Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2009
    Förnamn
    Håkan
    Ort
    Arvika
    Län
    Värmland
    Inlägg
    2

    Behöver råd om köp av Mini Cooper cab

    Hej - är ny på forumet och skulle uppskatta er hjälp.
    Jag och hustrun har bestämt oss för att köpa en Mini Cooper S cab som andra bil - ja, ja det där med S är min idé...
    Vill gärna hitta en nyare modell, men när jag tittar runt så hittar jag tre stycken gula till salu - exakt samma utrustning så jag gissar demobilar. Hustrun har inget emot gul men jag känner mig något tveksam, då den ju ska säljas igen någon gång.
    Där jag behöver råd är - kan man verkligen köpa en gul utan att stå med en osäljbar bil i framtiden? har ni tips och råd inför köp av en S Cab? Ska man ha is i magen och vänta? - svårt när man är sugen...
    Ett altenativ är att beställa en ny - vilka måsten finns när det gäller extra utrustning?
    Tacksam för er hjälp!
    Håkan

  2. #2
    Hej Håkan, kul att ni funderar på att skaffa MINI

    Den gula nya cabfärgen kallas Interchange Yellow och var rätt vanlig på de tidigaste demobilarna då det var en helt ny färg just för nya caben (R57, introducerad 2008 ).
    De båda gula färgerna Mellow Yellow samt Interchange Yellow kommer av någon anledning att plockas bort ur färgkartan, så beställning av gul MINI kommer ej vara möjlig fortsättningsvis.

    Vissa föredrar gult och vissa gillar det inte, svårt att säga om detta skulle vara ett försäljningsproblem, allt beror ju på vad köparna när du tänkt sälja din MINI söker efter.

    Om du skulle beställa en helt ny R57 så är det minsta i utrustningsväg Chilipaketet som innebär de viktigaste sakerna för att göra ditt MINI-ägande ännu bättre, sedan kan du ju lägga till hur mycket som helst.

    Vår medlem Hans-G är en av cabfantasterna, och han har f.n. både en R52 S cab (generation 1) samt en ny R57 S cab (generation 2) - Hans om någon kan nog svara lite mer detaljerat på frågor gällande utrustning mm.
    Sänd Hans ett PM med frågor om han inte svarar här i tråden.
    Senast redigerat av Fredrik den 2009-09-23 klockan 09:10.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    apr 2009
    Förnamn
    Kenneth
    Ort
    Höllviken
    Län
    Skåne
    Inlägg
    9
    Hej Håkan,
    bra val! Köpte själv en S Cab till frugan i Mars och kör den så fort jag har möjlighet. Så himla rolig! Vi valde en vit med stripes och la till allt utom Navigation och automat. Tycker dels den är snyggare utan nav + att det finns bättre och billigare nav om man vill ha. Vi är mycket nöjda med bilen då den är så underhållande och relativt funktionell. Hade en Porsche Boxter innan som 3 bil men det behövs inte nu! 2 hands värdet på caben är ju högt så har du bra utrustning är den ju eftertraktad på marknaden!
    Lycka till!
    /Ken1

  4. #4
    MINI-galning Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Citat Ursprungligen postat av HåkanN Visa inlägg
    Hustrun har inget emot gul men jag känner mig något tveksam, då den ju ska säljas igen någon gång.
    Säljas????????

    Kan lova att du aldrig kommer att sälja den!

    En gång MINI och ni är fast!


    Välkommen hit förresten!
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 17:28
  2. Tips och råd inför köp av Cooper S?
    Av Rasmus i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 20:57
  3. Köp av mini cooper ?!
    Av alxndr i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 19:13
  4. Mini Cooper S Köp tips
    Av dannyboy i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 10:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •