Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Problem med värmeregleringen kupé

    Jag har fått ett lite underligt fel. I auto-läge på acc så varvar den upp defrostern upp mot rutan men den ändrar aldrig ner senare mot mittre utblåsen och fötternas utblås. Jag har provat och när man manuellt trycker att den skall blåsa på fötterna och mittre utblåsen så blåser den dit. Sätter jag att den bara skall blåsa fötterna så reglerar den mot rutan istället.
    Kan det vara motorn till spjället (tror de kallar den actuator air distributor i OEM-skisserna) eller styrs detta av själva panelen?
    Värmeregleringen och varvet på fläkten styr den som den skall när jag reglerar tempen (den varvar upp och ner då) men regleringen var den skall skicka hän detta fungerar dåligt.
    Är sugen på att få ordning på det så jag slipper att köra det manuellt.

    Det gäller min R53 cooper S-03

    // Jensa
    "You were only supposed to blow the bloody doors off !"


    Mini Clubman JCW -09
    f.d. Mini Cooper S -03

  2. #2
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469

    Sv: Problem med värmeregleringen kupé

    Jag jobbar med värme och ett rätt vanligt fel på värmepumpar är tempgivare. Tror styrningen att det är kallare än det är så kan konstiga saker ske...

    Skickat från min Samsung Note2 4G
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  3. #3
    Jag har väl också funderat i de banorna,men det känns konstigt om nu värmen regleras som den skall just när jag höjer eller sänker den.Då varvar dessutom fläkten upp respektive ner automatiskt för att komma till den nya angivna tempen.
    "You were only supposed to blow the bloody doors off !"


    Mini Clubman JCW -09
    f.d. Mini Cooper S -03

  4. #4
    Någon som vet hur många sensorer det finns och var de sitter? En vid vindrutan och en kanske nere på manöverpanelen ??
    "You were only supposed to blow the bloody doors off !"


    Mini Clubman JCW -09
    f.d. Mini Cooper S -03

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad gör man åt EML-problem?
    Av jenzino i forum Teknik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 12:06
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 08:44
  3. Problem med ACC?
    Av Calle08 i forum Teknik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 17:36
  4. Problem Och åter Problem
    Av Jocke.p86 i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 12:38
  5. Bil problem!
    Av Ashra i forum Teknik
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 17:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •