Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25
  1. #1
    MINI-entusiast Rexoars avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Förnamn
    José
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    80

    Angry Snälla läs! Buu för BWM Bilcentralen Segeltorp! Vad tycker ni om detta?

    Halloj ministrar!

    Är lite bitter efter att jag fått tillbaka min mini från verkstan... Sorry att jag skrivit så mycket, men skulle verkligen uppskattar om ni orkar ta er tiden att läsa!

    Blev i vintras (december) påkörd bakifrån av en annan bil när jag stod och väntade på att köra in i en rondell. Bilen kom med rätt bra fart och fick fullträff på avgasröret och höger bakdel. Skadorna såg inte allt för farliga ut då avgasröret tog den stora smällen och hindrade det från att bli en MYCKET större skada. Dock började jag höra vibrationer från avgasröret efter olyckan.

    I och med att jag inte var vollande av olyckan och jag inte skulle betala nåt så tänkte jag att min mini skulle få så bra vård som möjligt vilket jag trodde var på en mini verkstad, i det här fallet i segeltorp (orginal..).. Jag bokade i mitten av december tid, och fick tid till mitten av februari.. Jag berättade vad som hänt etc och anteckningar fördes..
    När dagen äntligen kommer att jag lämnar in så säger dom att dom ringer mig när den är klar och att det brukar ta max en 10 dagar...

    2 veckor senare ringer jag och frågar hur det går. Telfonisten låter virrig och ber mig vänta medan hon kollar. Hon kopplar inte bort samtalet så jag hör att hon frågar runt och ingen vet nåt och till slut kommer hon tillbaka och frågar om det är en CAB vilket jag säger nej till (det är en mcs r53). Hon försvinner i ca 5 minuter till och kommer sedan tillbaka och säger lite skumt: Den är klar imorgon! - Vilken tid kan jag komma och hämta den då? - Eehm hm eh efter 10!! Jag tycker hela samtalet var lite fishy, men dagen efter åkte jag dit.

    Jag kommer dit vid 12 och frågar efter bilen. Killen kollar bland papprerna men inga papper där, han försvinner in bakom och kommer sedan tillbaka och säger att den är klar, att papprerna håller på att skrivas ut och ber mig sitta o ta kaffe i nån minut. Jag frågar om han vet vad som gjorts på bilen, men han säger - ja, hm, nä vi ska titta på det.. Hinner sätta mig så kommer han tilbaka med pappret och jag frågar nu:
    Jag, - Vet du om dom har hittat något på avgasröret eller fixat nåt?
    Han, - Nä, lr vadå?
    J - Ja man hörde ju vibrationer efter smällen i och med att smällen va rakt på avgasröret.
    H - Äh, men vadå smällen va ju höger bak?
    J - Ja men det blev ju ingen större skada för att han åkte rakt in i avgasröret, och man hör vibrationer efter smällen.

    Här börjar han babbla om att folk sätter in olika avgasrör för att dom ska låta mer etc, då säger jag att det inte är det jag pratar om, det jag säger är att man hör missljud sen smällen va..

    H -Ah, eh ah nä men det var det ingen som sa nåt när bilen lämnades.. (vilket jag visst gjort)
    J - Men lämnar jag bilen för en skadeBESIKTNING så antar jag att man kollar dolda och andra fel också och inte bara synliga fel...
    H - Öhh ah men det har dom säkert gjort... Det är nog bara tuta och köra
    J -Ah ok tack då

    Jag kommer sedan ut till bilen och den är extremt skitig.. kanske bara är jag men jag väntar mig ändå att de skulle ha tagit sig tiden att i alla fall tvätta den och göra den ren då de har satt ditt en nylackad del på bilen, eller bara överhuvudtaget är det seriöst att ha tvättat bilen och inte ge tillbaka den jätteskitig.. Även fast det är vinter.

    Hur som helst, när jag väl kör bilen så hör jag fortfarande vibrationerna..
    Jag kollar på avgasröret och det är fortfarande något snett... Dåligt tycker jag..

    SLUTSATS:
    Jag tror att de totalt glömt bort min bil, att när jag efter 2 veckor ringt så upptäcker de att den inte blivit lagad, att de snabbt sätter igång med slarvgörandet och fortsätter morgonen efter och blir klara lagom till att jag kommer dit... På pappet står det sedan just det, 2 dagars arbete... Är jag bara paranoid eller kan det finnas något i det jag säger?

    Väldigt tacksam för svar då jag snarast måste ha upptäckt något fel på den om jag ska tillbaka...

    Sorry för min livs historia men behöver dela det med er...
    TACK! /José

  2. #2
    Styrelsemedlem Anderssons avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    670
    Tråkigt att höra, Mina erfarenheter av Bilcentralen är helt okej men jag är ändå inte förvånad över vad du varit med dig om. Rent generellt verkar det vara ett helvete att hitta ett ställe att lämna in bilen där man blir proffsigt bemött, får jobbet gjort ordentligt från början utan att behöva ligga på som en galning för att nått ska hända.
    Tråkigt men sant.

    Många på forumet skriver om hur bra Novation i Uppsala är. Funderar på att bege mig dit och testa nästa gång det är dags för service/garantijobb på Egon...


    MINI Cooper D Clubman 2009 PepperWhite/Black

    Sagan om Egon finner du här.

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Dennis
    Ort
    Lund
    Län
    Skåne
    Inlägg
    7
    Väldigt tråkigt när det blir så, men det ända du kan göra är att åka tillbaka och berätta precis hur det ligger till och fråga varför de lämnar ut bilen när den inte är lagad! Om han du pratar med inte tror på dig ta med honom på en provrunda där du förklarar vilket ljud och visar att avgaset är snett.

    Har själv jobbat på bilverkstad innan så jag vet att det händer ibland att bilar glöms av en eller annan anledning och sen blir det panik jobb att fixa den snabbt.

    Lycka till iaf och hoppas det löser sig smidig för dig

  4. #4
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Rexoar Visa inlägg
    massa text


    Finns inget mer att säga
    //Motvallskärringen Konny

  5. #5
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Galghumor
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  6. #6
    MINI-galning Haugthons avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Jönköping
    Län
    Småland
    Inlägg
    863
    Känner igen nonchiga mekaniker virriga personer i telefon, och smuttsig bil. Min hade ett fel som gjorde att den stod hos den "auktoriserade" verkstan i 30dagar. Under denna tiden stod coopern ute.... behöver jag säga att de 3000 måsjävlar som härbergerar i Jönköping hade övat på min cooper! Var den tvättad? Nej, 30 dagar+Guano+Sol= jävligt svårt att få bort.
    Mini Countryman F60 JCW - 17
    Mini Cooper R55 Clubman D - 08 - såld (CiGgY)
    Mini Cooper R53 S JCW - 06 - Såld
    Mini Cooper R56 - 07 (ADOlf) - såld

  7. #7
    Föredetting RobertHs avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Bromma
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    5 357
    Citat Ursprungligen postat av Haugthon Visa inlägg
    Känner igen nonchiga mekaniker virriga personer i telefon, och smuttsig bil. Min hade ett fel som gjorde att den stod hos den "auktoriserade" verkstan i 30dagar. Under denna tiden stod coopern ute.... behöver jag säga att de 3000 måsjävlar som härbergerar i Jönköping hade övat på min cooper! Var den tvättad? Nej, 30 dagar+Guano+Sol= jävligt svårt att få bort.
    *Brrr*

    En annan mindre kul sak är att ha bilen inklämd på deras parkeringar i en månad. Det är väl ungefär som att ställa den närmast ingången på Coop och se om den överlever alla uppsvingande dörrar.
    Rädd om lacken på din MINI?
    Välkommen till www.stenskottsfilm.se ››

  8. #8
    MINI-galning Maggys avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Förnamn
    Magnus
    Ort
    Kalix
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    118
    Citat Ursprungligen postat av RobertH Visa inlägg
    *Brrr*

    En annan mindre kul sak är att ha bilen inklämd på deras parkeringar i en månad. Det är väl ungefär som att ställa den närmast ingången på Coop och se om den överlever alla uppsvingande dörrar.
    Fakta: Alla barnfamiljer borde ha familjebil med skjutdörr/ar!

    Och ja, jag lever som jag lär.
    /Maggy

  9. #9
    MINI-entusiast Samsons avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västa Götaland
    Inlägg
    71
    Men vänta nu! Förväntar ni er att bilen är nytvättad när den varit på verkstad? Inte kul med fågelskitar på bilen, men verkstaden kan väl knappast beskyllas för vad fåglarna utanför gör?

    Däremot kan man gnälla på om det tar lång tid, om de inte flaggat för det tidigare.

    Mvh Johan
    Johan Samson

  10. #10
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
    Men vänta nu! Förväntar ni er att bilen är nytvättad när den varit på verkstad? Inte kul med fågelskitar på bilen, men verkstaden kan väl knappast beskyllas för vad fåglarna utanför gör?

    Däremot kan man gnälla på om det tar lång tid, om de inte flaggat för det tidigare.

    Mvh Johan
    +1!

    Håller fullständigt med: Det känns som att ifall man inte är helt nöjd så är det lätt att hitta mer fel som man egentligen inte borde beskylla verkstaden för.

  11. #11
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Citat Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
    Men vänta nu! Förväntar ni er att bilen är nytvättad när den varit på verkstad?
    En bra verkstad tvättar bilen om den har stått länge hos dom.
    Så har det i alla fall varit för mig.
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  12. #12
    MINI-entusiast Samsons avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västa Götaland
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av R.E Visa inlägg
    En bra verkstad tvättar bilen om den har stått länge hos dom.
    Så har det i alla fall varit för mig.
    Coolt! Det har jag aldrig hört någon verkstad göra tidigare!
    Johan Samson

  13. #13
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Putte
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
    Coolt! Det har jag aldrig hört någon verkstad göra tidigare!
    Har du haft bilen på yttre skador så får man väl alltid bilen ny tvättad!
    Volvo XC90 2.5T -05 Mini cooper D -10

  14. #14
    MINI-entusiast Samsons avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Förnamn
    Johan
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västa Götaland
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av Cervantes Visa inlägg
    Har du haft bilen på yttre skador så får man väl alltid bilen ny tvättad!
    Nope, det var faktiskt helt nytt för mig. Men jag har bara haft med BMW-verkstäder i Sävsjö, Jönköping och Göteborg att göra.

    Mvh Johan
    Johan Samson

  15. #15
    MINI-galning Rasmuss avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Förnamn
    Rasmus
    Ort
    Visby och Åre
    Län
    Gotland och Jämtland
    Inlägg
    1 506
    Citat Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
    Coolt! Det har jag aldrig hört någon verkstad göra tidigare!
    Jorå, min bil var inne hos Novation och när jag hämtade den var den nytvättad och fin. Men så är ju Novation inte vilken skitverkstad som helst. Det tåls att upprepas hur bra dom är. Det är märkligt att inte fler stockholmare tar sig tiden att åka dit för att få riktigt bra service och bemötande, med tanke på hur dåligt ni verkar ha det på era lokala verkstäder.

    Jag har även fått bilen tvättad vid två olika verkstadstillfällen på Gotland.
    Nya bilens tråd »
    Gamla bilens tråd »
    • Bli medlem i gruppen Vi som kör snabbare än RobertH du också!


    MINI Cooper S -11
    Volvo XC60 R-design Polestar -13
    VW "Surfbussen" Transporter -96

  16. #16
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Jag tycker det är dåligt om bilen inte är tvättad, om det är så att dom lackat om delar
    kan värken verkstad eller bilägaren ju se färgnyansen om bilen inte är ren
    Vid vanlig service är det ju en helt annan sak

  17. #17
    MINI-galning
    Reg.datum
    jan 2010
    Förnamn
    Putte
    Ort
    Lidingö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    Vid service eller andra "invändiga" jobb så räknar jag inte med att få den nytvättad. Men vid plåt och lack skador så ska den ju så klart va det. Hur ser dem annars att allt är åtgärdat? Här iofs hänt att jag fått den ny tvättad även vid service men det hör till ovanligheterna.
    Volvo XC90 2.5T -05 Mini cooper D -10

  18. #18
    MINI-galning
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Nina
    Ort
    Sthlm
    Län
    Sthlm
    Inlägg
    484
    De var bra förr men blev sämre och sämre. Sist jag hade min MINI (Cooper D) där på service så fuskade de. Ingen bromsvätska bytt fast seviceintervallen sa det så jag fick skälla på dem. De bytte vätskan utan extra kostnad för mig men nu är de ju ändå ingen MINI-agentur längre. Och det är ju bra för då slipper fler åka dit och bli besvikna.
    Mvh Nina


    Tidigare:
    Cooper S -05, Chili Red/White, "Wobblan
    Cooper D -08, Midnight Fire Red/Black, ”Diesel-Doris
    JCW -10 med 2011 års facelift, Midnight Black/Chili Red & gröna (!) lädersäten,Black Magic with a twist
    JCW -20, Melting Silver/Chili Red, Mad Max



  19. #19
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Har ju som sagt blivit värre sedan Bilia tog över, som kanske många vet är Sveriges sämsta bilfirma när det gäller försäljning och service...
    ______________________________
    MINI Cup mästare 2010

  20. #20
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    kan glädja er och medela att jag en gång köpt en Skoda
    Toveks bil i Borås har betydligt sämre service än Bilia
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 17:54
  2. Vad tycker ni om Service/Verkstads Ärenden?
    Av TMBerka i forum Allmänt
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 10:30
  3. vad tycker vi om färgen?
    Av powernap i forum Off-topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 07:35
  4. Regler för detta forum! LÄS INNAN NI SKRIVER!
    Av Marcus i forum Medlemsforum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •