Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484

    Poffar och smällar med sportknappen

    Har nån här köpt en ny JCW eller MCS efter november 2010 som *inte* poffar och smäller bak med sportknappen aktiverad? Jag läste en tråd nyligen där en ägare till en JCW, 2 v gammal och som inte poffar och smäller bak med sportknappen aktiverad. Man säger i England att folk klagat för mycket på ljudet när de gör så att en ny mjukvara tagit bort just poffandet och smällandet. Mjukvaran är från nov 2010. Sen var det nåt om bränsleförbrukningen men det framgick inte då man bara hade återgett servicekillens svar till en kund, så vad kunden skrivit ang bränsleförbukningen vet man inte. Kanske den blivit högre?

    Det är tråkigt att det kommer folk som inte uppskattar bilarnas roliga egenskaper och klagar så pass att man tar bort det roliga. Det finns mängder av andra märken utan poffandet och smällandet som de kan köpa tycker jag. Min JCW ska in på sin första service nu i augusti, jag kommer understryka att de ska INTE uppdatera nån mjukvara i min bil.

    Nån som har en nyare JCW/MCS som *inte* poffar och smäller likt en rallybil med sportknappen aktiverad? Vore intressant att få veta om det är så även här.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2011
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    276
    Som jag förstått det hela så tog de bort puffarna först, men sedan efter klagomål återinfördes de igen. Detta var ungefär ett år sedan som det var på tapeten sist. Kan det ha hänt igen eller är din källa gammal?
    W124 300CE -88
    F31 320d Sport Line -13 (Såld)
    R56 Cooper S -11 (Såld)

  3. #3
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Vet ej, men han som skrivit har en 2 veckor gammal JCW som han försökt få att poffa och smälla utan resultat.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  4. #4
    MINI-galning Erik Börnstedts avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    411
    Min JCW som byggdes 2011-07 poffade aldrig aldrig aldrig.

    Körde in den noggrant, använda sportknappen efteråt, provocerade bilen så ofta jag kunde.
    Men inget hände, så det stämmer

    MVH Erik

  5. #5
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    sep 2011
    Förnamn
    David
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Erik Börnstedt Visa inlägg
    Min JCW som byggdes 2011-07 poffade aldrig aldrig aldrig.

    Körde in den noggrant, använda sportknappen efteråt, provocerade bilen så ofta jag kunde.
    Men inget hände, så det stämmer

    MVH Erik
    Det gick inte att åtgärda med annan mjukvara?

  6. #6
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2011
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    276
    Här är tråden jag refererade till tidigare: http://www.totalmini.com/forum/51-20...tml#post384487

    Längre fram i tråden påvisas det att popparna kommer tillbaka efter mjukvarouppdatering.
    W124 300CE -88
    F31 320d Sport Line -13 (Såld)
    R56 Cooper S -11 (Såld)

  7. #7
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2011
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    276
    Sedan verkar det tyvärr som de försvunnit igen. Efter att jag läst den sist..
    W124 300CE -88
    F31 320d Sport Line -13 (Såld)
    R56 Cooper S -11 (Såld)

  8. #8
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Citat Ursprungligen postat av Erik Börnstedt Visa inlägg
    Min JCW som byggdes 2011-07 poffade aldrig aldrig aldrig.

    Körde in den noggrant, använda sportknappen efteråt, provocerade bilen så ofta jag kunde.
    Men inget hände, så det stämmer

    MVH Erik
    I dag lyssnade jag riktigt riktigt noga, det poffade och bangade så fint där bak på min JCW (med sportknappen aktiverad ja), hörde även turbon jobba, har annars alltid musik på i bilen så de här ljuden hör jag inte i vanliga fall då jag är van med det. Och nej jag *vill inte* ha nån mjukvaruuppdatering, absolut inte, så det kommer jag bestämt säga till om vid servicen i augusti.

    2005 var det samma visa på MCS minns jag. Min MCS lät fint där bak men folk klagade så i och med mjukvaruuppdateringen försvann det tyvärr. Kan inte folk ta seden dit de kommer, köper man en bil med poffar och bangar så får man om man inte gillar det byta bil/märke? Vår roliga domän förstörs annars…
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  9. #9
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Nu är tid bokad för första service i augusti hos Novation. =)
    Jag var tvungen att understryka att de *inte* ska uppdatera nån mjukvara på bilen så jag hoppas nu att de inte glömmer det och råkar uppdatera av misstag. Det går tydligen inte att ångra det efteråt så man får tillbaka poffarna, hemska tanke.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  10. #10
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Michel
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    104
    Gäller avgaspoffarna även på R53?
    Mini Cooper S - 03
    www.garaget.org/MicEE

  11. #11
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    Jag hade en MCS R53 -05 vars avgasljud fanns på den men det året eller 2006 togs det härliga ljudet bort i en mjukvaruuppdatering för att folk klagade på det. Din kanske inte låter heller?
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  12. #12
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2012
    Förnamn
    Michel
    Ort
    Halmstad
    Län
    Halland
    Inlägg
    104
    Nopp, min har inga poffar. Arbetar på BMW/mini verkstad (arbetar dock på Saab-avdelningen) och har tidigare märkt av avgaspoffarna från minisarna och noterade att min är så tyst och snäll så... Går dessa att skaffa tillbaka?
    Mini Cooper S - 03
    www.garaget.org/MicEE

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Avgas smällar?
    Av Swempa i forum Teknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •