Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2101112
Resultat 221 till 229 av 229
  1. #221
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    91
    265-270 hk med bara steg 1 påstås det. Vi får väl se. Får jag grepp så blir den kanske snabb, sen hur länge återstår att se

  2. #222
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Hej!

    Får man vara nyfiken och fråga vilken firma som fick äran ? Är ju själv så sugen att öka effekten !! Den håller nog om man kör med förnuft...

  3. #223
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av Somchie Visa inlägg
    265-270 hk med bara steg 1 påstås det. Vi får väl se. Får jag grepp så blir den kanske snabb, sen hur länge återstår att se
    Att trimma 60 hk i en så lite motor genom att bara ändra mjukvara låter inte seriöst, det dom gör är ju backa tändning, ställa på mer soppa och mer ladd, känns vådligt.
    Tror marginalerna i den motorn blir i det närmaste obefintliga om den verkligen lämnar så mycket.

  4. #224
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    dec 2014
    Förnamn
    Göran
    Ort
    Sollentuna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Klarar turbon av att leverera 1 bars överladdning vid 6.000 varv så är det inte omöjligt. Skall bli kul att få höra hur det går.

  5. #225
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    91
    Nja, alltså missförstå mig inte. Jag har inga illusioner om en ökning av 60 hk med enbart mjukvara.

    Performance Torque är de som får äran, då de har många nöjda GP2 ägare i England (medlemmar i GP Owners Club).

    Enligt dem själva så har inte en enda GP2 som de bänkat gett under 240 hk stock, vilket då gör det mycket rimligare med ett slutresultat runt 265 hk med enbart mjukvara.

    Visst är det väl i mångt och mycket samma motor i GP2an som Peugeot får ut 270 hk original i sin RCZ? (förmodligen dock med annan hårdvara)

  6. #226
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Tack för informationen. Dom är ju ytterst välrenomerade och har mycket goda omdömen på utländska forum.

    Antalet hästar är ju som som sagt svårt att sia om utan att köra den på rullande landsväg/bromsbänk. Men det verkar som att en JCW/GP ger mer än dom utlovade 211/218 HK som det uppges från fabrik.

    Just motorn på JCW/GP är förstärk och har lägre komp från början och större turbo så det skall bli kul med den sk upplevda körkänslan som kanske är det viktigaste i praktiken.

    Har du planer på en större IC/downpipe med?

  7. #227
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Allas Dyno visar olika, så det enda man ser är som du är inne på skillnaden mot original. Att få 25hk känns rimligt och med det extra vridet känns det nog bra skillnad. Skulle jag gissa handlar det hela nog mer om kring 245 ärliga hk. Jag har svårt att se den lilla turbon pumpa luft för 265hk.

    Det kommer oavsett bli en ännu roligare bil!
    Citat Ursprungligen postat av Somchie Visa inlägg
    Nja, alltså missförstå mig inte. Jag har inga illusioner om en ökning av 60 hk med enbart mjukvara.

    Performance Torque är de som får äran, då de har många nöjda GP2 ägare i England (medlemmar i GP Owners Club).

    Enligt dem själva så har inte en enda GP2 som de bänkat gett under 240 hk stock, vilket då gör det mycket rimligare med ett slutresultat runt 265 hk med enbart mjukvara.

    Visst är det väl i mångt och mycket samma motor i GP2an som Peugeot får ut 270 hk original i sin RCZ? (förmodligen dock med annan hårdvara)
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  8. #228
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av Mange249 Visa inlägg
    Allas Dyno visar olika, så det enda man ser är som du är inne på skillnaden mot original. Att få 25hk känns rimligt och med det extra vridet känns det nog bra skillnad. Skulle jag gissa handlar det hela nog mer om kring 245 ärliga hk. Jag har svårt att se den lilla turbon pumpa luft för 265hk.

    Det kommer oavsett bli en ännu roligare bil!
    Du han före, att dom generellt skulle lämna över 240 hk känns som en fantasi, skulle vilja se fler bänksiffror och gärna från Rototest.
    Har svårt att tro att varken soppa eller turbo räcker för 265 hk, jobbade för länge sedan extra hos en av landets större turbofirmor och lärde mig att det finns inga genvägar, omprogramering av styrboxar ger sällan det som utlovas dock kan det ge en trevligare karaktär på motorn om det är seriöst gjort.

  9. #229
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jul 2014
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    91
    Egentligen behöver jag inte mer hästkrafter för att få bilen snabbare, det jag behöver är grepp.

    Rent teoretiskt skulle GPn slå min 3 ton tunga SUV i alla fall några meter men man spinner sig ju bort hela tiden, får se om jag provar lite andra däck snart. Kör ju idag med Michelin SuperSport och tidigare original Kumho V70.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI-spotting 2013
    Av MrPlow i forum Allmänt
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2013-12-30, 20:21
  2. Gärdesloppet med MINI - 26 maj 2013
    Av MadeleineO i forum Evenemang
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 21:39
  3. MINI Countryman Coupé 2013 - Bekräftat !
    Av Luc!fear i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 09:35
  4. 5-dörrars MINI kommer 2013
    Av Luc!fear i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 11:20
  5. MINI bygger JCW Countryman 2013
    Av jronnblom i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 17:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •