Hej!
Jag köpte en mini cooper s (2003) i onsdags, när jag sedan kom hem så märker jag att passagerardörren inte går i lås. Varken med fjärren eller när jag låser med nyckeln. Senare under kvällen dör även larmet, funktionen som sänker och höjer rutan någon centimeter vid dörröppning och förardörren vill ej låsas med fjärren.
Så problemen jag har nu är alltså följande;
En stendöd passagerardörr som endast kan låsas upp och låsas från insidan.
Ett larm som inte fungerar.
En förardörr som kan låsas upp med fjärren men måste låsas med nyckel.

Jag har bytt batteri i nyckeln men det gav inget resultat, efter lite googlande snubblade jag över den här artikeln;
http://www.vibilagare.se/test/mini-k...et-strul-12276

Jag fastnade vid stycket "Fel som drabbat andra Mini-ägare är vattenläckage på grund av dålig karosstätning. Detta har i sin tur lett till att det kommit fukt i elektronikboxen som styr elhissar, larm och centrallås, som då har strulat."

Precis innan jag köpte bilen hade förra ägaren kört den genom en biltvätt så jag funderar starkt på om det kan vara detta!
Är det någon av er som har haft samma problem som mig och vet hur jag kan fixa detta?
Eller är det någon som vet var denna elektronikbox sitter? Har försökt googlat för mer information men jag får inte fram någonting alls. Tack på förhand!