Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2017
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Lingbo
    Län
    Gävleborg
    Inlägg
    2

    Takluckeproblem

    Takluckan går inte ner jämt med kanten på taket när jag stänker, och när jag öppnar den så rasslar det precis när den går i öppnaste läget (plastknack) . Har den spårat ur? Har nyss köpt den så jag kanske gör något fel.

  2. #2
    Jag fick problem med panoramataket på min f.d. R56 S och upplevde samma problem som du nämner Magnus. På min bytte de hela kassetten med styrskenor och allt, endast de två glasluckorna behölls och flyttades över från den gamla luckan. Det är tråkigt nog inte en billig affär, men börja med att smörja upp skenor och wire-systemet för att se om du får igång maskineriet. Har du tur löser det sig efter lite omvårdnad. Kika i instruktionsboken för tips, har för mig att det står något där.

    Har du köpt bilen privat eller på en bilfirma? Tänker främst på möjlighet till åberopande av garanti.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2017
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Lingbo
    Län
    Gävleborg
    Inlägg
    2
    Köpte den privat! Det är en direktimport så instruktionsboken är på tyska! Tyvärr!

  4. #4
    Det borde gå att få tag på instruktionsböcker åtminstone på engelska på nätet, det kan ju vara bra att ha tillhands om något annat spökar. Kolla även efter problemet på Google / nätet, du kan ha tur och finna en lösning där.

    Om inte det går kolla med närmsta MINI ÅF om det går att beställa en svensk instruktionsbok, tror att det inte är så dyrt.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •