Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 172
  1. #41
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Citat Ursprungligen postat av Tess Visa inlägg
    Jaså? Vad har du gjort för modifikationer?
    Jag har bytt till Milltek downpipe så nu har jag en gul lampa som lyser i instrumentpanelen. Fick lånat Biltemas felkodsläsare och lyckades släcka lampan med den. Den tändes dock igen efter ca 6 mil.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  2. #42
    Tess
    Guest
    Ja, min tänds jättesnabbt med. Ska se vad som händer efter trimmet nu på måndag, men tänkte fixa en dosa som kan släcka utifall jag inte blir av med CEL-problemet.

  3. #43
    Tess
    Guest
    Jag kan inte sova, så jag satt och skissade på en annans bil. Slutade med att jag har beställt allt som saknas för att uppnå denna design. Så det som är beställt nu är ett svart bonnet scoop, mini go 3D grill badge samt svarta pildekaler. För övrigt så är det även på väg sen tidigare ett D2 BBK-kit med röda ok samt rota GRID i gunmetal med polerad läpp. Men lång leverans på dem. Fälgarna kommer om 5 veckor och bromsarna om en månad ungefär. Sååå... Snart ser min bil ut såhär.



    Imorgon bitti åker jag och Tomaten in till Turbocenter och vrider upp motorn lite. Rena rama julafton det här.

  4. Gilla Hagatorpet, rajapruk gillade detta inlägg
  5. #44
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Riktigt kul biltråd!
    Minns inte att någon annan gjort så mycket på så kort tid med sin bil.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  6. #45
    Urban Mini
    Guest
    Här går det undan! Skall bli kul att se underverket på söndag.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  7. #46
    Tess
    Guest
    Hehehe, kan väl erkänna att det varit lite av en lavin med uppgraderingar.

    Idag blev äntligen min lilla rallybil trimmad på Turbocenter. Jag är verkligen extremt nöjd med resultatet!! Mange kikade förbi med, alltid lika trevligt även om det bara blev en kortis. I väglaget som råder nu så spinner jag bort det mesta av effekten, men så fort bilen får fäste på torr barmark så piper den iväg som en brinnande iller! Jämn, fin och stark kraftkurva, bilen orkar verkligen hela vägen och tappar inte. Bilen går jämnare nu och skuttar inte så mycket. Makalöst hantverk av Claus, kan inte annat än rekommendera honom varmt!!

  8. #47
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Tess Visa inlägg
    Hehehe, kan väl erkänna att det varit lite av en lavin med uppgraderingar.

    Idag blev äntligen min lilla rallybil trimmad på Turbocenter. Jag är verkligen extremt nöjd med resultatet!! Mange kikade förbi med, alltid lika trevligt även om det bara blev en kortis. I väglaget som råder nu så spinner jag bort det mesta av effekten, men så fort bilen får fäste på torr barmark så piper den iväg som en brinnande iller! Jämn, fin och stark kraftkurva, bilen orkar verkligen hela vägen och tappar inte. Bilen går jämnare nu och skuttar inte så mycket. Makalöst hantverk av Claus, kan inte annat än rekommendera honom varmt!!
    Vad landade tuningen på i pris?

  9. #48
    Tess
    Guest
    7400:- för bara programmet, ska man bänka så kostar det 1700:- extra.

  10. #49
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Tess Visa inlägg
    7400:- för bara programmet, ska man bänka så kostar det 1700:- extra.
    Följdfrågan blev ju givetvis nu om du bänkade?

  11. #50
    Tess
    Guest
    Nej, jag struntade i det iomed att jag bad honom att hålla igen lite för att skona lådan (måste nog varit den enda som sagt så i trimningens historia!) och han behövde inte bänka den då. Bänka vill han göra om man ska hitta varenda häst som går.

  12. #51
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Kul att du blev nöjd! Claus är verkligen kunnig och trevlig att ha att göra med...

    Nämnde han vilken effekt och vrid den borde landat på?
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  13. #52
    Tess
    Guest
    Det är så svårt att säga, men han höll ju igen lite på trimmet. Han trodde den låg på runt 215 kanske? Vrid sa han inte. Endast en bänk kan förtälja sanningen. Oavsett hästarna så är det känslan som är viktig, och den känns verkligen urstark nu. Det kan visserligen vara kopplat till den låga vikten på bilen med.

  14. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  15. #53
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hallå!

    Grymt cool tråd som ger energi under denna del av året.... Känns som hela forumet har lyft och den 19/1 blir skoj!

  16. Tack - tackade för detta inlägg
    Gilla Hagatorpet, MrCooper, - gillade detta inlägg
  17. #54
    Tess
    Guest
    Oj tack, det var mycket vänliga ord! Uppskattas som sjutton! Ja, ska bli grymt kul att få hälsa på alla och snacka lite bilar!

  18. #55
    Tess
    Guest
    Alright, lite fler nyheter. Varit i kontakt med Wrapzone om att lägga dekaler inuti bilen. Har några paneler jag verkligen inte är vän med, så tänkte rita upp något som de kan trycka på vinyl och lägga över. En annan råkar ju försörja sig som illustratör så det ska nog gå bra. http://www.sillybeastillustration.com/ för den nyfikne.

    Nu när motorn känns "klar" för tillfället så tänkte jag satsa på att blinga upp bilen lite. Kromdetaljer är beställda till insidan, skissar på lite interiörsvinyler och dylikt. Sen ramlade det ner ett nytt fjäderbenstag i shoppingbagen också iomed att det första inte passade. Oops!

  19. Gilla rajapruk gillade detta inlägg
  20. #56
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Tess Visa inlägg
    Alright, lite fler nyheter. Varit i kontakt med Wrapzone om att lägga dekaler inuti bilen. Har några paneler jag verkligen inte är vän med, så tänkte rita upp något som de kan trycka på vinyl och lägga över. En annan råkar ju försörja sig som illustratör så det ska nog gå bra. http://www.sillybeastillustration.com/ för den nyfikne.

    Nu när motorn känns "klar" för tillfället så tänkte jag satsa på att blinga upp bilen lite. Kromdetaljer är beställda till insidan, skissar på lite interiörsvinyler och dylikt. Sen ramlade det ner ett nytt fjäderbenstag i shoppingbagen också iomed att det första inte passade. Oops!
    Dig vill jag prata ordentligt med på söndag

  21. #57
    Tess
    Guest
    Hahaha, det låter som jag gjort något dåligt när du säger det så!

  22. #58
    Tess
    Guest
    GP-spoilern inlämnad för lackering! Montering sker väl nästa vecka eller veckan efter det. Foton kommer!

  23. Gilla rajapruk, Hagatorpet gillade detta inlägg
  24. #59
    Tess
    Guest
    Okej, jag kan behöva lite råd nu. Bytte scoop till ett blanksvart, alltså inte kolfiber eller dylikt. Nu funderar jag på att komplettera med black-out till grillen och lite små kromdetaljer. Jag har testat lite i photoshop.

    Just nu:


    Endast grillen:


    Grill + lyktor (tycker det ser ut som eyeliner, har lite svårt för det.)


    Skulle uppskatta folks input.

  25. #60
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Jag skulle dippa eller lacka allt krom svart

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mini Cooper S :: 2002 MINI Cooper S R53
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  2. MINI Cooper S R56 :: 2007 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  3. MINI Cooper S R53 :: 2004 MINI Cooper S
    Av DTOadmin i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 22:18
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •