Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 161 till 172 av 172
  1. #161
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    maj 2013
    Förnamn
    oskar
    Ort
    johanneshov
    Län
    stockholm
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Den röda is back! Köpte tillbaka den röda av Oscar när han köpte annat... Kommer således att dyka upp i egen bil på träffarna framåt
    Jag återkommer nog till Mini när dom släppt nya cabben (och om den går att chippa lite..). Kör hårt!

  2. Gilla Mange249 gillade detta inlägg
  3. #162
    Tess
    Guest
    Dunder har fått en kompis! Den delar nu uppfart med en countryman D all4. vår gamla yaris går nu i pension och då fick den ersättas av en stor, vit arbetshäst. Säg hej till Dieselgrisen!


  4. Gilla rajapruk, -, Somchie gillade detta inlägg
  5. #163
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Hej Dieselgrisen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  6. #164
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    91
    Kul!

    Då kanske vi kan få en rapport på hur ALL4-systemet fungerar, gärna då i jämförelse mot andra 4x4-system som du provat.

  7. #165
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Citat Ursprungligen postat av minikonsum Visa inlägg
    Jag återkommer nog till Mini när dom släppt nya cabben (och om den går att chippa lite..). Kör hårt!
    Låter bra det! Nöjd med M3an?
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  8. #166
    Tess
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Somchie Visa inlägg
    Kul!

    Då kanske vi kan få en rapport på hur ALL4-systemet fungerar, gärna då i jämförelse mot andra 4x4-system som du provat.
    Nu har jag inte provat andra 4x4, men kan säga att all4 briljerar hittills!! Var ute i norrlandsskogarna och lekte i grustag och stora sandbackar. Trodde inte den skulle klara av vissa backar, men det gjorde den tamefan. Utan problem. Extremt nöjd so far! Längtar till vintern.

  9. #167
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Grattis Test, hälsa grisen från oss...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  10. #168
    Tess
    Guest
    Fick bilen fotad av utomstående på senaste träffen.

    28.jpg

  11. Gilla -, Hagatorpet gillade detta inlägg
  12. #169
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2014
    Förnamn
    R
    Ort
    Knivsta
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    5
    Hej,
    Fin bil.
    Trevlig tråd, har varit kull och lärorik att läsa igenom =)
    Har massa med planer själv, får se hur ekonomin kommer tillåta.

  13. #170
    Tess
    Guest
    Kul att du gillar tråden! Det var ett äventyr måste jag säga och jag älskar bilen mer och mer för varje dag. Dock måste jag varna och säga att du måste ha planer på att behålla bilen under lång tid framöver. Inga uppgraderingar av denna sorten höjer värdet på bilen, och det är en DYR historia. Jag vet inte om jag skrivit det redan men jag är uppe och nosar på ungefär 100 000:- i uppgraderingar. Detta är inget man får igen tyvärr. Dock är det bland det bästa jag gjort och jag ångrar inte en sekund, tvärtom. Jag skulle alla gånger göra det igen!

    Dunder ska få sova över vintern nu, men kikar på att köpa nya däck till våren. Någon som har erfarenhet av Toyo R888? Hur funkar de utan heat cycling?

  14. #171
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Trippel 8or är inga höjdare på allmän väg. Det finns däck som ligger på gränsen mellan vanliga och lite R och de är nog ett bättre val...

    Kul att du fortfarande är nöjd med bilen. Lite skillnad nu mot när du kom förbi och köpte min DP

    Jag vill byta turbo på min, men har svårt att motivera utlägget just nu. Kommer ju som det ser ut köra min Mini på vintern även detta år. Saknar vinterplats och just nu även vinterbil...

    Vart skall du ha din? Ute?
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  15. #172
    Tess
    Guest
    Haha ja, det är enorm skillnad mot första gången vi sågs utanför hos dig. Min var så liten och klen mot din vrålande best! Och nu är de tvillingar!

    Jag kommer nog byta turbo alternativt få min ombyggd, men det blir längre fram. Eventuellt till sommaren, vi får se lite. Jag gillar vad Claus gör och hans jobb på Dunder hittills är inget annat är toppkvalitét! Därför vore det kul att låta honom bygga om turbon och justera programmet, sedan eventuellt fixa bussningar.

    Jag kommer låta den stå ute, ja. Det blir avställning, men start och tomgång några gånger i veckan och sedan motionskörning runt gatan någon gång i veckan för att hålla igång allt. Jag tycker inte bilar ska stå stilla hela vintern, det kan göra en del skada i form av torkade packningar och kärvande bromsar. Men det vore skönt att slippa saltskador och stenskott, samt att behöva köpa en hel ny uppsättning fälgar med vinterdäck. :P

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini Cooper S :: 2002 MINI Cooper S R53
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  2. MINI Cooper S R56 :: 2007 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  3. MINI Cooper S R53 :: 2004 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •