Visa resultat för omröstning: Vilken dag vill du dra en repa på Södertörn? (Båda alt. kan väljas)

Antal röster
10. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • 21 april

    8 80,00%
  • 28 april

    7 70,00%
Flervalsomröstning.
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46
  1. #21
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    150% har svarat...
    80-70%.jpg
    Hoppas ni alla som kommer får kul...
    Jag försöker komma nästa gång (om jag fått den "nya" bilen)
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  2. #22
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    dubbelt inlägg...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  3. #23
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Nu blev det liv i denna tråden

  4. #24
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Ok, nu börjar det närma sig... Själv har jag haft strul att få sommardäck, men nu ser det ut som jag kommer att ha 17"RFT till helgen. Inte lika kul som mina 18" men då kan jag åka med iaf

    Vädret ser än så länge ok ut.
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  5. #25
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Så länge bilen rullar så kom med.... Måste ju vara fler på forumet som kommer? Alla ministrar vill väl ut på denna härliga tur.

  6. #26
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Jag kanske kommer med, har lite inplanerat i helgen men kanske jag kan stuva in en tur på söndagen. Kommer jag inte så hann jag inte.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  7. #27
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag kanske kommer med, har lite inplanerat i helgen men kanske jag kan stuva in en tur på söndagen. Kommer jag inte så hann jag inte.
    Visst var vi för ett bra tag sen överens om att du skulle komma med på Södertörnsrundan...?
    Så nu är det bara att se till att du hinner... Du har ju dessutom typ en timme tillgodo på restiden mot de flesta av oss

    Update: Sen jag skrev dessa rader har jag läst ditt inlägg om premiärturen för våren. Det talar ju inte direkt för att inte delta i vår småvägsorgie på söndag...

    Dessutom har väderprognosen uppdaterats till det bättre dag för dag. Lite kyligt i Nynäs, men solen ska skina på oss iaf.

    VÄLKOMNA, alla "därute"! Spontanister kan som vanligt bara dyka upp utan föranmälan!
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-04-24 klockan 17:02.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  8. #28
    Betalande Medlem Fräsens avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    D
    Ort
    I stan
    Län
    I stan
    Inlägg
    342
    Snart är det ÄNTLIGEN söndag

  9. #29
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    17" sitter på, så efter en tvätt och koll av vätskor är jag redo! Startar ikväll med att toppa alkoholnivån, så blir det tvätt imorgon

    Ska bli kul att köra igen och snacka lite. Missade ju förra gången...
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  10. #30
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Låter bra det Mange! Ju fler vi är på söndag desto roligare.

  11. #31
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    image.jpg

    Ser ju ut att bli bra väder i Nynäshamn!

  12. #32
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Det är alltid bra väder i Nynäs
    //Motvallskärringen Konny

  13. #33
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Ni har väl putsat och fejat ordentligt nu, så era fordon gnistrar extra mycket i vårsolen...?

    Alla MINIster ska känna sig varmt välkomna för vår klassiska vårtur på Södertörn. Mottot är "Lots of Turns on Södertörn"...

    Samling vid MINI i Solna 11.00, omstart från den vanliga P-platsen i Västerhaninge cirka 12.00.

    Väl mött!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  14. #34
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Han fin dag MINIvänner. Glöm inte att vi andra vill ha många bilder...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  15. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  16. #35
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Vilken härlig morgon!

    Balkongfrukost, vindstilla, åtta grader och massor av båtar vid bryggorna efter sjösättningen förra helgen och denna helg.

    Hoppas många andra är lika inspirerade som jag och möter upp i Solna om en timme. Vi ses!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  17. Gilla Pierre M, Mange249 gillade detta inlägg
  18. #36
    MINI-galning BADaniels avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Älvjsö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    235
    Tack för en mkt lyckad vårtur! Hoppas ni njöt av musiken i tunnlarna.
    Skoj med lite inspirerad körning också, tyvärr mådde passagerarna i baksätet inte så bra efter ett tag och därför fick jag slå av på tempot.
    Dom som uppskattade farten borde hänga med till en bana där det inte kommer några möten eller finns några obehagliga kameror...
    Mvh Daniel

    Bandhagens Däck
    DR Setup

  19. Gilla Mange249, Deeman gillade detta inlägg
  20. #37
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tack för idag, alla ni som mötte upp denna lite kylslagna söndag! Solen lyste, fast periodvis med sin frånvaro, så temperaturen orkade inte upp över tiogradersstrecket på Södertörn - inne i Solna och Stockholm var det lite varmare.

    Vi blev väl tio bilar i alla fall, om jag räknade rätt, inklusive den icke-MINI som kördes av vår ordförande (avgående, som han påpekar i sin signatur). Det känns som om vi har en hyfsad återväxt av entusiastiska träffdeltagare, men jag är lite bekymrad över att inte få se fler av de veteraner som ännu är MINI-ägare och åtminstone ibland syns på forumet. Vi får försöka med något fett lockbete en varm sommardag framöver...

    Till Luc!fear med flera som ville ha bilder så togs det en hel del såna av deltagarna (undertecknad glömde som vanligt kameran och att det går att använda mobilen ), så utöver Angelicas redan uppladdade kommer det säkert fler i sinom tid.

    På återseende, både ni som kom och ni som inte dök upp!

    PS Måste bara tillägga för er som inte var med att det var en mycket märklig känsla att ha en bred Porsche som stoppkloss framför sig på "Slingerbulten" mellan Rosenhill och Tungelsta. Va f.. Har man en muskelbil så får man väl ändå inte vara så rädd om den att man sitter och bromsar i varenda kurva...

    PS2 Inte tusan räknade jag rätt... Tio MINIsar och en av annat märke (lite eljest, som man uttrycker det i delar av Norrland ) var det i vår karavan, framgår av Martins härliga bilder. Tack för dem!
    Senast redigerat av Hans-G den 2013-04-28 klockan 21:28.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  21. Gilla Deeman gillade detta inlägg
  22. #38
    MINI-galning Mange249s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    394
    Tack för en trevlig dag!

    Kul att få köra av sig lite och prata med likasinnade.

    Man blir ju lite extra inspirerad av att höra Daniels R53a yla och även bli frånkörd av Daniels Works... Kanske skulle uppgradera lite

    Bilder vore kung, så lägg upp ni som har.
    Chiliröd/Black Mini Cooper S -10 Aut

    Pepperwhite/Black MINI Cooper S -09 med JCW Aerokit - Såld -

  23. Gilla Deeman, BADaniel gillade detta inlägg
  24. #39
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    okt 2009
    Förnamn
    Janne
    Ort
    Märsta
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    51
    Det var mycket snack om chassin, motorer och trimningar idag. Här var var man inte bäst i klassen. hängde inte riktigt med!
    Det var som sagt kul att gasa lite. Vi hade häng av en BMW M3 länge och väl i svansen på vår klunga. Kul att se att han fick jobba för att hänga med!
    Tack för idag!

  25. Gilla Deeman gillade detta inlägg
  26. #40
    MINI-galning Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Tackar och bockar för en trevlig dag!!

    Bilder från dagen finns här: http://www.miniclub.se/album.php?albumid=277

    Någon som inte vill vara med på bild så hojta till så tar jag bort den!

    //Martin

    ojdå 51bilder !?? och dom hamnade i bakvänd ordning tyvärr...
    Senast redigerat av Deeman den 2013-04-28 klockan 21:59.

  27. Tack David, BADaniel tackade för detta inlägg
    Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 21:20
  2. Svar: 65
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 17:24
  3. Eftersnack Classic Spring Run Sthlm/Öst 17 april
    Av Erik Börnstedt i forum Evenemang
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 19:09
  4. Svar: 105
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 19:58
  5. Eftersnack: Kul på södertörn 15e april.
    Av Marcus i forum Evenemang
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 23:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •