Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Autostable BRITMEET 2013 i Taxinge lördag 4 maj från 12.00

    För andra året arrangeras Britmeet i Taxinge lördagen den 4 maj från kl 12.00. Läs mer om evenemanget här.

    NMCS har inte anmält sig som klubb i år, men givetvis kan det vara intressant att åka dit om man har intresse för sportbilar med tyngdpunkt på klassiska brittiska modeller. Det lär dyka upp gott om trevliga objekt att studera och få information om från ägarna. Det var lite ostrukturerat förra året, men ändå trevligt att vandra runt bland objekten. Bavaria kommer för övrigt inte att finnas på plats i år för att visa upp nya MINI-modeller.

    Kommer man i en MINI är man direktkvalificerad att ställa upp bilen på ytorna vid Autostable eller framför slottet (arrangörerna avgör var man får stå). Och är man bland de första 100 som dyker upp bjuds man på fika på slottscafét.

    Är det tillräckligt stort intresse bland MINIsterna att köra till Britmeet tillsammans så går det förstås att fixa en samlingstid - förslagsvis 11.00 - och att hålla ihop ett gäng på vägarna till Taxinge. För egen del är det osäkert om jag orkar upp i tid lördag förmiddag, eftersom jag kommer hem mellan halvsex och sex efter nattpass. Men anmäl här i tråden om du är intresserad att dra dit och göra det med ev. andra intresserade, så kanske det blir ett gäng.
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-04-29 klockan 04:24.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #2
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Ser ju ut att bli bra väder så jag funderar på att dra dit.

  3. #3
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Har tyvärr inte möjlighet att komma men satsar på nästa gång!

  4. #4
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Sjösätter båten med heldags arbetsplikt, så jag får avstå denna gång...
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  5. #5
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Om någon spanar här för att se om det blir nån samling i Solna och sen körning tillsammans till Taxinge för British Meet, så framgår ju med all önskvärd tydlighet att det inte blir det...

    Jag kommer dock själv troligen att dra dit, eftersom det ser ut att kunna bli en läcker vårdag, och då måste man ju ändå ut och rejsa lite Och om det mot förmodan skulle vara så att nån ändå vill ansluta så står jag några minuter vid Statoil-macken i Skärholmen (norra sidan, mittemot Kurvan) från klockan elva. Överraska mig gärna!
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-05-03 klockan 22:18.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 52
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 20:36
  2. AutoStable BritMeet den 5 maj 2012
    Av KIT i forum Evenemang
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 12:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •