Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478

    Eftersnack: Södertörn Autumn Run oktober 2011

    MINIs nordenchefs tjänstebil NMCS-rejpad:

    Tack alla för en kul dag med skönt häng!
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  2. #2
    MINI-galning Pierre Ms avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Förnamn
    Pierre
    Ort
    Kallhäll
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    199
    Å vart är bilderna på dagens lilla utflykt?

  3. #3
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Mkt trevlig run, tack alla!

    (lite skumma effekter på bilderna, antar det är forumet som komprimerar dem)

    IMG_2148.jpgIMG_2153.jpgIMG_2158.jpgIMG_2156.jpgIMG_2151.jpgIMG_2155.jpgIMG_2161.jpgIMG_2149.jpgIMG_2171.jpg
    Senast redigerat av MadeleineO den 2011-10-23 klockan 21:53.
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  4. #4
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tack till alla som dök upp denna härliga dag när solen vräkte ner på oss och det faktiskt var 12 grader ett tag inne i stan. Vid havsbandet kyliga vindar och 8-9 grader, men för syns skull cabbade jag ner när vi kom fram till gångstråket i Nynäshamn. Och det känns lika härligt varje gång vi kommer en lång rad med MINIsar på den grymt vackra Strandvägen i Nynäs.

    Alltid extra kul när "förstagångare" dyker upp - tack Pierre och Johnny (Norrrsken) med fru för att ni anslöt och välkomna igen. (Ni var lite snabba att skicka era "tack", så de hamnade i huvudtråden för detta run, i stället för i den här eftersnack-tråden, men räknas lika mycket... )

    Givetvis ska jag inte glömma "veteranerna", en del som dyker upp varenda träff och andra som kommer då och då, dvs när de har tillfälle. Härligt att kärntruppen finns!

    Kommande evenemang brukar jag puffa lite för när vi har avverkat det senaste. En poll om intresse finns att köra ett MINI-luciatåg genom Stockholm city den 13 december kommer inom kort. Vi har ju kört ett par uppskattade omgångar, men förra året fastnade initiativet nånstans och det blev inget. Dags i år igen kanske...?
    Senast redigerat av Hans-G den 2011-10-23 klockan 22:52.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  5. #5
    Tack Hans för en trevlig run, vädret liksom alla närvarande MINIster var på topp! Kul att även träffa några nya i gänget - Pierre som inte bor så långt från mig samt Norrsken som kom över sin MINI D R56 på ett trevligt sätt
    Kul också att Fredde Lestrup hade en lucka i sitt schema och kunde vara med oss en del av dagen. Det är oklart vad Fredde kör nästa år, men vi får nog reda på det vad det lider och håller tummarna för honom.

    Det är en trevlig sträckning vi kör, men min favoritbit är hemvägen från Nynäshamn till Västerhaninge med alla långsvepande kurvor som ibland nyper in lite. Med lite mötande trafik och bra tempo (givetvis inom hastighetsgränsen konstapeln) är det sannerligen ett nöje att köra sin MINI på de vägarna
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  6. #6
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Det vr kul som vanligt! Blev från åkt på motorvägen hem av BjörnP, men det kommer jag nog över. Fint kort där Björn. Bra jobbat!
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Södertörn autumn run oktober 2011
    Av Hans-G i forum Evenemang
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 09:05
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 20:09
  3. Eftersnack: skåneträff 20 oktober 2007
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 16:23
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 00:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •