Sidan 74 av 74 FörstaFörsta ... 2464727374
Resultat 1 461 till 1 476 av 1476
  1. #1461
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Hejsan!

    Första inlägget får bli en kort presentation: Jag var med familjen på 8 dagars bilsemester i norra England förra sommaren. Min hustru Agneta noterade att många kvinnor/tjejer körde omkring i MINI och menade att en sådan ville hon minsann också ha... Gärna med stripes på huven...

    Det hela föll sedan i glömska, men så för tre veckor sedan nämnde hon detta för en bekant som handlar med husbilar som han hämtar begagnade i Tyskland... Efter bara ett par dagar hade han sett ut en bil som han hämtade hem till oss =) Det blev en blå Cooper S Cabrio med svarta stripes, en 05:a med 10k på mätaren.

    Bilen fick sina svenska skyltar i måndags, samma dag som vi lämnade bilen på en MrCap recondning - så, sorry, inga riktigt bra bilder ännu!


    Hemma i snön på gården. 16-tums vinterdäck monterade och tysk-skyltarna fortfarande kvar.

    MINI'n är ska som sagt vara Agnetas egna leksak, själv åker jag en pigg VW Lupo FSI på vinterhalvåret och soltaks-utrustad VW Bubbla från 1960 som sommarbil om inte hela familjen ska åka med och vi istället väljer familjens mer rymliga Edsel Villager stationsvagn från 1959 (jag har och har alltid haft ett mycket stort intresse för äldre bilar och har ständigt någon bilrenovering på gång).

    Jag hittade hit då jag googlade på MINI forum. Jag/vi hoppas det ska bli både kul och lärorikt att hänga här!

    // Mats & Agneta
    Senast redigerat av Mats W den 2013-04-11 klockan 06:39. Anledning: Stavning...
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  2. #1462
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Hej Mats och välkommen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  3. #1463
    Trevligt !

    Men håller inte riktigt med om leksak
    Kör man ( frun ! ) 2000 mil om året så känns det som man finner ett nöje i åkandet också.

  4. #1464
    MINI-entusiast Mats Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Förnamn
    Mats
    Ort
    Ullared
    Län
    Halland
    Inlägg
    38
    Tack så mycket killar!

    Leksak, och leksak ... det är ju väldigt mycket körglädje i bilen, och den är egentligen bara tänkt att användas på sommarhalvåret eftersom det är en cabriolet. Så vi kallar den hellre leksak/joy-toy eller whatever än 'bruksbil' Agneta har en liten och oförskämt billig VW Lupo 3L som pendlarbil vid sämre väderlek, så vi kan unna oss lyxen att familjens MCS blir en vackert-väder-bil som sätter guldkant på tillvaron
    .·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
    , . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

  5. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  6. #1465
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Välkommen Mats med familj...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  7. Gilla Mats W gillade detta inlägg
  8. #1466
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Välkomna Mats o Agneta. Härligt med lite nya kompressorkompisar här på forumet. Är så trött på turbopys och stanken av diesel!
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  9. Gilla Mats W gillade detta inlägg
  10. #1467
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    Välkomna Mats o Agneta. Härligt med lite nya kompressorkompisar här på forumet. Är så trött på turbopys och stanken av diesel!
    så är det när man får ligga bakom
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  11. Gilla pmansson, GPHelena, Mats W gillade detta inlägg
  12. #1468
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    maj 2013
    Förnamn
    oskar
    Ort
    johanneshov
    Län
    stockholm
    Inlägg
    18
    Hej!

    Jag håller på och provar lite olika minis för att hitta rätt modell. Effektstark och med styva dämpare ser det ut att bli. Återkommer när jag slagit till!

  13. Gilla Hagatorpet, Mats W gillade detta inlägg
  14. #1469
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av minikonsum Visa inlägg
    Hej!

    Jag håller på och provar lite olika minis för att hitta rätt modell. Effektstark och med styva dämpare ser det ut att bli. Återkommer när jag slagit till!
    Välkommen, hoppas du hittar vad du söker.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  15. #1470
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    maj 2013
    Förnamn
    oskar
    Ort
    johanneshov
    Län
    stockholm
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Välkommen, hoppas du hittar vad du söker.
    Tack, annars får jag slå till på en ny som du ser ut att ha gjort

  16. #1471
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av minikonsum Visa inlägg
    Tack, annars får jag slå till på en ny som du ser ut att ha gjort
    Ja, jag är "såld" på MINI...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  17. #1472
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    maj 2013
    Förnamn
    Lars
    Ort
    Fagersta
    Län
    Västmanland
    Inlägg
    20
    Hej Alla
    Ska försöka plita ner några snabba rader.
    Råkade få syn på en Clubman för något år sedan. Blev helfrälst. En så´n skulle jag ha...
    Köpte en Cooper Clubman D -10 i november, Röd och svart med stripes. Kanonkul bil.
    I Mars var vi i Åre och åkte skidor några dagar. Upptäckte att det blev lite väl trångt med skidutrustning, våran hund, mm.
    Just den helgen var Mini på plats i Åre för att introducera Paceman...vi provkörde en Countryman SD All4, sedan var det kört.
    Så nu har jag just en sådan sedan ett par veckor tillbaka, Cosmic Blue med vitt tak. Vi stortrivs...
    För övrigt har det åkts mycket engelskt, bl.a. en "riktig" Cooper S på den tiden det begav sig.
    På sommaren åker jag annars MGTF160.
    Bild på Countryman kommer senare

  18. Gilla Hagatorpet, Mats W gillade detta inlägg
  19. #1473
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Talludden: skapa dig gärna en egen biltråd i "Vi och Våra bilar"
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  20. #1474
    MINI-entusiast Miche_Ns avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Oskarshamn
    Län
    Kalmar Län
    Inlägg
    60
    Kom på att det kanske är på tiden att även jag skriver ihop några rader,och kanske även någon bild, i denna tråden
    Jag heter iaf Michael Hjelmberg (hette Nilsson fram tills igår 1/6,därav mitt nickname)
    Har hunnit bli 31 år ung,bor i ett hus i Oskarshamn i Småland tillsammans med min fru och 2 barn på 6 och 7 år.
    Jobbar som svagströmselektriker/installationstekniker.Installerar alltså larm,övervakningssystem,passersystem,telefonväxlar osv till vardags.Innan detta jobbade jag som lackerare under några år,men blev sugen på ett "karriärbyte" i våras,vilket jag inte har ångrat en sekund!

    Mini-intresset började nog ganska tidigt,runt 7-8 årsåldern skulle jag tro,då jag och min bror fick en gammal rostig "hundkoja" av pappa som vi plågade under många år på grusvägen där vi bodde (och även en hel del utanför vägen...)
    Har sedan jag tog körkort i mars år 2000 till 99% åkt Volkswagen,oftast alldeles för låga med alldeles för breda hjul,men i vintras blev jag sugen på att testa något nytt,och som av en slump hamnade jag här till slut

    Som säkert dom flesta andra här så är bilar ett av mina största intressen.Pillar jag inte med någon av familjens bilar så gillar jag även att fixa och dona med huset,stora som små projekt..Håller just nu på att planera en större utbyggnad av huset då vi börjar bli lite trångbodda när barnen blir allt äldre (Tur att man själv bara blir yngre...)
    I korta drag så kan man väl säga att jag gillar låga,välputsade och stilrena bilar,tatueringar och rock n´roll!

    Det är inte omöjligt att jag dyker upp på någon Mini-träff någonstans i Sverige under sommaren,om det finns någon vettig sådan...

    Om ni möter en röd Cooper med vita huvstripes,med den långa personen på bilden bakom ratten,så är det jag! För övrigt nygift på bilden!

    Detta är bilen jag mest snurrar omkring i när jag inte har något bättre för mej än att köra bil bara för att det är kul...

    Åker jag inte Cooper så ses jag oftast i familjebilen,Passat GT Sport TDI -09 170hk med både Premiumpaketet och DSG-låda.Även denna har fått lite kärlek som synes.FK Streetline coilovers,20" hjul,ljus solfilm,R-line paket (kjolar och bakdel ligger i garaget och väntar på montering än...) Har väl blivit några timmar med polermaskinen på den också kanske...


    Det var väl lite om mej....

  21. Gilla filipp, Mats W gillade detta inlägg
  22. #1475
    Forum-nybörjare Thomazons avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Förnamn
    Anders
    Ort
    BJÄRRED
    Län
    Skåne
    Inlägg
    9
    Hej, köpte första Mini Coopern i Lördags, ville ha en tvåsitsig roadster och tittade egentligen på MX-5 men när jag hittade Mini Roadster av en slump så blev det kärlek vid första ögonkastet. Kul med en riktigt ovanlig bil i motsats till MX-5 Nu står den i garaget och väntar på våren! Kör till vardags en 118D som ju har samma motor som Minin. Mini.jpg

  23. Gilla -, Hans-G gillade detta inlägg
  24. #1476
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Kul, välkommen. Skapa gärna en biltråd och berätta mer...

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •