Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fälgar

  1. #1
    MINI-entusiast perhiranis avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Per
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    32
    En dum fråga, kan man läsa eller få fram info på bilen om vilken version man har exakt någonstans? Jag har själv inte blivit riktigt klok på det. Bilen är tillverkad 2006-10 och räknas som en -06:a men eftermaknadsfälgarna jag köpte upp till och med -06 passar ej hjulmuttrarna i. Lite surt vill jag lova, det finns ju förvisso borrmaskin, men ändå!!!

  2. #2
    MINI-galning Christians avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Christian
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3 175
    Citat Ursprungligen postat av perhirani Visa inlägg
    En dum fråga, kan man läsa eller få fram info på bilen om vilken version man har exakt någonstans? Jag har själv inte blivit riktigt klok på det. Bilen är tillverkad 2006-10 och räknas som en -06:a men eftermaknadsfälgarna jag köpte upp till och med -06 passar ej hjulmuttrarna i. Lite surt vill jag lova, det finns ju förvisso borrmaskin, men ändå!!!
    E det BARA hjulbultarna som inte passar ???

    Passar fälgarna annars??


    Köp nya på BMW-K-stad isåfall.
    Annonsansvarig
    FD: MINI Cooper S Works

  3. #3
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    jag råkade ut för samma sak när jag köpte nya vinteralufälgar förra året, de sa på Gummihuset (där jag köpte fälgarna) då att jag skulle borra upp hålen på fälgarna.. kändes inte helt rätt att göra det i helt nya alufälgar... - men eftersom de medlevererade bultarna var för smala för bulthålen i bromsskivan/hjulupphängningen och mina orginalbultar inte gick igenom i bulthålen i fälgen så gjorde jag motvilligt som de sa och borrade... det gick bra - så nu kör jag med borrade vinterfälgar och orginalbultar - går utmärkt.. enligt Gummihuset så berodde det på att man på BMW/MINI nån gång under sommaren -06 ändrade bultdiametern på MINI, men att de veterligt inga nya eftermarknadsfälgar skulle konstrueras eftersom nya MINIn skulle komma strax därpå....
    Senast redigerat av ola den 2008-01-10 klockan 13:05.
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  4. #4
    Vad lustigt att de (Gummihuset) kände till det när du köpte, men när jag köpte i november "var det inga problem". Det visade sig att dimensionen jag ville ha (195/55-16, som rekommenderas av MINI) inte fanns inne, då rekommenderade de en annan (205/55-16)som inte satt bra på min R56 S.
    Jag fick returnera och de krediterade däcken och fälgarna, så trots att det blev fel är jag väl hyfsat nöjd med det - de gjorde en felrekommendation och tog tillbaks varorna.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  5. #5
    MINI-galning HF-Björns avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Förslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    340
    Jag fick borra upp mina hål på vinterfälgarna dom hade suttit på en R53 S. Men det var inga problem eftersom farsan hade tillgång till en jättepelarborr
    Senast redigerat av HF-Björn den 2008-01-10 klockan 16:17.
    MINI Cooper R53 2004
    SÅLD Mini Cooper D - 08 Chilli Red med svart tak, speglar, och stipes.
    Lancia Delta HF Integrale CAT - 91 med diverse trim 201m@8,88/127km/h

  6. #6
    MINI-galning olas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 933
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
    Vad lustigt att de (Gummihuset) kände till det när du köpte, men när jag köpte i november "var det inga problem". Det visade sig att dimensionen jag ville ha (195/55-16, som rekommenderas av MINI) inte fanns inne, då rekommenderade de en annan (205/55-16)som inte satt bra på min R56 S.
    Jag fick returnera och de krediterade däcken och fälgarna, så trots att det blev fel är jag väl hyfsat nöjd med det - de gjorde en felrekommendation och tog tillbaks varorna.
    de sa inget när jag köpte utan när jag vart vansinnig och ringde för att de inte passade - så kollade de upp det....
    fd MINI John Cooper Works F56- 2015
    Jeep Grand Cherokee V8 -1999
    fd MINI Cooper Clubvan R55 -2013
    Alfa Romeo 159 1750 Ti - 2011
    fd MINI Countryman SD All4 R60 - 2012
    fd MINI John Cooper Works Clubman R55 - 2009
    fd MINI Cooper Checkmate R50 - 2007


  7. #7
    MINI-entusiast perhiranis avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Per
    Ort
    Vinslöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    32
    Tack för alla svar, jag har en fråga, vet ni vad för ET ni har på era fälgar och vilken däck dimension ni har. Vill vara säker på att jag får in däcken i hjulhusen på min sänkta Mini. Jag provade 205/55-16 men det gick ju inte, rullomkretsen är bara 2,5% större, men de sticker ut för mycket, ser mer eller mindre ut som en sänkt Mini SUV
    195/55-16 är ju en vanlig storlek men jag är rädd för att det inte går ändå.
    Vill ju inte behöva svarva fälgarna oxå för att få in dem. Jag har ET 40 på dessa fälgar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •