Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46
  1. #1

    Samkörning Stockholm-Jönköping 25/8.

    Jag föreslår att vi träffas vid den vanliga mötesplatsen utanför BMW Solna kl.08.30.
    Det kan vara bra om vi rullar ut runt kvart i nio, för att ha lite marginal, mest beroende på om någon behöver tanka/sträcka på benen/något annat.
    Sedan är frågan om vi ska försöka äta (McDonald´s i Jönköping vid E4) alldeles före träffen eller ej, allt för att spara tid när vi drar igång.
    Frågan är ställd i Sommarträffstråden. Svara i denna vad du tror om lunch, samt i denna om du har några invändningar/förslag om mötesplatsen och tiden.
    Senast redigerat av Fredrik den 2007-08-19 klockan 07:27.

  2. #2
    MINI-galning Marcuss avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Södermalm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2 371
    Jag tror vi kan äta lunch på McDonalds så kör vi igång efter istället

  3. #3
    Frågan är om vi ska träffas vid samlingspunkten kl. 12.00 och sedan dra iväg på en snabblunch hos "The Golden M"?

  4. #4
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Det tar 3-3,5 timmar till Jönköping om vi håller oss till rimlig hastighet.
    Så värst mycket marginal tror jag inte man kan räkna med om vi ska ses vid BMW kl halv nio. Föreslår åtta istället och då har vi troligen också tid för lunch före samlingen på Severins möblers p-plats.
    Senast redigerat av Hans-G den 2007-08-20 klockan 13:06.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  5. #5
    Då blir Marcus glad - åtta är det!

  6. #6
    MINI-galning KPKalles avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Förnamn
    Karl
    Ort
    Midhurst
    Län
    West Sussex, UK
    Inlägg
    1 846
    kl 8 on Saturday morning then!!

  7. #7
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Kanske att ni får sällskap av mig och Maria i MrCooper! beslut skall tas ikväll är det tänkt!

    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  8. #8
    Ja, hoppas ni kommer med, det skulle vara jättekul!

  9. #9
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Citat Ursprungligen postat av Helan Visa inlägg
    Kanske att ni får sällskap av mig och Maria i MrCooper! beslut skall tas ikväll är det tänkt!

    Helan
    Ju fler vi är tillsammans, tillsammans tillsammans...
    ...
    Ju gladare vi blir...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Luc!fear Visa inlägg
    Ju fler vi är tillsammans, tillsammans tillsammans...
    ...
    Ju gladare vi blir...
    Jag instämmer i kören, Dan!
    Detta var alltså ett meddelande till er som inte vet om ni ska komma till Jönköping eller inte.

  11. #11
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    NU är det bestämt att i alla fall jag åker ned! Maria är lite osäker fortfarande på grund av lite festande med jobbet på fredagen.
    Jag måste räkna med att hämta Noel i Motala dock. i alla fall pittstop för mig där! Tror han skulle uppskatta om en karavan av Minisar kom och hämtade upp!?

    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  12. #12
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Maria får väl "vila" i bilen ...
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  13. #13
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Jag skall se vad hon säger så fort hon kommit till jobbet!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  14. #14
    Kul, Michael!
    Ja, vad säger ni andra, ska vi ta en liten avstickare in i Motala för att hämta upp Noel där (en liten paus kanske blir bra)?

    EDIT: Då är åtta en utmärkt tid att träffas på lördag. Rise and shine, guys and gals!
    Senast redigerat av Fredrik den 2007-08-21 klockan 08:55.

  15. #15
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    aug 2007
    Förnamn
    Maria
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Här är jag, Helans sambo Maria. Självklart kan jag inte missa att åka Mini-karavan till mitt födelseland Småland. Lite fester dagarna innan hindrar inte mig. Så kl 8 lördag morgon sitter jag i passagerarsätet i Mr Cooper!
    och så vill jag gärna se Noels min när vi kommer i karavan och hämtar honom i Motala

  16. #16
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Ah härligt Älskling! första inlägget!

    Noel blir gärna upphämtad i Motala!

    Hur är det med tiden? hur lång tid tar det ned? Äta i Motala kanske?
    Hur många bilar blir vi?

    Jag börjar på en lista! Fyll gärna på!

    MrCooper - Helan och Maria



    Helan
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  17. #17
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 922
    Ser fram emot en liten återträff med pärlan!
    Det var ju jag som lade förslaget om en central Sverigeträff kring Jönköping, hur skulle det se ut om jag sedan inte dök up???
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  18. #18
    MINI-galning Helans avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Michael
    Ort
    Haninge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    638
    Det kan man fråga sig! men det är löst nu!
    Austin Mini - 73 (min första Mini tyvärr såld)
    Mini Cooper S - 03 - Mr Cooper

  19. #19
    Absolut Noel, klart du ska vara med - du sådde fröet som några (bland annat jag) förde vidare och såg till att det verkligen blir av - det ska bli kul att träffa dig och alla andra. Varför är det så långt till helgen

  20. #20
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Oj, nu kom det in ett moment som krånglar till det lite!

    Ska vi dra in med hela karavanen till Motala får vi lägga till en halvtimme på körtiden. "Via Michelin" säger 4 timmar 10 minuter för hela sträckan, 353 km, mot 3 tim 22 min för E4:an raka spåret ner, 322 km. Nu tror jag iofs att Michelin-beräkningen är rätt rejält tilltagen i tid. Tiden för sträckan Stockholm-Linköping C blir t.ex. 2 tim 11 min - ungefär en kvart mer än det brukar ta för mig (utan alltför våldsamt tryck på gasen).

    Nåja, nu får herrar arrangörer avgöra hur vi ska göra. Vägen från Linköping västerut mot Motala och sen söderut mot Ödeshög är rätt snabb för att vara "vanlig" väg och kanske lite uppiggande i motorvägstristessen. Men minst en halvtimme extra går åt, och då måste vi troligen dra rätt snabbt vid 8 för att hinna ner till 12, speciellt om vi vill ha tid för käk innan vi strålar samman med övriga på Severins parkering.

    Kanske vi ska samlas 7.30 istället och starta typ kvart i åtta...? För visst låter det lite kul att dra in åtta MINIs - eller vad vi nu blir - i lilla Motala en lördagförmmidag...

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 09:29
  2. samåkning/karavan mot jönköping
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 17:18
  3. Stockholm Vs Göteborg
    Av GT i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 00:07
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 01:07
  5. Russ Swift at Jönköping
    Av KPKalle i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 18:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •