Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: All4

  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    10

    All4

    Vill bara säga att 4 hjulsdriften funkar perfekt i den första Göteborgs snön! all 4 countryman

  2. Gilla - gillade detta inlägg
  3. #2
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Härligt jag hade gott grepp i min r56 igår med , lite ledsen stt den inte var bakljulsdriven bara
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  4. #3
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Den som har gott grepp nu har för lite effekt
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  5. Gilla rajapruk gillade detta inlägg
  6. #4
    MINI-galning Minids avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Kungälv
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 241
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Den som har gott grepp nu har för lite effekt
    Kam vara så
    Mini Paceman JCW 2014
    Såld : Mini Cooper D 2012

  7. #5
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Jag kör R56 S i Åre. Den snön ni nu har i Göteborg och Stockholm har vi haft i några månader.
    Det kom 4 nya decimeter snö i natt men till skillnad från i södern så är det inga krigsrubriker i tidningarna här, bara glädjande nyheter med snö!

    Vi får se hur den tar sig fram idag. Jag tycker drivningen och framkomligheten är det minsta problemet på vintern för en MINI.
    Kan däremot konstatera att dom INTE har vintertestat sina bilar i Norrland, som andra biltillverkare har gjort. Största problemet är de igenisade dörrarna/rutorna och framför allt handtagets utformning. Det samlas så mkt is och snö där så det helt sonika inte går att trycka in handtaget. När andra skrapar rutorna hackar jag is från dörrhandtaget för att ens komma in i bilen.

    Annars funkar det fint, jag har en XC60 också som är förstavalet på vintern men min kvinna jobbar 700 meter över havet och kör upp dit varje morgon, så det blir oftast jag som kör MINI nere i dalen. Jag ska skicka en bild nån dag för MINI:n ser tuff ut som arbetshäst med skidor, downhillcykel och andra grejor och på taket
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  8. Gilla rajapruk gillade detta inlägg
  9. #6
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
    Jag kör R56 S i Åre. Den snön ni nu har i Göteborg och Stockholm har vi haft i några månader.
    Det kom 4 nya decimeter snö i natt men till skillnad från i södern så är det inga krigsrubriker i tidningarna här, bara glädjande nyheter med snö!

    Vi får se hur den tar sig fram idag. Jag tycker drivningen och framkomligheten är det minsta problemet på vintern för en MINI.
    Kan däremot konstatera att dom INTE har vintertestat sina bilar i Norrland, som andra biltillverkare har gjort. Största problemet är de igenisade dörrarna/rutorna och framför allt handtagets utformning. Det samlas så mkt is och snö där så det helt sonika inte går att trycka in handtaget. När andra skrapar rutorna hackar jag is från dörrhandtaget för att ens komma in i bilen.

    Annars funkar det fint, jag har en XC60 också som är förstavalet på vintern men min kvinna jobbar 700 meter över havet och kör upp dit varje morgon, så det blir oftast jag som kör MINI nere i dalen. Jag ska skicka en bild nån dag för MINI:n ser tuff ut som arbetshäst med skidor, downhillcykel och andra grejor och på taket
    Låter helt underbart, jag är själv inte så förtjust i vintern här nere, lika ambivalent som en kommunalpolitiker Hackar hellre fram handtaget än kör i moddsträngar på rv 45. Förresten har du testat Deicer på handtagen? Avsett för rutan men funkar säkert där med.

  10. #7
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Citat Ursprungligen postat av Urban Mini Visa inlägg
    Låter helt underbart, jag är själv inte så förtjust i vintern här nere, lika ambivalent som en kommunalpolitiker Hackar hellre fram handtaget än kör i moddsträngar på rv 45. Förresten har du testat Deicer på handtagen? Avsett för rutan men funkar säkert där med.
    Tack, ska kolla Deicer!
    Återkommer med några riktiga vinterscenarion för MINI:N här uppifrån om ni vill se hur vinterlivet som MINI-ägare är i -20C och en jävla massa snö
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  11. #8
    Urban Mini
    Guest
    Låter underbart! Får hoppas att ni kan göra oss äran med ett besök på träffen den 12 juli -14 också. Du får ju visa att bilen är hel efter vintern

  12. #9
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2013
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    10
    Kan säga att idag var man glad över bilvalet var total kaos i backarna, men inte för countryman! Extra kul när xc60 ägare med enbart framhjulsdrift stod stilla

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI Countryman D ALL4 - Måns
    Av MaryJay i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 09:19
  2. Traktorn :: 2011 MINI Countryman D All4
    Av Jonas m i forum Garage
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 06:15
  3. X-Raid MINI All4 Racing
    Av Johan W i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-10, 12:43
  4. Flisan:Mini Cooper S All4 Countryman-R60
    Av Flisan i forum Vi och Våra Bilar!
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •