Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2022
    Förnamn
    Anders
    Ort
    Mölndal
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2

    Räckvidd på en två år gammal Mini Cooper SE

    Jag är lite sugen på att köpa en begagnad Mini Cooper SE. Den jag har sneglat på är från 2020. Dock är jag lite orolig för räckvidden. Den är ju inte så fantastisk från början och med en två år gammal bil lär den ju ha blivit ytterligare lite sämre gissar jag.

    Är det någon som har en Electric från 2020 och kan berätta om räckvidden en kall vinterdag? Blir man toknervös över att knappt kunna åka nånstans utan att behöva hitta någonstans att ladda eller är det rätt lugnt?

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2022
    Förnamn
    Anders
    Ort
    Mölndal
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2
    Jag fick tips av en bekant om EV Database och där kan man läsa olika räckvidder vid olika väderförhållanden: https://ev-database.org/car/1409/Mini-Cooper-SE

    På motorväg en kall vinterdag kommer man enligt dom 125 km. Men frågan är hur mycket mindre räckvidd man har på en två år gammal som har gått runt 2000 mil?
    Jämför laddboxar på Laddboxguiden.se

  3. #3
    Forum-nybörjare martinots avatar
    Reg.datum
    okt 2022
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Vik
    Län
    SE
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av mrelectric Visa inlägg
    Jag fick tips av en bekant om EV Database och där kan man läsa olika räckvidder vid olika väderförhållanden: https://ev-database.org/car/1409/Mini-Cooper-SE

    På motorväg en kall vinterdag kommer man enligt dom 125 km. Men frågan är hur mycket mindre räckvidd man har på en två år gammal som har gått runt 2000 mil?
    Svårt att säga. Skulle tippa på 4-5% i tappad batterikapacitet och räckvidd.

    Sedan kommer vi ca 14-15 mil nu på vintern med vår Cooper SE, men det beror ju mycket på hastighet, snö/regn och utetemp.

    Men generellt så skulle jag säga för en ny bil som körs i snitt runt 80 km/h så ca 15 mil på vintern och ca. 20 mil på sommaren.
    --
    Mini Cooper SE -23, British Racing Green IV/White


Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur gammal är du?
    Av Fredrik i forum Off-topic
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2023-07-24, 10:53
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 17:52
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 00:06
  4. Hur gammal Rem vågar men sätta in?
    Av loop i forum Teknik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 16:31
  5. Funderar på att köpa gammal Mini.
    Av AndyKidden i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 05:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •