Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41
  1. #1
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002

    Gärdesloppet med MINI - 26 maj 2013

    Jens Reicher som jobbar med MINI:s marknadsaktiviteter i Sverige vill gärna jobba mer med oss i miniklubben, kul!
    Som en omgående start berättar han att de kommer att sponsra Gärdesloppet på Djurgården den 26.5.2013.
    Senast redigerat av MadeleineO den 2013-05-08 klockan 12:15.
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  2. #2
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Är det någon som vill ställa upp sin bil på Gärdesloppet 26 maj? http://www.gardesloppet.com/

    Jens Reichert från MINI har gjort en liten location check. Eventet är mitt på Djurgården, vi får ställa ut så många bilar vi vill och det förväntas runt 100.000 åskådare! Alla som vill vara med får anmäla sig hos Staffan (arrangören) på pbm@gardesloppet.com då det är obligatoriskt med en speciell skylt som Jens / Staffan kan fixa – utan den kommer man inte in i festivalområdet.

    Jens ser fram emot en gemensam aktivitet. Hur är intresset, några som blir pepp på att göra detta event?
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  3. #3
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    När gör de något i Göteborg då?
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  4. Gilla pmansson gillade detta inlägg
  5. #4
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Det är ju ett väldigt trevligt arrangemang med lång tradition, så vill man ha en skön dag i gröngräset så tycker jag att man ska slå till.
    För egen del är det (som vanligt) så att jag jobbar när det vankas trevligheter som jag inte själv bestämt dagen för men om jag kan rulla in vid 10-tiden, så kan troligen jag ställa upp i alla fall.

    Det kommer troligen flera originalhundkojor så det är inte mer än rätt att åtminstone några NMCS-medlemmar dyker upp.

    Dessutom brukar det vara fint väder på Gärdesloppsdagen. Som gjort för en trevlig picknick intill bilarna. :coool:

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  6. #5
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Skulle absolut kunna vara intressant med en Stockholmsresa i slutet av maj . Läste att sista anmälningsdag var 15 mars, men är det bara att slänga iväg ett mejl så här i efterhand som MINI-ägare?

    Som Noel antydde - det händer ju generellt sett tyvärr inte speciellt mycket rent "bil-kulturellt" på västkusten om man jämför med mellansverige. Men frågan är kanske lite fel ställd. Inget alls något personligt, men rent generellt borde det väl snarare heta: "När gör vi något i Göteborg då?" Trots allt handlar det ju om att någon måste ta ett första steg om det ska hända något?!
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  7. #6
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Jo, när det gäller anmälningsdagen så har vi ju passerat den med råge, men det verkar ju inte vara något problem med att vi inte tände till i tid. MINI som en av huvudsponsorerna av evenemagnet har väl stor frihet att göra som dom vill.. Men maila omgående om ni vill komma in oå området.

    Vore verkligen kul om ni kör upp och att få träffa är - jag känner som jag skrivit tidigare lite extra för en Hyper Blue S-Cab av 2005 års modell.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  8. #7
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Jag lade upp posten så snart jag fick mailet så det bör vara lugnt med anmälningen!
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  9. #8
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Det låter intressant, hur många blir vi? Hoppas det är bra väder.

    Edit: nu har jag anmält min bil, blir det inget så gör det inget.
    Senast redigerat av Nina den 2013-05-10 klockan 07:57. Anledning: La till att jag anmält mig
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  10. #9
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Det låter intressant, hur många blir vi? Hoppas det är bra väder.

    Edit: nu har jag anmält min bil, blir det inget så gör det inget.
    Jättekul Nina! Din bil tillhör dom mest utställningsvärda i klubben, tycker jag, så det är skitbra på ren svenska att du vill komma med!

    Fler som vill vara med i gröngräset denna motorhistoriska högtidsstund...?

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  11. #10
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Jättekul Nina! Din bil tillhör dom mest utställningsvärda i klubben, tycker jag, så det är skitbra på ren svenska att du vill komma med!

    Fler som vill vara med i gröngräset denna motorhistoriska högtidsstund...?
    Oj nu rodnar bilen ser jag.
    Det vore väl ett bra tillfälle för alla att visa upp märket MINI, det finns en del olika modeller så det kan ju vara skoj för folk att få se variationer på olika utföranden.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  12. #11
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Hej,
    Staffan har önskemål om korrigering: anmälan skall göras på hemsidan under fliken ”Anmälan” så kommer allt rätt i ordningen. Hoppas vi blir några stycken, det vore trevligt.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  13. #12
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Hej,
    Staffan har önskemål om korrigering: anmälan skall göras på hemsidan under fliken ”Anmälan” så kommer allt rätt i ordningen. Hoppas vi blir några stycken, det vore trevligt.
    Jag har anmält oss också ... sedan så får vi avvakta och se om det bär hela vägen fram
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  14. #13
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Har anmält mig med till detta eminenta event

  15. #14
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Kul, nu börjar vi bli några stycken!

    Ös på med anmälningar. Gå via länken i Ninas inlägg här ovan. För oss verkar det inte finnas något tak för hur många vi får vara.

    Vi kan väl återkomma med nån slags samordning några dar i förväg...?

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  16. Gilla Mats W gillade detta inlägg
  17. #15
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Fick ett samtal nyss, så nu vet jag att anmälan är ok kan hämta ut mitt kuvert från och med imorgon.

  18. #16
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Är i STHLM den 26:e Maj! Dock för att se Blåvitt krossa Djurgååårn i Svenska Cupen-finalen på Friends Arena!
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  19. #17
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Skulle behöva vara nån som kan ansvara för upphämtning av skylt vid Hötorget. Jag var där idag enligt Staffans instruktion men något blomstånd vid ingången till Konserthuset syntes inte till. Jag kikade i de två övriga som vätter mot PUB men icke. Jag har lite problem att ta mig in en vardag så jag undrar om nån kan ta på sig att hämta upp skyltarna för utdelning på nån mötesplats innan vi åker till Gärdet på söndag?
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  20. #18
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Skulle behöva vara nån som kan ansvara för upphämtning av skylt vid Hötorget. Jag var där idag enligt Staffans instruktion men något blomstånd vid ingången till Konserthuset syntes inte till. Jag kikade i de två övriga som vätter mot PUB men icke. Jag har lite problem att ta mig in en vardag så jag undrar om nån kan ta på sig att hämta upp skyltarna för utdelning på nån mötesplats innan vi åker till Gärdet på söndag?
    Jag kan fixa det, Nina. Är du angelägen om att vara på plats vid Blockhusudden tidigt kan det bli problem att lämna över skylten (det är bara en, ska sitta fram vid regplåten), men om det är ok att vi ses vid förslagsvis Djurgårdsbrunn runt halvelva så kan det funka. Jag jobbar natt och víll gärna sova fyra timmar.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  21. #19
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Jag kan fixa det, Nina. Är du angelägen om att vara på plats vid Blockhusudden tidigt kan det bli problem att lämna över skylten (det är bara en, ska sitta fram vid regplåten), men om det är ok att vi ses vid förslagsvis Djurgårdsbrunn runt halvelva så kan det funka. Jag jobbar natt och víll gärna sova fyra timmar.
    Oh tack så mycket! Det uppskattas varmt. Ses omkring kl 10:30.
    Senast redigerat av Nina den 2013-05-20 klockan 08:30.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  22. #20
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Jobbar dessvärre, annars hande vi också kommit...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MINI-spotting 2013
    Av MrPlow i forum Allmänt
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2013-12-30, 20:21
  2. MINI Countryman Coupé 2013 - Bekräftat !
    Av Luc!fear i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 09:35
  3. 5-dörrars MINI kommer 2013
    Av Luc!fear i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 11:20
  4. MINI bygger JCW Countryman 2013
    Av jronnblom i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 17:55
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •