Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2012
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Järfälla
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    10

    JCW 200hk trimkit till Cooper S - erfarenheter? Besiktning?

    Topic säger väl egentligen det mesta, klurar lite på hur JCW-kittet till Cooper S-modellen lirar (säkert alldeles utmärkt) samt även om det är till att göra något med registreringen så att det syns i bilregistret att bilen fått extra knuff.

    Frågan grundar sig i mina funderingar kring om det kan bli problem ifall man importerar en vagn med detta kit där det syns i papperna att motorn inte är original. Är kittet "erkänt" av MINI i Sverige på ett sådant sätt att det inte blir några problem, eller vad tror stämman? Tänker på exempelvis Polestar till Volvo som är kosher ur alla perspektiv. Bilen jag kikar så smått på är en Clubman S med ovan nämnda kit, lite extramätare och annat gott.

  2. #2
    Modellen är ju typad i Sverige så det ska inte vara några problem, tror det bara är registrera in den.
    När man köpte trimkittet i Sverige tror jag registreringen ingick så att säga så jag kan inte tänka mig att det borde vara några konstigheter.

    Var själv och trimmade min MINI i tyskland och tunern frågade om bilens papper så dom kunde lägga in infot vilket jag avböjde då (var inte Minis trimkitt utan tredjepartskit som var Tuv-godkänt i Tyskland)

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2012
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Järfälla
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Strålande bra, tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. dimljus besiktning
    Av tubbe i forum Teknik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 15:07
  2. JCW till R56 Cooper S
    Av Emely&Robert i forum Teknik
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 09:41
  3. JCW stolar R50, R53 erfarenheter?
    Av Freddo i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 16:36
  4. Trimkit
    Av edison i forum Teknik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 15:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •