Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157

    Duell CooperS och Golf GTi i Teknikens Värld

    Såg på internet precis att dom kör ett test mellan några intressanta bilar i senaste numret av Teknikens värld. Någon som har läst det???

  2. #2
    Jepp, opeln och GTin vann med fyra stjärnor mot minins och hondans två stjärnor... Inget vidare test om du frågar mej, dom tyckte golfen var mera bil osv.. dom verkade inte prioritera körgjädje i testet i och med att dom två körgladaste bilarna kom sist i testet..

  3. #3
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Teknikens Värld är knappast känd för att gilla körglädje.
    Här är det mest budgetbilar med familjeutrymme, och bättre begagnat som uppskattas. Helst Volvo och SAAB.

    Nya VW Golf GTI är en körglad bil, men ser bedrövlig ut.
    Tyvärr hade MINI:n mått bättre över att ha fått en 1.8 L kompressormatad motor, men så blir det nu inte.
    Det kommer fler nya bilar som kommer att gasa förbi den motorsvagare MINI:n. Hellre en BMW 130i än MINI om denna kommer som coupe'.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  4. #4
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    BMW 130i lär inte vara speciellt vänlig för plånboken om det nu är så som Johan säger att hans vän köpt en 120i för 350kkr...


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  5. #5
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    BMW 130i lär inte vara speciellt vänlig för plånboken om det nu är så som Johan säger att hans vän köpt en 120i för 350kkr...
    Ingen BMW är snäll mot plånboken, dessutom kan en bil bli hur dyr som helst om man vill...
    Nya E90 330i kostar från ca 350KKr, varför lägga motsvarande summa på en 1-serie
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  6. #6
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe
    Citat Ursprungligen postat av fj0
    BMW 130i lär inte vara speciellt vänlig för plånboken om det nu är så som Johan säger att hans vän köpt en 120i för 350kkr...
    Ingen BMW är snäll mot plånboken, dessutom kan en bil bli hur dyr som helst om man vill...
    Nya E90 330i kostar från ca 350KKr, varför lägga motsvarande summa på en 1-serie
    Fråga inte mig.

    En Z4 3.0 går väl mot 400kkr+ eller?


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  7. #7
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    ...och den summan hade jag aldrig lagt på en liten "lådbil" :grin:

    Det kommer att finnas många BMW-modeller i ungefär samma prisklass inom kort för olika tycke och smak.
    Det blir inte lätt för en blivande BMW-ägare i framtiden att välja bil.
    Tyvärr tror jag att 1-serien kommer att stjäla kunder från MINI:n.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  8. #8
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    60
    Har testet framför mig. Golfen fick maximala 5 stjärnor, Opel 4, MCS och Civic Type R fick 3.

    Golfen vann på att man inte behöver försaka komfort och användbarhet om man väljer den. Vidare trodde de att man tröttnar fort på en MCS.

    Stefan
    CooperStefan
    03 MCS - CR/B Såld!

  9. #9
    MINI-galning fj0s avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Förnamn
    Mario
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    906
    Citat Ursprungligen postat av CooperStefan
    Har testet framför mig. Golfen fick maximala 5 stjärnor, Opel 4, MCS och Civic Type R fick 3.

    Golfen vann på att man inte behöver försaka komfort och användbarhet om man väljer den. Vidare trodde de att man tröttnar fort på en MCS.

    Stefan
    Jag har då inte tröttnat sen november, inte det minsta!

    Nackdelen är att det är så kul att leka och den gillar att slurpla i sig bensin då :P


    MCS '03 JB/B - Black, LOUD and loow!

    Alta CAI | 3" Custom cat-back | Checkered Roof | H&R Coilovers | 20% Tint all-around | Hawk HPS Pads
    Alta 15% | Rota Sub Zero 18x7.5"(ET45) Royal Gunmetal | Alpine CDA-9853R & KCA-420i | iPod 60GB
    "Bodykit", grill and headlight rings painted bodycolor | Debadged | Tinted Rearlights and front indicators

    Såld.

  10. #10
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    8
    Ganska kul att läsa detta testet efter att man själv stod i valet och kvalet på tre av bilarna.

    Golf GTI var antagligen det sämsta jag kört på länge. Hur en såpass älskad bil kan bli uppföljd av sånt skit, växellåda och koppling håller samma klass som på en trampebil (!). GTI känslan fanns där inte alls efter dom gjort den större.

    Hondan däremot var en riktigt kul bil, gick riktigt bra men i mitt tycke fick jag en plastig känsla av interiören.

    Och Minin e ju bara så grym =)

    Så det blev en Mini.

  11. #11
    MINI-galning Chris.ms avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Förnamn
    Chris
    Ort
    Kontineten(Helsingborg)
    Län
    Skåne
    Inlägg
    167
    Det inte minin har är bagaskutryme men vill man lasta så ska man inte köpa en mini!!
    //Krickan

  12. #12
    MNS
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av krickan
    Det inte minin har är bagaskutryme men vill man lasta så ska man inte köpa en mini!!
    //Krickan
    Det beror på vilket ytryme man vill åt, minin är nog en av bilvärldens bästa bil för matkassar...handlar du å läggar påsarna i m3:ans lucka så flygar ju allt runt, det gör dom inte i minis pga att det finns ingen platts för påsen att åka

  13. #13
    MINI-galning Chris.ms avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Förnamn
    Chris
    Ort
    Kontineten(Helsingborg)
    Län
    Skåne
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    Citat Ursprungligen postat av krickan
    Det inte minin har är bagaskutryme men vill man lasta så ska man inte köpa en mini!!
    //Krickan
    Det beror på vilket ytryme man vill åt, minin är nog en av bilvärldens bästa bil för matkassar...handlar du å läggar påsarna i m3:ans lucka så flygar ju allt runt, det gör dom inte i minis pga att det finns ingen platts för påsen att åka
    Det jag mena var att man inte köper en mini för att lasta utan för att köra på små krokiga vägar och ha kul
    Jag hoppas att jag får iväg min M3 snart så jag kan göra er sälskap till sommaren!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •