Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31
  1. #21
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 922
    Vi som har hängt med i ett par år har sett att det lätt kan spåra ut och det kan bli ganska irriterat. Så jag tycker att det är helt i sin ordning att ha lite regler för att vi skall kunna fortsätta ha det trevligt här på forumet.

    Det är INTE speciellt trevligt att läsa personangrepp här och utan regler så, tror iallafall jag, att vi snart är där igen.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  2. #22
    Styrelsen har nu diskuterat igenom detta. Under dagen eller de kommande dagarna kommer vi att lägga ut info med klara regler om vad som gäller på NMCS site.

    Det är en viktig issue då NMCS växer för varje dag som går - utan tydliga regler kan det lätt börja krackelera och sprickan kan växa sig än djupare om det inte styrs upp i tid.
    Ett sätt att göra det på är med klara regler.

    Motsätter man sig dessa regler hänvisar styrelsen till andra forum som förhoppningsvis tar upp det man är ute efter.

    På vårat forum gillar vi alla en sak - MINI. Låt oss då hålla oss till det som vi enligt min mening gör förbenat bra: diskutera MINI med MINI som huvudtopic
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  3. #23
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Styrelsen har nu diskuterat igenom detta. Under dagen eller de kommande dagarna kommer vi att lägga ut info med klara regler om vad som gäller på NMCS site.

    Det är en viktig issue då NMCS växer för varje dag som går - utan tydliga regler kan det lätt börja krackelera och sprickan kan växa sig än djupare om det inte styrs upp i tid.
    Ett sätt att göra det på är med klara regler.

    Motsätter man sig dessa regler hänvisar styrelsen till andra forum som förhoppningsvis tar upp det man är ute efter.

    På vårat forum gillar vi alla en sak - MINI. Låt oss då hålla oss till det som vi enligt min mening gör förbenat bra: diskutera MINI med MINI som huvudtopic
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  4. #24
    Dom flesta forum hamnar ju i en situation där det spårar ur och i många fall får man stänga OT för att sedan öppna igen med mycket striktare regler. Känns som det är bra att ha kontroll på situationen innan sånt händer
    F60 JCW

  5. #25
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Citat Ursprungligen postat av Haugthon Visa inlägg
    Jag måste hela tiden tänka på vad jag säger och gör för som Peter säger så är min fantasi och tunga snabbare än filtret som ska fånga upp alla oigentligheter.
    +1

    ...och skulle man få en tillsägelse om tungan varit i fel mun så tar man den tillsägelsen lugnt och stilla då man accepterat såsom medlem att vissa regler gäller.
    En tillsägelse är också betydligt mindre smärtsamt än vad man skulle fått om samma misstag med tungan hade inträffat utanför forumet...
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-09-23 klockan 12:05.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  6. #26
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2012
    Förnamn
    Tomas
    Ort
    Huskvarna
    Län
    Jönköpings Län
    Inlägg
    1
    Tyvärr så är det vanligt förekommande att människor uttrycker sig stöddigt och ganska elakt på Internetforum av alla kategorier. Det är ganska enkelt att säga precis vad man tycker och tänker då man besitter ett stort mått av "anonymitet" på nätet. Trist! Jag står alltid för vad jag tycker, men det innebär inte att man ska smutskasta och hänvisa till personligt relaterade saker. Det kallas påhopp. Ska man gå så långt tycker jag att man kan bestämma möte med personen i fråga för att våga säga det rakt ut då man ser dem i ögonen.

  7. #27
    MINI-galning Stephands avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Stephan
    Ort
    Vänersborg
    Län
    Västra götaland
    Inlägg
    344
    Citat Ursprungligen postat av racerberg Visa inlägg
    Tyvärr så är det vanligt förekommande att människor uttrycker sig stöddigt och ganska elakt på Internetforum av alla kategorier. Det är ganska enkelt att säga precis vad man tycker och tänker då man besitter ett stort mått av "anonymitet" på nätet. Trist! Jag står alltid för vad jag tycker, men det innebär inte att man ska smutskasta och hänvisa till personligt relaterade saker. Det kallas påhopp. Ska man gå så långt tycker jag att man kan bestämma möte med personen i fråga för att våga säga det rakt ut då man ser dem i ögonen.
    Men här är det ju god ton och städade inlägg, tror aldrig jag sett något som skulle väcka anstöt den tiden jag varit här.

  8. #28
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Stephand Visa inlägg
    Men här är det ju god ton och städade inlägg, tror aldrig jag sett något som skulle väcka anstöt den tiden jag varit här.
    Nej vi MINIstar är fint städat folk
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  9. #29
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Nej vi MINIstar är fint städat folk
    Jag har ju en Mini
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  10. #30
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Hagatorpet Visa inlägg
    Jag har ju en Mini
    Vad? Det vet vi, men vad har det för betydelse ang. god ton & städade inlägg?
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  11. #31
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Vad? Det vet vi, men vad har det för betydelse ang. god ton & städade inlägg?
    ....
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:03
  2. Svar: 71
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 00:47
  3. vad kan man tänka sig att ta för:
    Av Ashra i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 18:48
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-21, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •