Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2011
    Förnamn
    Thomas
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    92

    R53 batteri fulladdat, instrumentpanelen död, lampan i handskefacket blinkar?

    Hej - Jag körde hem min 2004 R53 Cooper S och parkerade men nästa dan vill den inte starta. Batteriet var helt urladdat.

    Nu är batteriet fulladdat men när jag slår på tändningen är instrumentpanelen nästan helt dött, bara varningslampan för säkerhetsbälten blinkar i takt med en ett knäppande ljud fram. Inget klick från startmotorn. Lampan i handskfacket och i bagagerummet också blinkar i takt med det knäppande ljudet. Alltså även när tändningen är avslagen. Märkte detta när kopplade på det uppladdade batteriet.

    Det har inte hänt förut. Någonting laddar ur batteriet även när tändningen är avslaget tydlligen. Pluspolen på batteriet var värmt märkte jag. Kan det vara en säkring som har gått nånstans?

  2. #2
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2011
    Förnamn
    Thomas
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    92
    Hej igen. Det har löst sig nu. Det räckte med att jag slipade med sandpapper på batteripolarna och plus och minus kabelskorna. Jag också tog bort oxidering från plus kabeln där den är fästat till karossen i bagagerummet. Förra året hade jag 5-6 cm vatten i gropen där batteriet sitter. Jag dränerade men tydligen glömde jag att torka av pluskabelns fästpunkt. Lampan i bagagerummet lyste med ett fast sken när jag kopplade på batteriet och när tändningen slås på lyste instrumentpanelen och bilen startade direkt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Byta batteri krångligt?
    Av Nina i forum Teknik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-08-17, 19:02
  2. Däcktryckskontrollampan blinkar
    Av Påsen i forum Teknik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-07, 11:35
  3. Batteri på avställd bil
    Av EvaMaria i forum Teknik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:34
  4. Dsc lampa blinkar, efter hjulbyte!?
    Av Betan i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 21:02
  5. kamera batteri
    Av monks i forum Off-topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •