Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 26
  1. #1
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469

    krängningshämmare

    Vilket fabrikat på krängningshämmare skall man köpa?
    Bästa pris/kvalité
    Alla åsikter & tips välkommna, skall skicka efter bl.a. 16% Supercharger Technology Pulley från M7 vad tror ni om deras 25mm (mellanmodellen) se denna länk: H-Sport Rear Sway Bar
    Är det "rätt" pris
    Min länk K: Spridare till R53 (ca: 600cc)! under köpes uppdaterad
    Ha en bra dag...
    Mvh Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  2. #2
    Betalande Medlem
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Karl-ernst
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Vilket fabrikat på krängningshämmare skall man köpa?
    Bästa pris/kvalité
    Alla åsikter & tips välkommna, skall skicka efter bl.a. 16% Supercharger Technology Pulley från M7 vad tror ni om deras 25mm (mellanmodellen) se denna länk: H-Sport Rear Sway Bar
    Är det "rätt" pris
    Min länk K: Spridare till R53 (ca: 600cc)! under köpes uppdaterad
    Ha en bra dag...
    Mvh Dan
    Hej Dan!
    Har förstått att du är på gång att utrusta din bil. Jag har haft en 25mm hårt inställd krängare bak. Efter ett råd från Samuel Lindqvist så har även fram instalerats. Har ej utvärderat hur detta funkar men på Feed Mee:s blev detta konsept bra. Angående ditt köp från m7 har jag följande att tillägga. Fick själv delar från Mini Mania i denna veckan (USA), har tidigare köpt delar från Mini Mania UK , men det verkar som dessa lagt ner.
    JAG VILL VARNA ALLA ATT KÖPA PRODUKTER FRÅN USA.
    Vad tycker ni om följande: Varorna jag beställde kostade 4600i Svenska)
    Frakten 1800:- Därefter skulle TULLJÄVLARNA lägga på 1800:- i tullavgift.
    Som jag kan tänka mig är det bäst att handla från England, därefter Tyskland.
    Om någon annan har samma erfarenhet, så uttala Er hemst gärna,så att detta blir verifierat från flera håll. Kom på att svara dig Dan angående spridare. När jag försökte( läs Köhler ) att konventera till E85, ändrades spridarna till större. Detta visade sig ej behövas. Vilket betyder att 380cc spridare räcker långt. Har därimot instalerat en separat bränslepump med catch-tank , justerbart bränsletryck innan fuel-railen. Min bil håller på att utvecklas, och jag hoppas det blir färdigt om 3-v (får jag inte ut 250hk blir jag besviken)
    Om du vill prata igenom vissa saker så ring 0706635346 eller 034650395
    Vi hörs K-E

  3. #3
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Detta har vi gamla rävar talat om i flera år. Handla svenskt från www.britalianracing.se istället. Ola tar hand om allt sånt krångel och ni får ett fast pris i svensk valuta utan överraskningar och kan betala med kort eller mot faktura. Dessutom stöttar vi en klubbmedlem som kämpar hårt för att hjälpa oss miniägare med delar och proffsig support.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  4. #4
    Betalande Medlem
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Karl-ernst
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    Detta har vi gamla rävar talat om i flera år. Handla svenskt från www.britalianracing.se istället. Ola tar hand om allt sånt krångel och ni får ett fast pris i svensk valuta utan överraskningar och kan betala med kort eller mot faktura. Dessutom stöttar vi en klubbmedlem som kämpar hårt för att hjälpa oss miniägare med delar och proffsig support.
    Snacka om GAMLA RÄVAR (du sköt mitt i prick) men det stora problemet är sortimentet och i vissa fall kunskapen (men det finns många oseriösa inom dett gebit som låtsas ha kunskap och profsighet. Själv har jag råkat ut för ca:80% av denna skara , vilket har kostat mig mer än 100000:- , har ej vågat exakträkna ) så vill Ni ha något råd, hör av Er.
    Om det är bling så kan jag ej uttala mig.
    Detta svar i all välmening.
    Hälsningar K-E

  5. #5
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Jag har för avsikt att handla via en från cluben, dock med varor från M7 just i detta fallet.
    Jag har fått ett fast pris på Pullyn där även frakt, tull & moms ingår...
    Däremot har en arbetskamrat som handlat mycket i USA men då till V8r... & han har aldrig haft problem...
    Ni som det inte funkat för har väl haft otur...
    Sen är det ju så att om jag handler av ett svenskt företag så har jag större rätt till garantier m.m.
    den rätten blir ju svår att nyttja om man köpt direkt själv från USA.
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  6. #6
    Betalande Medlem
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Karl-ernst
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Jag har för avsikt att handla via en från cluben, dock med varor från M7 just i detta fallet.
    Jag har fått ett fast pris på Pullyn där även frakt, tull & moms ingår...
    Däremot har en arbetskamrat som handlat mycket i USA men då till V8r... & han har aldrig haft problem...
    Ni som det inte funkat för har väl haft otur...
    Sen är det ju så att om jag handler av ett svenskt företag så har jag större rätt till garantier m.m.
    den rätten blir ju svår att nyttja om man köpt direkt själv från USA.
    /Dan
    Tack för de värmande orden. Ser redan i dina inlägg stora fel!!!! Verkar som Du vet bättre än jag så , lycka till från K-E

  7. #7
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Moms 25%, tull, och frakt tillkommer alltid från USA.
    Inget seriöst företag vill "smuggla" in via neutrala paket och påhittade fakturor.
    Dryga böter är inkluderat i risken.
    Kan man få ett pris som inkluderar allt så är det bra, men då får allt företaget som exporterar redovisa detta i sin tulldeklarering.
    DDP enligt Incoterms om allt är betalt.
    Det gäller mellan företag, vad som gäller mellan företag och privatpersoner är jag mer osäker på.

    Själv har köpt från USA såsom privatperson, men varje gång har det varit exkluderat moms, tull, och frakt.

    Numera begränsar jag mig till mer kända tuningföretag i England och Tyskland vad det gäller mina inköp.
    Tyskland är "outstanding" enligt min erfarenhet.
    Rätt saker till rätt pris i rätt tid.

    Däremot har jag upptäckt att Ola och Britalian numera har utökat sitt sortiment, och då jag gärna stödjer någon som stödjer oss så kommer jag köpa från Ola om jag hittar något kul oavsett om det skulle kosta någon krona mer.
    Att jaga kronor och ören genom att försöka hitta det billigaste företaget på planeten är inte min grej, och det brukar inte heller betala sig i längden.

    Europeiska tuningföretag kan europeiska bilmärken bäst är min erfarenhet.
    Åtminstonde om dessa är kända...och gärna tyska ...eller ibland även engelska.
    Samma gäller för europeiska eftermarknadsprodukter.
    Helst ser jag också att dessa tuningföretag har stor erfarenhet av racing.

    Vad det gäller krängningshämmare så kör jag fortfarande med original.
    Fjädring först - krängningshämmare sist om så behövs har jag fått lära mig.
    Eftersom bilkörning är personlig så är givetvis det upplevda behovet av dessa likaså.
    Vad är orsaken till behovet?
    Fel fjädring?
    Felinställd fjädring?
    Överstyrning eller understyrning?

    Vad det gäller spridare så vet jag inte vad man ska med 600cc spridare?
    Är en gigantisk turbokonvertering på gång?
    JCW:s 380 cc spridare duger mer än väl.
    400 cc, 440 cc mfl som brukar vara populära att köpa bland MINI:sar är snarare ett resultat utav marknadsföring av tuningföretag som gärna skapar onödiga behov.

    Nåväl, bara min två korvören.
    Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter, och hoppas att övriga gör samma sak.
    Den samlade erfarenheten på detta forum kan vara av nytta så att misstag och onödig kostnad begränsas.

    Oavsett vad, till syvende och sist gäller ju frasen "each to his/her own".
    Lycka till!
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-05-30 klockan 21:18.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  8. #8
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Bra info från både K-E och Måns!

    Jag går också helt efter filosofin att krängningshämmare är det sista som skall göras med ett chassie. Detta för att kunna få upphängningen att arbeta under bästa möjliga förhållanden innan man slänger dit krängare. Styvare Krängare använder man för att få en ända att släppa så att den andra ändan kan få bättre grepp. Det totala greppet blir oftast inte större (men bilen kan gå lite fortare genom kurvorna ändå).

    Och sedan vill jag helt och hållet ställa mig bakom K-E. Jag pratar av egen erfarenhet eftersom jag importeat mycket grejer från USA till min Ford. I 14 fall av 15 har jag fått betala moms och tull på bildelar. De få gångerna jag sluppit har det handlat om köp av begagnade bildelar av privatpersoner. Från företag har jag inte lyckats än....

  9. #9
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Har beställt gps hållare från USA krånglar som f...n med leverans,
    men problemet med den var att jag inte hittade den någon annanstans så vad göra?
    är annars helt inne på er linje, stöd dom som stöder oss
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  10. #10
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    Moms 25%, tull, och frakt tillkommer alltid från USA.
    ...
    Vad det gäller spridare så vet jag inte vad man ska med 600cc spridare?
    Är en gigantisk turbokonvertering på gång?
    JCW:s 380 cc spridare duger mer än väl.
    400 cc, 440 cc mfl som brukar vara populära att köpa bland MINI:sar är snarare ett resultat utav marknadsföring av tuningföretag som gärna skapar onödiga behov.
    ...Lycka till!
    Funderar skarpt på E85 konvertering & detta bränsle innehåller mindre energi/liter.
    Man får plussa på ca: 35-40%
    Så om jag tar 380cc x 1,4 = 532cc
    Sen skall jag minska pullyn med 15-16%, det innebär att jag måste öka bränslemängden motsvarande så jag kommer att pressa in mer luft också...(utöver JCW/GP´n 11% mindre pully & därmed mer luft):
    532cc *1,05 = 559cc & då har jag ingen marginal kvar om jag sätter dit spridare mindre än det (559cc altså).
    Jag räknar med att "orginal" JCW/GP med 11% mindre pully & 380cc ligger på max 80% täckning av spridarnas kapacitet.
    Om jag sätter dit större spridare än dessa på 559 alltså 580-620cc så kommer spridarna bara arbeta på kanske 70-75% men ändå kunna reglera bra även på tomgång...
    Killen som skall hjälpa mig har konverterat flera olika bilar: Saab, Volvo; BMW m.fl. med bra resultat.
    & jag har åkt med flera av dem...
    Jag hade inte tänkt att gå ut med det här men alla verkar klaga på mina "uppdateringar"
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  11. #11
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    OK.
    Dock så är det en hel del som behöver fixas/bytas ut vad det gäller etanolkonvertering då etanol tenderar att fräta på grejorna.
    Har du någon som kan detta så underlättar det givetvis.
    Bränslefiltret behöver också bytas efter ett tag då etanolen löser upp en del rester från bensinen.
    Jag känner till en etanolkonverterad Köhlertrimmad E30M3 som går som en raket, men dricker ca fem liter etanol per mil med plattan i mattan
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  12. #12
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Hobbe Visa inlägg
    OK.
    Dock så är det en hel del som behöver fixas/bytas ut vad det gäller etanolkonvertering då etanol tenderar att fräta på grejorna.
    Har du någon som kan detta så underlättar det givetvis.
    Bränslefiltret behöver också bytas efter ett tag då etanolen löser upp en del rester från bensinen.
    Jag känner till en etanolkonverterad Köhlertrimmad E30M3 som går som en raket, men dricker ca fem liter etanol per mil med plattan i mattan
    Ang .frätning:
    Det värsta är om bilen står länger tider utan att köras, då är det inte bra, det kan ge frätskador.
    Nyare bilar klara detta för övrigt...värre är det med lite äldre bilar...
    Bränslefilter & bränslepumpen skall bytas till en som klarat att ge mer & högre tyck.(vet att den som sitter i MINIn ej klara E85, har läst om flera haveri i USA)
    Spridarna skall bytas.
    Luftfilter skall byggas om.
    Pully skall bytas till 16% mindre.
    Sen handlar det mest om mappningen, den måste göras noggrant & med tanke på både årstider & normal/bankörning.
    Vidare kommer jag även att montera bl.a. oljetempmätare...
    vi får se vart det leder, men jag hoppas på en lite piggare vardagsbil...någonstans runt 235-250hk...om det blir som jag vill, det går att få mer men man vill ju inte ligga på "gränsen"
    /Dan
    Senast redigerat av Luc!fear den 2010-05-31 klockan 21:20.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  13. #13
    MINI-galning Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    250hk och inte ligga på "gränsen" rimmar dåligt.....
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  14. #14
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    250hk och inte ligga på "gränsen" rimmar dåligt.....
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  15. #15
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    250hk och inte ligga på "gränsen" rimmar dåligt.....
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    Jag förstår inte vad ni menar...
    Om men "pressar" den konfigurationen kanske det går att få ut 270-280hk...kanske ännu mer...frågan är vad "maskineriet" håller för...?
    Jag missförstås ofta här på forumet... har jag svårt att förklara mig eller?
    Eller kanske det är ironi???
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  16. #16
    Dan, innan du laborerar för mycket med motorn - kolla vad försäkringsbolaget säger.

    Vill det sig illa och motorn ryker kanske du får stå för hela kalaset själv.
    Jag vet inte vad en workspreppad motor kostar men gissar på mellan 60-80.000 kr, och det kan man köpa mycket annat godis till sin MINI för, kanske t.om. en klassisk Mini - det hade jag nog gjort

    Betänk att även R53 har sina begränsningar - det har ju rykt en och annan motor även där.
    Senast redigerat av Fredrik den 2010-06-01 klockan 10:21.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  17. #17
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    ??
    R53:ans gjutjärnsmotor lär utan större problem klara av ca 250 hk.
    Först efter ca 250 hk dyker möjligen några problem upp.
    Det finns trots detta ett antal motorer runt 300 hk.
    Givetvis beror allt på hur bra och genomtänkta modifieringarna är.

    Vill du ha någon bibehållen säkerhet så lägger du dig runt 250 hk.

    Jag fick själv efter samtal med gamla John Cooper Motorsport (MINI Motorsport Centre) rådet att inte gå över 250 hk då problemen som sagt kan börjar visa sitt fula anlete norr om denna gräns.
    Senast redigerat av Hobbe den 2010-06-01 klockan 12:01.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  18. #18
    MINI-galning powernaps avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Jonas
    Ort
    Santa Pola, Alicante, Spain
    Län
    Halland
    Inlägg
    6 799
    Vis av erfarenhet så räcker 202,xx svallehästar till R53 långt, driftsäkert och tillförlitligt - men det klart att satsa mot 250 är ju intressant bara det hoppas bara din gjutjärnskamin håller Dan.....

    Kommer du byta hårdvara i form av t ex kolvar kamaxel topp koppling växellåda oxo?
    HÄR ÄR BILENS TRÅD
    RACING!!!
    Ladda ner flyers :: Hjälp oss att bli större som club

    ---------------------------------------------------------
    reg. datum på forumet 2005-04-07
    Snart 7 år ung här!

  19. #19
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av powernap Visa inlägg
    ... - men det klart att satsa mot 250 är ju intressant bara det hoppas bara din gjutjärnskamin håller Dan.....

    Kommer du byta hårdvara i form av t ex kolvar kamaxel topp koppling växellåda oxo?
    Nej jag skall inte byta kolvar,kamaxel ... eller drivlina.
    Jag har fullt förtroende för killarna som skall mappa min bil, ber dom ta det lite vacker så gör dom det, det var det jag menade med att: vill ju inte ligga på "gränsen" som jag skev i tidigare inlägg.
    Det jag menar är att jag kanske nöjer mig med 220 eller 230hk.
    Det får dom säga, dom läser ju av hur motorn reagerar på olika tider, luft & bränsleinsläpp & på olka varvtal samt vilket vird det finns.
    Jag har ju hellre ett högre vrid i motorn på lite lägre varv än höga hk på pappret...
    Jag skall ju även använda bilen alla dagar och inte bara på bana & sommartid...som vissa av er gör. (inga namn nämnda)
    /Dan
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  20. #20
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Jag hade inte tänkt att gå ut med det här men alla verkar klaga på mina "uppdateringar"
    Nix, det handlar inte om att klaga. Se det snarare som råd av folk som har uppgraderat sina bilar och vill dela med sig av sin erfarenhet. Vi vill alltså inte klaga på dig, utan ge dig råd så att du får bäst bang for the buck, och kanske även slipper göra dyrbara misstag. (Gällande krängningshämmarna så tycker jag mina modifieringar gällande hjulvinklar på bilen gjorde mycket mer än hämmare!)

    Du skriver att du blir missförstådd: Jag tror snarare att det handlar om att du missförstår svaren. Detta är ett diskussionsforum, här gillar vi att argumentera fram med våra tankar, idéer och erfaranheter, så att vi alla kan få del av varandras information. Jag brukar alltid säga att två människor tillsammans är mer än dubbelt så amarta som en.

    Ta råden som vi ger dig och väg dem mot dina uppfattningar som du fått någon annanstans, så kan du nog komma fram till något som passar dig. Ifall du däremot tycker vi klagar och du sedan inte har lust att ta till dig vad vi skrivit, då förstår jag inte varför man ställer frågor på ett forum från början....

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Krängningshämmare vs. Rear control arms
    Av Nordquist i forum Racing
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 13:51
  2. Krängningshämmare?
    Av bandola83 i forum Teknik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 12:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •