Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 64
  1. #1

    Eftersnack Spring Premiere Run Stockholm

    Tack till alla som kom. Det var en rolig dag med många MINIster på startlinjen, såväl anmälda som ej anmälda.

    Vädret var soligt och fint men något kyligt så stugvärmen hägrade både hos MINI Stockholm samt Lövhagens fik.

    Dagen till ära tog jag några bilder ( ) men de lägger jag upp imorgon.

    Ett smärre önskemål från mig - nästa gång tar vi det lite mer piano på vissa vägavsnitt, gick bitvis lite fort - det gick bra idag, men man vet aldrig om något kan hända.

    Återigen, tack till alla er som kom och gjorde dagen till en mycket trevlig sådan
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  2. #2
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Vi håller andan av spänning inför Fredriks utlägg av SINA EGNA bilder

    En härlig dag blev det, trots kylan och den tilltagande blåsten. Solen värmde ju faktiskt lite, även en utebilsförare (utebil, det var vad en junior - mycket ung sådan - kallade min bil på den tiden jag körde Golf Cab).

    Kikade lite avundsjukt på JohanH:s lånebil - vid nästa NMCS-evenemang kör jag förhoppningsvis också en sprillans cab...

    Tack alla för idag!

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  3. #3
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    bilder??? nämen fredrik, visst jag ringde o påminde om kameran imorse, men att även använda densamma......fantastiskt



    fantastiskt.......






    skoj att ni oxo har haft en trevlig träff

    hans-g, du skulle gjort som förra året, vi hade 17,5 grader i varberg
    Senast redigerat av powernap den 2009-04-18 klockan 19:12.
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  4. #4
    MINI-galning loops avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Avesta, Sweden
    Län
    Dalarna
    Inlägg
    566
    Vill bara tacka för en riktigt rolig Run med rolligt kurviga vägar.
    Senast redigerat av loop den 2009-04-18 klockan 22:08.
    //Johan
    Lycklig ägare av MCS:en Skrållan och El Diablo "Contryman S Laddhybrid"
    Bilens Sida

  5. #5
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Hoj olyckan till trotts tog jag mig till Västerhaninge med min tjej. Det var en mycket trevlig outing med sol och lite vägrens/sido grus körning av en viss Schneider maskin

    Mindre roligt var omkörningar av mångå bilar på en högerkurva på väg hem som var mycket oansvarig med tanken på att man se ingenting av mottrafiken tills det är försent. Det kunde har hänt en horribel olyckan hade en snabb hojklunga dyckt upp vid denna ögonblick eller någon bil.

    Skärpning!!!!

  6. #6
    MINI-galning Wazps avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Förnamn
    Rille
    Ort
    Tyresö , Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    315
    tack för en trevlig dag alla....och instämmer med fredrik om att det kanske gick lite fort på nått vägavsnitt på vägen tillbaka tur att det bara blev en dikeskörning idag
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    Så mycket Päronsoda finns inte...

  7. #7
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Citat Ursprungligen postat av Green Meanie Visa inlägg
    Hoj olyckan till trotts tog jag mig till Västerhaninge med min tjej. Det var en mycket trevlig outing med sol och lite vägrens/sido grus körning av en viss Schneider maskin

    Mindre roligt var omkörningar av mångå bilar på en högerkurva på väg hem som var mycket oansvarig med tanken på att man se ingenting av mottrafiken tills det är försent. Det kunde har hänt en horribel olyckan hade en snabb hojklunga dyckt upp vid denna ögonblick eller någon bil.

    Skärpning!!!!
    ja det var riktigt kass!
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  8. #8
    MINI-galning JohanHs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 321
    Jag fick ju låna en MC R57 cab av MINI Stockholm. Även om det var lite småkyligt så var det häftigt att åka öppet. Många av er vet att jag tidigare ägt en R56 2007 och nedanstående bir lite av en jämförelse med den.

    Cabben är mycket välskruvad. Man har nog snäppt upp kvaliteten ett eller ett par steg sen min 2007:a. Trots att det bara är 120 hästar så är den extremt gasvillig och jag upplevde på inget sätt att jag inte hängde med i tempot. Nu var jag inte med på hemvägen (fastnade i en trafikolycka på väg 73 istället så jag var väl i stan vid samma tid som ni andra ), men den gick att gasa ganska bra.

    Det som slog mig var dock stereon. Bilen är utrustad med en MINI Boost, men saknar HIFI-paketet (som ju egentligen bara är högtalare). Jag har ju klagat på HIFI-paketet förut och blev ganska förvånad över hur bra den här, enklare, stereon lät. Taket nere, mycket sus och ändå förvånansvärt distinkt ljud för en fabriksstereo.

    Kort sagt - jag tror att de som köper en R56 (oavsett om den kommer i Clubman form eller Cab-form) gör ett bättre köp idag än vad jag gjorde med en tidig version.

    BjörnP låter också grymt i tunnlar när man kör öppet.

    /johan - som verkligen hade kul idag, och hoppas på fler lånebilar
    Kör numera (dopad) Audi A4 1,8t Quattro Avant

    f.d. ägare till Affe är en MCS 07 i British Racing Green med vitt tak och vita bonnetstripes.
    Dekaltrimning: Union Jack på alla backspeglar. Clubdekal på bakre sidoruta.
    Hårdvara: H&R sänkning.

    f.d ägare till "Uffe" en MC 03 i Chili Red med vitt tak och vita bonnetstripes

    Ladda ner klubbflyer
    Bli betalande medlem


    http://www.myspace.com/thedoreenssthlm - Straight Outta Skärsätra

    Hoodboard.se, nya prylar där du bor

  9. #9
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Tack för en trevlig run, trots att vi bara kunde medverka på halva. Ses nästa gång!
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  10. #10
    MINI-galning Emely&Roberts avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    645
    Mycket trevlig run! Emely stod för den aktiva körningen (idag har vi lärt oss att skära kurvor och välja två växlar lägre än vanligt) och hon var helt färdig när vi kom hem, vi kan dock ana en blodad tand mellan fånleendena...
    #090

  11. #11
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Eric
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    48
    Läskiga småvägar hela dagen, var helt skakis första pausen Cyklister och barnvagnar varvat vartannat. En mer gumball inspirerat run på ca 20 mil ser jag fram emot med autostrada och mindre småvägar.

  12. #12
    MINI-galning loops avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Avesta, Sweden
    Län
    Dalarna
    Inlägg
    566
    Liter bilder från mig

    Uppställning på Mini Stockholm


    Här vart det en Run in i skogen


    Skönheter uppställda för lite fika


    Minis på tur


    fotografen vill också vara med
    //Johan
    Lycklig ägare av MCS:en Skrållan och El Diablo "Contryman S Laddhybrid"
    Bilens Sida

  13. #13
    Forum-nybörjare storms avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Förnamn
    mats
    Ort
    värmdö
    Län
    stockholm
    Inlägg
    24
    Tack för ett trevligt möte. Jag kan inte hålla med om att någon var oansvarig då det är upp till varje enskild bilförare att bedöma vad denne klarar av. Alla har ett eget annsvar och får därför bedömma sin egen kompetens. Ser fram mot att komma till mantorp och titta när ni andra har roligt.

  14. #14
    Forum-nybörjare storms avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Förnamn
    mats
    Ort
    värmdö
    Län
    stockholm
    Inlägg
    24
    ska man klaga på hur några körde när ingen så vitt jag vet höll fartbegränsningen!!!!!!!!!!!!!! Känns annorlunda. Det finns inget som heter bryta mot lagen lite!

  15. #15
    MINI-galning Emely&Roberts avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    645
    Citat Ursprungligen postat av storm Visa inlägg
    ska man klaga på hur några körde när ingen så vitt jag vet höll fartbegränsningen!!!!!!!!!!!!!! Känns annorlunda. Det finns inget som heter bryta mot lagen lite!
    Enligt Dante finns det grader i helvetet.
    #090

  16. #16
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Tack för i dag!
    Trevligt med en hel hög med MINI:sar.
    Att Ashra gillar terrängkörning var en nyhet för mig...
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  17. #17
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Först och främst vill jag tacka alla som kom för en trevlig dag och träff. Jag tycker vi hade det jättetrevligt.

    Gällande körningen kan jag till viss del hålla med om det som skrivs. Självklart ska man kunna gasa på lite med våra små bilar, det är ju trots allt det dom är byggda för.

    Men det bör kanske ske med en portion sunt förnuft. På det stora hela tycker jag allt gick jättebra men klart att det fanns några omkörningar mm som var lite tvivelaktiga, kanske var jag pappa till någon av dom, det är lätt att sånt händer när man har kul och allt sker i stunden och lekens ingivelse.

    Med en lite mer nykter syn på det hela såhär i efterhand kanske vi ska ta det lite lugnare på allmän väg med dålig sikt och köra av oss på lite mer på bankörningar istället, säkrare både för oss själva och våra medmänniskor.

    Jag säger inte att jag själv är felfri men det kan vara tänkvärt idag och alla andra dagar att det är skillnad på att köra över gällande hastighetsbegränsningar eller att köra vårdslöst och oansvarigt.

    Men nu tycker jag inte vi låter detta eftersnack spåra ur till någon gnälltråd, alla verkar haft det trevligt och allt har gått bra vilket måste vara huvudsaken.

    Jag ser fram emot ännu fler bilder från träffen med den fantastiska uppslutningen, 22 bilar räkande jag till när vi parkerat för lunch/fika.

    Egon är iaf nöjd med dagen sa han till mig innan ikväll även om hans lilla oljebrännare fick jobba bra för att orka med kusinerna med S och Works emblem på bakluckan.

    Kanske börjar det bli dags en tur till Sundsvall för lite vitamintillskott för Egons del.


    MINI Cooper D Clubman 2009 PepperWhite/Black

    Sagan om Egon finner du här.

  18. #18
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Jag glömde säga tack till Fredrik för Puckon!
    Den ska avnjutas i natt kl. 0400 framför TV:n när UFC-slagsmålet sätter i gång.
    Skål ta mig fan!
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  19. #19
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av JohanH Visa inlägg
    Kort sagt - jag tror att de som köper en R56 (oavsett om den kommer i Clubman form eller Cab-form) gör ett bättre köp idag än vad jag gjorde med en tidig version.
    Du säger clubman och inte "buss" Är det här ett lite erkännande att du egentligen gillar "bussen" :

  20. #20
    MINI-galning Green Meanies avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Stephen
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    325
    Det finns bilder på The Gallery. Lägger in ny inkommen när det dycker upp. Ni kan oxå skicka direkt till mig på english@ownit.nu. Jag fixa namn på fotografen på sidan.

    Stephen - with left-hand fingers like sausages.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. NMCS Spring Premiere Run 18/4 - Sydost
    Av Luc!fear i forum Evenemang
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:11
  2. NMCS Spring Premiere Run 18/4 - Stockholm
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 161
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 18:03
  3. NMCS Spring Premiere Run 18/4 - Västkusten
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 103
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 14:36
  4. NMCS pre-Spring Premiere Run- Stockholm
    Av Hobbe i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •