Sidan 8 av 9 FörstaFörsta ... 6789 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 165
  1. #141
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Tacka vet jag alla miljöfarliga lacker som användes förr.
    En lackering kunde hålla hela bilens livslängd.
    Dagens vattenbaserade lacker tycker jag är skräp.

    Bort med miljötalibanerna!
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  2. #142
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Nu går garantin ut på min bil om några dagar!
    Det vibrerar som fan i instrumentpanelen igen, precis framför ratten.

    Är det någon här som har plockat ner instrumentpanelen i en R56:a och som kan berätta hur jag går till väga för att "lyfta på locket"?!
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  3. #143
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Jag vågar nog påstå att de vattenburna lacker som finns idag är nog så bra som de tidigare teknologierna.

  4. #144
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Rasmus,

    Har samma problem som dig....tog in bilen för det och de byte plast listen under den metala på förarsidan....varför vet jag inte för ljudet kommer från inuti instrument bredan någonstans.

    Klagade igen och denna gång byte de ut tändningsnyckel anordning..varför vet jag inte för ljudet kommer från inuti instrument bredan någonstans...som jag upprepa gång på gång....jag är så trött på deras "ah..jag tror det är detta..så slippa vi demontera instrumenten...." Kanske behövs bara lite spray under där så man slippa gnisslandet. Har tröttnat på att snacka om det nu.

  5. #145
    Bronto
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av R.E Visa inlägg
    Nu går garantin ut på min bil om några dagar!
    Det vibrerar som fan i instrumentpanelen igen, precis framför ratten.

    Är det någon här som har plockat ner instrumentpanelen i en R56:a och som kan berätta hur jag går till väga för att "lyfta på locket"?!
    Lämnade in min bil till Wölkes i Göteborg och de gjorde ett gediget arbete med att tysta vibrationerna med vadderade små filter emellan panelerna. Kanske kan be den verkstan du kan lämna den till att fråga hur de gjorde på Wölkes mer konkret?

  6. #146
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Skulle åka iväg från ICA då en blå 2004 "S" kom inkörande. Stannade till och snackade med damen som körde och hennes man. De berättade att de hade byt motorkuddarna och haft hela bilen omlackad när rost trängde sig fram överallt.
    Dags att förverkliga rostskydds behandlingen innan det är försent.

  7. #147
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Jo..tänkte berätta att K.Kurva gjorde goodwill utbyte av min trasig Högstryckspump som läckte bränsle. Uppskattades stort av mig.

  8. #148
    MINI-galning Emely&Roberts avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    645
    Lacken är verkligen inte något att hänga i granen.
    #090

  9. #149
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av Emely&Robert Visa inlägg
    Lacken är verkligen inte något att hänga i granen.
    har lacken blivit sämre med R56? Jag har en 2003a och jag kan då inte klaga på lacken på den efter sex år!
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  10. #150
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av fireon Visa inlägg
    har lacken blivit sämre med R56? Jag har en 2003a och jag kan då inte klaga på lacken på den efter sex år!
    Jag har lacksläpp på front & bakre "kofångare". (klarlacken lossnar i stora sjok)
    Fick veta på MINI fabriken i England när vi var där under United träffen att dessa lackas av underleverantörerna så det kan skilja lite på kvalitén.
    Några andra "lack"-problem har inte jag på min -05:a.
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  11. #151
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Lacken ser fin ut på min bil, men den är inte i klass med vissa andra fabrikanter.

    Min 11 år gamla Ford (USA-byggd) har en mycket finare lack trots att Minin skall vara en premium-småbil. Fården har inte alls en så apelsinskal-look som Minin. Pigmenten i Hot Chocolate är dock underbara, men lacken i sig har inte så hög finish som jag har haft på andra bilar

  12. #152
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Jag har lacksläpp på front & bakre "kofångare". (klarlacken lossnar i stora sjok)
    Fick veta på MINI fabriken i England när vi var där under United träffen att dessa lackas av underleverantörerna så det kan skilja lite på kvalitén.
    Några andra "lack"-problem har inte jag på min -05:a.
    /Dan
    trist! krackelerar lacken eller kan det vara att man har blåst för nära med högtryckstvätten? synd oavsett...
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  13. #153
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av fireon Visa inlägg
    trist! krackelerar lacken eller kan det vara att man har blåst för nära med högtryckstvätten? synd oavsett...
    Håller inte lacken för högtryckstvätt är det för dåligt underlag för klarlacken.
    En bil skall klara en högtryckstvätt...
    Dekaler, reg. skyltar m.m. är en annan sak, men lacken skall hålla...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  14. #154
    MINI-galning fireons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götalands län
    Inlägg
    182
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Håller inte lacken för högtryckstvätt är det för dåligt underlag för klarlacken.
    En bil skall klara en högtryckstvätt...
    Dekaler, reg. skyltar m.m. är en annan sak, men lacken skall hålla...
    ja det är klart. nu har jag jobbat med rekond och jag kan säga att det finns ingen lack som tål en varmvattenshögtryckstvätt nära med tillräckligt högt tryck.. då ryker klarlacken. men så länge man håller en högtryckstvätt 15 cm + från lacken samt inte sprutar på samma ställe hela tiden så ska lacken definitivt hålla, annars är det riktigt dåligt!
    -Filip #132
    Mini Cooper PS/AB 2003, Kia Ceed 1,6 CRD Ex 2008, Mercedes C Sportcoupe 180 Kompressor 2007Här är bilens tråd!

    Några av bilarna man kört: Nissan GTR -09 | Corvette Z06 -08 | Corvette C6 -09 | Porsche Boxter -03 | Honda NSX 380hk banmod -99 | Mercedes E55 AMG -06 | Mercedes C32 AMG -00 | Mercedes CL600 -02 | Mercedes SLK320 -06 | Mercedes SL500 -04 | Hummer H2 -09 | Hummer H3 -08 | Mitsubishi EVO VIII | Jaguar XJR -98 | Ford Mustang -05 |

  15. #155
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av fireon Visa inlägg
    ja det är klart. nu har jag jobbat med rekond och jag kan säga att det finns ingen lack som tål en varmvattenshögtryckstvätt nära med tillräckligt högt tryck.. då ryker klarlacken. men så länge man håller en högtryckstvätt 15 cm + från lacken samt inte sprutar på samma ställe hela tiden så ska lacken definitivt hålla, annars är det riktigt dåligt!
    Exakt!
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  16. #156
    MINI-entusiast Bluejeanss avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Trollhättan
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    46
    Lacksläpp.. hittade också en lacksläppa på huven, i 5-kronstorlek igår när jag tvättade bilen.. klarlacken lossnat.. inte så kul.. frågan är; fixa själv eller låta proffs greja det.. är det någon här som med bra resultat fixat liknande klarlacksläpp själva? Hur känslig är underlacken, behöver den skyddas snarast?
    //Stefan

  17. #157
    MINI-galning Spicegirls avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Anja
    Ort
    Landvetter
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    249
    Hej
    Min mini har inte haft några problem tycker jag
    Med tanke på att den har gått 9500 mil nu så är det nästan helt otroligt.

    Rattstången fick ett fell förra året Jag bestälde och hämtade själv på BMW 1190 kr och fick problemet åtgärdat i samband med service på min lokala verkstad så det var ingen hög kostnad.

    Har nyligen bytt avgassystem, då bakre upphänget hade ramlad av det lät som en gammal traktor Bara upphänged kostade såpass att det var dumt då det ändå hade börjad rosta en del så jag bytte Det kostade 2900 kr Men det kan man ju knappast kalla ett fel Mer vanlig slitage tycker jag

  18. #158
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av Spicegirl Visa inlägg
    Hej
    Min mini har inte haft några problem tycker jag
    Med tanke på att den har gått 9500 mil nu så är det nästan helt otroligt.

    Rattstången fick ett fell förra året Jag bestälde och hämtade själv på BMW 1190 kr och fick problemet åtgärdat i samband med service på min lokala verkstad så det var ingen hög kostnad.

    Har nyligen bytt avgassystem, då bakre upphänget hade ramlad av det lät som en gammal traktor Bara upphänged kostade såpass att det var dumt då det ändå hade börjad rosta en del så jag bytte Det kostade 2900 kr Men det kan man ju knappast kalla ett fel Mer vanlig slitage tycker jag
    Hallå SpiceGirl....har du hittat tillbaka? Det var ett tag sedan man läste ett inlägg från dig.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  19. #159
    Forum-nybörjare Tubens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Förnamn
    Daniel
    Ort
    Sverige
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    8
    Jag har en -05:a som bara gått 2400 mil, jag lämnade in den här i tyskland för att den läckte kylarvatten! De bytte termostaten på garantin.... Tyckte det var jäkligt schysst eftersom jag inte borde ha nån garanti kvar.

    Annars så är det enda felet att jag har ett vinande ljud från mitten av överkanten på vindrutan över 130km/h, jättejobbigt då jag kör en del på ringen .Hittade ialla fall varifrån det viner och det verkar som att rutan inte är ordentligt limmad just där. Jag kommer att trycka i lite sikaflex med en spruta för att få det tätt.

    Jag tycker att bilen går underbart bra och har haft några små andra problem bl a, förardörrens ruta kärvade, efter uppsmörjning funkar den bättre, att bakluckan ibland inte går att öppna, men efter att ha låtit bilen vara avstängd ett tag så funkar det igen. Överlag så är det en bil jag är otroligt nöjd med.

    Kan tillägga att Novation har behandlat mig föredömligt när jag haft med dem att göra.
    Daniel T Ivner
    Bor i Essen, ca 17 mil till Nordschleife
    "Min bil är min dröm, alltså kör jag"

  20. #160
    Forum-nybörjare Trygghetens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Vikingstad
    Län
    Östergötland
    Inlägg
    12

    Talking Det finns inga fel på en Mini

    Det är endast betraktarens/förarens subjektiva upplevelser i så fall.
    Att köpa en Merca för 545 000:- och hela karossen krackelerar...det är fel....
    Att köpa BMW för 400 000:- och katten slutar efter 100o mil...det är fel. Att köra Land Rover och motorn skär efter 4000 mil...det är fel...


    Den här lilla godbiten kan ju bara inte lägga av. Så är det

    Mr Safe

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 99
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 09:34
  2. Hur många MINI har du ägt (inkl. nuvarande)
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 23:41
  3. Hur Många åker I Varje Bil?
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 15:44
  4. Många online nu !
    Av alxndr i forum Off-topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 08:37
  5. Hur många får man sitta i en bil?
    Av Qwix i forum Off-topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 00:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •