fram till nästa start, samt då att klockan måste ställas in igen.

    För övrigt är klockan löjligt liten! Men den som designat instrumenten kan ju ändå inte haft körkort eller iallafall aldrig kört bil! Klocka som är nästan oläsligt liten, yttertemperaturmätare som döljer sig i färddatorn, olika design på de tre instrumenten i mitten, ingen laddningsmätare men väl oljetempraturmätare och en hastighetsmätare med så små siffror att man måste lära sig den utantill för att snabbt kunna läsa av den!
    Jag kommer från franska bilar jag så jag är van vid överdesignade instrumentbrädor men vilken chock det måste varit för tyskbilsåkare att hyra en Mini Cooper för första gången...

    Sist tycker jag inlägg som det ovan mitt bara är irriterande när nån har ett problem...

    Jag gissar att du lixom jag behöver byta batteri i din bil eftersom strömmen vid vissa starter helt går åt till att få igång bilen och alltså bryter strömmen till klockan, som då nollställs istället för att bara tappa nån sekund som hade varit fallet med klockan om tillverkaren hade valt en riktig, avläsbar, snygg analog klocka istället för den löjliga lilla digitala leksaksklockan bakom trippmätaren!

    Lycka till!
    /Gunnar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 22:22
  2. MINIinstruktion - ställa om klockan
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-30, 19:38
  3. Inställning av framlyktor
    Av Flameboy i forum Teknik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 12:15
  4. Fönsterhiss problem/inställning
    Av Jabok i forum Teknik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 12:29
  5. BMWs inställning till chip?
    Av dopetimes i forum Teknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 12:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •