Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    feb 2006
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    28

    Frågor om Mini Cooper S

    Hej!

    Jag är helt ny på forumet och hittade hit eftersom jag är intresserad av att köpa en begagnad Mini Cooper S. Har hittat en som verkar fin:

    - Cooper S 163 hk
    - Gråmetallic/vitt tak
    - Curry / Chili
    - 3 500 mil
    - Svensksåld
    - Taklucka
    - Harman Kardon stereo
    - Motor/kupévärmare
    - MrCap-behandlad
    - Siktpaket (elvindruta, regnsensor, aut. avbländande backspegel)
    - Multiratt

    Begärt pris 180.000 kronor. Vad anser ni som är experter (jajamän, jag litar på er!), är det ett okej pris? Bilen verkar välvårdad och fin. Är det något särskilt man ska tänka på?

    Har två andra frågor om detta:
    - Är det bra ljud i Harman Kardon-stereon, eller är nästan lika bra (dåligt?) i originalstereon?
    - Någonstans (vet inte var) såg jag en Cooper med en dekal på sidorutan där det stod "No photos please" med Mini's teckensnitt, tycker det var häftigt. Någon som vet om de går att få tag i nånstans?

    Stort tack på förhand från en som förhoppningsvis kan äga en Cooper S snart...

    MVH
    Henrik

  2. #2
    MNS
    Guest
    vad är det för årsmodell?
    Priset låter helt okej kanske en anings högt men det e an väl utr bil är den fin så slå till.

    Jag personligen kan inte säga att orginal stereon i minin är dålig i fall det är med boosten men H&K låter väldigt bra, betydligt bättre en det gjorde tex i m3:an lr bose ljudet i RS6...båda var sämre en minins boost stereo.... å jag e en audiofil också :P

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    feb 2006
    Förnamn
    Henrik
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av MNS
    vad är det för årsmodell?
    Priset låter helt okej kanske en anings högt men det e an väl utr bil är den fin så slå till.

    Jag personligen kan inte säga att orginal stereon i minin är dålig i fall det är med boosten men H&K låter väldigt bra, betydligt bättre en det gjorde tex i m3:an lr bose ljudet i RS6...båda var sämre en minins boost stereo.... å jag e en audiofil också :P
    Oj, glömde visst att skriva årsmodell...klantigt! Det är en -04:a men innan den lilla faceliften med nya lampor etc.
    Jo, jag tänkte prova att få ner priset ett par tusen men det verkar som att bristningsgränsen går runt 180 000.

    Kul att höra att H&K låter bra! Jag är inte särskilt bra på ljud alls men det är klart härligt att kunna spela bra musik och det är bra kvalitet på ljudet!

    Tack "MNS" för ditt svar, fler tips mottages naturligtvis tacksamt!

    MVH Henrik

  4. #4
    Betalande Medlem Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009

    Dekaltips....

    Köpte min dekal hos http://www.minimaniauk.com

    Se länk http://www.minimaniauk.com/web/STSea..._Inventory.cfm

    Se liten bild på dekalen
    http://www.minimaniauk.com/imagesxsm/nma9013.jpg

    Det är ej ett klistermärke utan en typ av dekal som fästes på insidan rutan med fönsterputs mellan glas och dekal. Funkar perfekt.

    MVH Robert

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •