Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    NMCS i Teknikens Värld

    Teknikens Värld är en av de fyra biltidningar som dimper ner med jämna mellanrum på mitt hallgolv, och idag har jag glatt noterat att TV i sitt nya nummer drar en lans, lite måttfullt sådär, för New Mini Club Sweden. Tidningens chefredaktör Daniel Frodin har inhandlat ett stycke Cooper S årgång 2005 hos en lokal Subaru-handlare, som blivit ett av tidningens många "stjärnskott". (Den har regnr WXS831, kanske nån medlem som avyttrat den vid byte till nåt fyrhjulsdrivet...?)

    Hur som helst går Daniel i spinn över sitt forvärv och skriver att han haft svårt att sova i längtan efter nya körupplevelser nästa dag (känner vi igen oss... ) Han nämner alltså vår klubb som en tillgång för den som vill vara social i sitt bilägande och om det andra i hans mycket MINI-positiva artikel om förvärvet smittar av sig, kanske åtminstone några TV-läsare lockas hit till forumet.

    Fler artiklar om Frodins gröna Cooper S kommer, och därmed kanske ett mer jordnära, balanserat, typiskt motorjournalistiskt förhållningssätt till objektet...

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #2
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Skoj! All publicitet är bra publicitet - särskilt sån här. Nu får vi se till att chefredaktören reggar sig här och lägger upp skönheten under Vi och Våra Bilar.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  3. #3
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Kul
    Jag har också ständigt svårt att sova
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. TV8 just nu Teknikens Värld
    Av JockeO i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 19:31
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 12:46
  3. NMCS Nättidning
    Av RobertH i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:24
  4. Test R-däck i Teknikens Värld
    Av KIT i forum Teknik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 21:16
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •