Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    nov 2011
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Västerås
    Län
    västmanland
    Inlägg
    53

    Kamkedje spännare bytt!

    Hej alla coopers.
    Jag lämnade in bilen idag för ett förebyggande byte av kamkedjespännaren på min 2007 r56 turbo.
    Efter att jag läst massor med gamla inlägg om problem med dessa blev jag orolig när det en morgon för 2 veckor sen rasslade till vid uppstar ca 20sek, jag stängde av direkt och vid nästa start var allt normalt och har inte återkommit.
    Kollde med försäkringsbolaget LF om jag kunde använda maskinskade garantin i ett förebyggade byte av kamkedje sträckaren för att inte riskera ett haveri på hela toppen. Det godtog dom och min självrisk skulle bli 3000kr då bilen rullat under 6000mil och är yngre än 8år. I bytet av sträckaren fick jag med ett oljebyte samt filter sträckaren lite packningar och så vidare. Allt till en kostnad av 3700kr. När jag skulle betala pruta mbilar på jobbet ner till 3000kr så jag behövde aldrig använda maskinskade garantin mycket schyst gjort tycker jag. Efter påtalning fick jag även oljeservicen stämplad i boken som man hade missat. Glad i hågen hoppa jag in i sjutet och åkte...... Bilen hade inte änns 100hk fanns inget laddtryck alls oj oj hoppas dom missat någon slang eller kabel tänkte jag, vände tillbaka och motorlampan tändes.
    Dom tog inbilen direkt koppla upp datorn och fel kod kom på laddtrycks regulatorn! Enkelt av hjälpt efter en stunds letande så hitta dom elkontakten som inte var ordentligt ansluten. Felminnet tömmdes och allt var frid och fröjd igen bilen gick som den skulle. Jag är mycket nöjd med Mbilar i västerås mkt bra kund bemötande och väldigt service vänliga.
    Rekomenderar detta byte för er med tidiga modeller av turbo motorn kollade upp innan att det inte hade bytts på min i någon tidigare goodwil kampanj.
    Med vänlig hälsning, Mike

  2. #2
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Gott när det funkar
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  3. #3
    MINI-galning mopacks avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Förnamn
    Alexander
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    264
    Mbilar verkar schyssta, synd bara att det är så långt till Västerås

    Mvh
    Alex
    Alex S
    2003 Mini Cooper S

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kamkedjesträckare bytt
    Av Roger i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 18:11
  2. Cooper S -05:a med bytt kompressorhjul
    Av Klas Rombäck i forum Teknik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 15:53
  3. Grenrör, vilka har bytt? :)
    Av Marcus i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •